Abid Vanlı Bakan Yıldırım’a açık mektupla seslendi
Kahramanmaraş’ta yazdığı köşe yazıları ile fenomen haline gelen Kahramanmaraş Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Abid Vanlı bu gün (23 Ocak 2016) Kahramanmaraş’a gelerek Ulaştırma çalıştayına katılacak olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’a açık mektup yazarak, ulaşım alanında ki eksikleri sıralayarak bunların bir an önce yapılması dileğinde bulundu. İşte Vanlı’nın köşe yazısı;
Ulaştırma Bakanına açık mektup
Sayın Bakanım..
Türkiye sizi; ulaştırmada devrim yapan, yüklenici firmaların önünü açan, karayolları personelinin ufkunu açan adam olarak tanıdı.
Yüklenici firmalara; siz işiniz yapın hak edişinizin garantisi benim dediğinize Göksun tünellerinin temel atma töreninde, kar yağışı ve dondurucu soğuk altında şahit olanlardan biri benim..
Karayolları personeline de; tünel açın, çalışın destekçiniz benim dediğinizi duyanlardan dinlemişliğim var.
Bu nedenle, madem Kahramanmaraş’ımıza geliyorsunuz, lütfen sözlerime kulak veriniz..
Biz kahramanmaraşlılar olarak, çok fazla şikayet etmez, bulduğumuzla yetiniriz.
Bu minvalden hareketle, başlamak bitirmenin yarısıdır felsefesi ile, Kahramanmaraş-Göksun karayolundaki tünellerinin biten kısmına bile seviniyor, şükrediyoruz.
2012 yılının Kasım ayında temel atılırken, yüklenici firmadan yolu zamanından evvel bitirme sözü almıştınız.
Lakin sizin yokluğunuzda, zamanın Grup başkan vekili, şimdiki zamanın Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Mahir Ünal’ın üstün gayretleri ve yüklenici firma olan Duygu inşaat’ın fedakarlıkları ile ancak buraya kadar gelebildik.
Aşk dediğin Göksun yolu gibi olmalı, hiç bitmemeli sloganı ile sosyal medyaya malzeme olan bu yolda, artık biz aşkımızın biteceğine yürekten inanıyoruz.
Lakin;
Bizim başka sıkıntılarımız var Sayın Bakanım...
Kahramanmaraş ziyaretinizi Allah’ın izniyle sağ salim tamamlayıp dönerken, Gaziantep yolu üzerindeki Necip Fazıl Şehir hastanemizin girişine Allah rızası için bir göz atın.
3 şerit giden yol, hastane girişinde yan giriş veya 3.5 ya da 4 şerit olması gerekirken, maalesef 2’ye düşüyor. Ve hemen akabinde tekrar 3 şerite çıkıyor.
Yarım günlük bir çalışma ile olacak bu düzenlemeyi yapmayanlardan lütfen hesap sorun..
Daha bitmedi Sayın Bakanım..
Adana çıkışında kangren haline dönen Şahin Çırçır fabrikası önündeki çukur hala bitirelemedi. Çırçır fabrikası yıkıldı, istimlak parası ödendi, Büyükşehir Belediyesi servis yolunu bitirdi, karayolları hala bu çukurluğu gideremedi.
Vallahi bunun nedenini Kahramanmaraşlı çok merak ediyor.
Kayseri yolundaki Andırın kavşağına, bundan önceki Vali Şükrü Kocatepe zamanında o zamanın parası ile 30 trilyon harcandı, çalışma durduruldu, paralar boşa gitti..
Lütfen bunlardan da hesap sorun Sayın Bakanım.
Sayın Bakanım; tüm bunların çözüleceğine inancımızın tam olduğunu beyan ederek bir de isteğimiz var..
Kahramanmaraş-Ankara güzergahında, Göksun Pınarbaşı yaparak Kayseri üzerinden Ankara’ya ulaşıyoruz.
Halbu ki; Göksun’dan sonra, üçgenin alt kenarı şeklinde Tufanbeyli-Tomarza üzerinden, Pınarbaşı’na uğramadan direkt Kayseri’ye ulaştığımızda, Kahramanmaraş-Ankara mesafesi, tünellerinde bitmesi ile yaklaşık 125 km. kısalacak.
Güzergahtaki bu kısalma; Güneydoğu’dan çıkan tüm otobüs-kamyon başta olmak üzere tüm araçların bu güzerhahı kullanması demektir.
Bu da; Kahramanmaraş’a yeni istasyonlar, yeni tesisler ve istihdam demektir.
En önemlisi; Milli ekonomiye katkı demektir.
Bahse konu güzergahta yolun bir kısmı zaten Karadeniz’den, Akdeniz’e inecek olan narenciye yolu nedeniyle yapılmış durumdadır.
Eksik olan kısmı, Tufanbeyli civarında bulunan Gezbeli mevkiinde tünel yapılacak olmasıdır.
Sayın Bakanım; şehrimiz hoş geldiniz, şerefler verdiniz diyerek, ben dahil karayollarını çok kullanan sürücülere bir müjde bekliyoruz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.