Puma, İsrail sponsorluğunu bitirdi!
Alman markasının sözcüsü TIME'a yaptığı açıklamada, kararın 2022'nin sonunda yeni "daha az-daha-daha iyi" iş stratejisinin bir parçası olarak alındığını söyledi.
Reklamlar ve büyük uluslararası turnuvalara katılım gibi belirli kriterler doğrultusunda mevcut milli takım kadrosunun gözden geçirilmesi birkaç değişikliğe yol açtı.
Sırbistan ile yapılan sponsorluk anlaşması da 2024 yılında sona erecek.
Puma, 2022 yılında İtalya ile yaptığı en önemli futbol sponsorluk anlaşmasını spor giyim markası Adidas'a rakip olarak kaybetmişti. Şirketin açıklamasında, aralarında yüksek profilli bir kadronun da bulunduğu iki milli takımla yeni sponsorluk anlaşmalarının bu yılın sonlarında ve 2024'te açıklanacağı belirtildi.
Financial Times, şirket içi tartışmalara aşina olan birçok kişiye göre Puma'nın IFA kararının mali olduğunu ilk kez bildirdi. Gazete, İsrail'in FIFA sıralamasında 200 ülke arasında 75'inci sırada yer aldığını ve İsrail'in forma satışları açısından sınırlı bir pazar olduğunu da sözlerine ekledi.
Ancak bu haber, İsrail'in Gazze'ye yönelik devam eden bombardımanının ardından tüketicilere yönelik boykot çağrıları sırasında geldi. Bazı Batı şehirlerindeki Puma mağazaları son haftalarda protestoların hedefi oluyordu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.