Alo Fetva Hattının "Dertli" Konukları
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından kurulan Alo Fetva hattında Ramazan ayı sebebiyle yoğunluk yaşanırken, bazı vatandaşlar da vaizlere içini döküyor.
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından geçen sene başlatılan Alo 190 Dini Danışma hattı, özellikle Ramazan ayında vatandaşların yoğun ilgisini görüyor. Bursa’da görevli alanında uzman vaizler de Alo Fetva hattına gelen soruları cevaplandırıyor.
Bursa İl Müftü Yardımcısı Yunus Can, Alo Fetva hattının yaklaşık 1 sene önce açıldığını belirterek mübarek günlerde ve aylarda arama trafiğinin arttığını söyledi.
Bursa Müftülüğü içinde bulunan danışma hattı merkezinde vaizlerin hem telefonla hem de yüz yüze vatandaşlarla görüşerek onların sorularını cevaplandırdığını kaydeden Can, "Alo Fetva hattı gerçekten çok yoğun. Yeni olmasına rağmen bir hayli arama yapılıyor. Mübarek gecelerde daha fazla aranma oluyor. Ağırlıklı olarak gelen sorular belli. Aile geçimsizliğinden, kişinin evladından şikayet etmesine kadar pek çok soru bize yöneltiliyor. Ramazan ayında en çok sorulan soru oruç, imsak ve sahurla ilgili. Mesela bozulan bir oruç hangi durumlarda kaza edilir? Hangi durumlarda kaza ve kefaret gerekir. Bunlarla ilgili sorular da bize ulaşıyor" ifadelerini kullandı.
"EN ÇOK BOŞANMA İLE İLGİLİ SORULAR GELİYOR"
Aile ilgili çok fazla soru geldiğini de açıklayan Can, şöyle devam etti:
"Yani nikah ve boşanma ile ilgili sorular yöneltiliyor. Bazen de yeminle ilgili sorular geliyor. Toplumun ihtiyaç duyduğu her konu ile ilgili bir soru geliyor bize. Hatta banka kredileri ya da faizli alışverişle ilgili sorularla karşılaşıyoruz. Bu soruları vaiz arkadaşlar biliyorlarsa anında cevaplandırıyor ama araştırılacak bir soru varsa kendi aramızda tartışıyoruz. Bazen de iki tarafı da ilgilendiren bir soru geliyor. Bu soruya cevap verdiğinizde eksiklik olabilmesi söz konusu olduğundan yüz yüze görüşmeyi tavsiye ediyoruz. Aile konusunda ağırlıklı olarak boşanma ile ilgili sorular geliyor. Eşlerinden biri öfkeleniyor sinirleniyor ve evliliği bitirme noktasına gelebiliyor."
"ALO FETVA HATTI MI? BENİM BİR DERDİM VAR"
Alo Fetva hattını bazı vatandaşların derdini anlatmak için de aradığını kaydeden Can, "Sözü dinlenemeyen yaşlılar var. Yani çok itibar edilmiyor onlara. Adam dertleşmek için bizi arıyor. ’Alo Fetva mı?’ diye soruyor bize. Arkasından başlıyor başından geçen bir olayı anlatmaya. Siz hiçbir şey söylemiyorsunuz ama o en sonunda, ’Allah razı olsun beni çok rahatlattınız’ diyerek telefonu kapatıyor. Yani biz yaşlılarımız biraz ihmal ediyoruz. Onları dinlemediğimiz için insanlar konuşacak yer arıyor" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.