Avea'dan tüm operatörler açılsın önerisi
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, basın mensuplarıyla bir araya geldiği sohbet toplantısında değerlendirmelerde bulundu ve soruları cevaplandırdı. Avea'nın geçen sene gelir payını artırdığını, yüzde 20 büyüdüğünü bildiren Akdemir, ara bağlantı ücretinin aşağı çekilmesi ve kontörden TL Ü'ye geçişin şirket için dönüm noktası olduğunu söyledi.
Nisan ayında ara bağlantı ücretlerine yönelik yüzde 50'lik indirimle operatörler arasındaki görüşme trafiğinin arttığını anlatan Akdemir, şöyle konuştu: ''Ara bağlantı ücretlerinin düşüşüyle bizden diğer operatörlere yönelik trafik arttı ama onlardan bize gelen trafik daha çok arttı. Operatörler arası trafiğin artması tüketicilere özgürlük getirdi. Bu nedenle ara bağlantı ücretlerindeki indirimi destekliyoruz.'' Ara bağlantı indiriminin vergi üzerinde olumsuz etki ettiğine yönelik söylemlerin gerçeği yansıtmadığını belirten Akdemir, sözlerine şöyle devam etti: ''BTK'nın yaptığı araştırmaya göre, ara bağlantı ücretlerinin düşmesiyle aramalar arttı, dolayısıyla artan trafikle vergi gelirleri de arttı. Ara bağlantıda ister istemez fiyatlar daha da geriye çekilecek. Biz ara bağlantı ücretlerinin daha da aşağı çekilmesini istiyoruz. Düşük ara bağlantı ücreti tüketicinin şebekeler arası aramalarını artırır. İndirimden önce şebeke içi görüşme ücreti ile şebekeler arası görüşme ücreti arasındaki fark, 10 kattı.
İndirimle bu fark, 4 kata düştü. Düzenleyici Kurulun önündeki hedeflerden biri budur. Eskisi gibi yüksek ara bağlantı kaleminden oluşan gelir modelleri sağlıklı değil. 4-5 sene öncesinde GSM operatörlerinin gelirlerinin yüzde 20'si bu kalemden oluşuyordu. Bu, şu anda tek haneli rakamlara düştü.''
MİLLETVEKİLLERİNE BLACKBERRY KULLANIMI İÇİN YARDIM
Akdemir, sektöre yönelik düzenlemeler yapan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan (BTK) beklentilerine ilişkin ''BTK'dan en büyük talebimiz 'asimetrik düzenleme'. Her operatöre aynı düzenleme yapılmamalı. Aslında düzenleme, hakim, güçlü olan operatör için yapılır. Sektörde birinci sıradaki operatöre yapılan düzenleme ikinci ve üçüncü sıradaki operatörler için yapılamaz. Herkese eşit yapılan uygulama, adil uygulama değildir. Bu çerçeveye uygun düzenleme yapılırsa piyasa orta vadede kendini düzeltecektir'' dedi.
Akdemir, operatörlerin abone bilgilerini birbirlerine açması gerektiğini belirterek şunları söyledi: ''Bankaların yaptığı gibi Türkiye'deki tüm operatörler de abone bilgilerini açsın. GSM abonelerinin bilgilerinin yer alacağı 'kredi skorlama merkezi' kurulsun ve bu BTK'da olsun. Bunu diğer operatörler de desteklesin. Biz sadece Avea olarak değil Türk Telekom gurubu olarak destekliyoruz.''
Telefonda yardımcı olamadıkları müşterilere, evlerinde ya da iş yerlerinde yardımcı olmak amacıyla ''Jet Ekip'' kurduklarını belirten Akdemir, Ankara, İstanbul ve İzmir'de hizmete giren bu hizmetin, Başkentte özellikle büyük şirketler ve TBMM'deki aboneleri tarafından kullanıldığını bildirdi. Meclis'te bir müşteri temsilcileri olduğunu anlatan Akdemir, "Özellikle Blackberry kullanımı konusunda oradakilere yardımcı oluyoruz. Tarife konularında bilgi talepleri de oluyor'' dedi.
Türkiye'nin 3G konusunda gidecek çok yolu olduğunu ifade eden Akdemir, ülkede kısa sürede 4G'nin konuşuluyor olacağını söyledi. Türkiye'de 3G'yi aktif olarak kullanan abone sayısının 800 bin olduğunu belirten Akdemir, 3.9G hızında sundukları 3G için kurdukları istasyonların, 4G için de hazır olduğuna işaret etti.
Sektörde faturalı hatlara doğru geçiş olduğunu, operatörlerin de bunu teşvik ettiğini anlatan Akdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Toplam abonemizin yüzde 35'i faturalı. En sadık müşterimiz faturalılar ve bunların da yarıya yakınını kamu oluşturuyor. Bu müşterilerden kriz döneminde de kaybımız olmadı.'' Akdemir, Avea Jet Mobil modem abone sayılarının 200 bine ulaştığını sözlerine ekledi.
İHA

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.