Andırın yolunun ne zaman açılacağı belli değil?
11 Mart 2012 tarihinde meydana gelen Andırın yolundaki heyelan nedeniyle Karayolları 18 gün sonra ancak açıklama yapabildi. Ve ne zaman yapılacağı da belli değil.
Kahramanmaraş- Andırın Karayolunda Çuhadarlı köyü yakınlarında 11 Mart 2012 tarihinde karayolunda sağ yamacın karayoluna çökmesi sonucu bir heyelan oluştu. Heyelanda asfalt yol değil, sağ yamaçtan toprak aktı. Aradan geçen 18 günlük sürede konu gazetelere ve internet sitelerinde haber olarak gündeme geldikten sonra, Karayolları zorunlu bir açıklama yaptı. Açıklama Kahramanmaraş Valiliği internet sitesinde yayınlandı. Sitede söz konusu heyelan ile ilgili şu bilgiler yer aldı.
“11 Mart 2012 tarihinde Kahramanmaraş – Andırın karayolunun yaklaşık 60. Km’sinde Çuhadarlı Köyü mevkiinde kış mevsimi şartlarının uzun ve ağır geçmesinden dolayı karayolunun sağ yamacında heyelan meydana gelerek karayolunu kapatmıştır.
Heyelanın yamaca göre derinliğinin yaklaşık 150 metre civarında olması, yamaç meyilinin dağa doğru ani yükselmesi ve zeminin jeolojik yapısının heyelana duyarlı nitelikte olması gözlemlendiğinden şu anda stabil durumda olan heyelanın aktif hale geçebilme riski taşıması nedeniyle mevcut yol can ve mal güvenliğinin sağlanması için trafiğe kapatılmıştır. Trafik ise bu yola paralel İl Özel İdaresi ağında bulunan Döngele Kasabası yolundan sağlanmaktadır.
Heyelanın meydana gelmesinden sonraki süre içerisinde adı geçen heyelanın çözümü için Karayollarınca gerekli araştırma ve etüt işlemleri yapılmıştır.
Heyelan önleme raporunda belirtilen ve heyelanlı zeminlerde yapılacak kazı tekniğine uygun olarak heyelan kütlesinin kopan en üst (taç) noktasından başlamak suretiyle, şev stabilitesinin sağlanması amacı ile yeniden belirlenen şev eğimine göre yapılarak tabandaki mevcut yol seviyesine kadar indirilecektir. Aksi halde heyelan kazısı işlerine tabandan başlanması durumunda ise heyelan ederek yol üzerine kadar gelen ve gerideki heyelanlı kütleye topuk desteği oluşturmuş olan malzemenin kaldırılması durumunda heyelan kütlesi desteksiz kalarak harekete geçecek heyelanın boyutunun daha da büyütülmesi sonucunu doğuracaktır.
Sonuç olarak Karayolları tarafından bu tür heyelan çözüm projelerinde yapım ve kazı tekniğine uygun olarak yapılan proje kapsamında heyelan kazısı yapımına uygun yağışsız hava şartlarında can ve mal güvenliğini sağlayacak tedbirler almak suretiyle yapılan bir iş programı kapsamında yine Karayolları tarafından çalışmalara başlanılarak en kısa sürede tamamlanacaktır” denilmektedir.
( EDİTÖR: Ne zaman yapılacağı ile ilgili bir ayrıntı verilmemekte olup, bilindiği gibi 1995 yılında ihale edilen Kahramanmaraş- Gaziantep yolunda Narlı yakınlarında bir köprü ihalesi bile yapılamadığını hatırlayacak olursak, bu yolumuzda sanırım iki yıla kadar ancak yapılır? Komşu illerin bütün duble yolları tamamlanmış iken biz Kahramanmaraş-Göksun yolundan vaz geçtik, Narlı bağlantısını bile gerçekleştiremedik. Bir yerde yanlış giden bir şeyler var. Bunun çözümü de siyasetten geçiyor. Bizim siyasilerimi duyarlı ve sorunlarımıza ilgili olmaya davet ediyoruz)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.