Kahramanmaraş’a İlk Tersane Kuruldu
Su zengini şehirlerin arasında ilk sıralarda yer alan Kahramanmaraş, ilk tersanesine kavuştu. Ali Başkonuş ve Bilal Başkonuş’un girişimleriyle Kahramanmaraş’ta ilk tersane kurularak; ilk geminin omur kısmının yapımına başlandı.
Kahramanmaraş'ı su turizmi ve su sporları ile buluşturmak için Kahramanmaraş’a ilk tersaneyi kuran iki girişimci, Kahramanmaraş’ın zengin su potansiyelini, bacasız sanayiye dönüştürmek amacıyla ilk geminin imalatına başladı. Kahramanmaraş'a bir tersane kurarak Kahramanmaraş'ı turizmi ve su sporları ile buluşturmanın eskiden beri hayalleri arasında yer aldığını ifade eden Girişimci Ali Başkonuş, “Kahramanmaraş'ta bu eksikliği gördük. Onun için amcaoğlu ile birlikte, bir fikir alışverişinde yaparak; böyle bir girişimde bulunduk. Bunun izin serüveni, biraz uzun sürdü. Bir yıldan fazla bir zamanımızı aldı. Bütün resmi dairelerden izinlerimizi aldık. Şu anda Kahramanmaraş ulaşım Hizmetleri Dairesinden bir yazı çıkacak bize. Mersin Limanı'na müracaat ettik. Böyle bir projemiz olduğundan bahsettik. Liman Müdürü bizi tebrik etti. Yaklaşık bir hafta önce de gemi imalatına başladık” dedi.
Müracaatlarının, Ankara'dan onaylandığını ve Mersin'den de tersane ruhsatını aldıklarını belirten Başkonuş, şöyle konuştu: “Şu anda da birinci teknemizin imalatına başladık. Bizim 4 tane iskelemiz var. İskelelerin dubalarını, Çin'den getirttik. Bu dubalar hazır, hemen montaj yapılıp suya inecek. Bu iskeleler, seyyar, sabit değil. İnsanların düşmeyeceği şekilde, kenara halatlarla bağlı olacak. Sır Göleti üzerinde, 4 yerde iskelemiz var. Hasancıklının altı, suları indiğinde, Kürtler Avşar'ın altı, Döngele Ilıcası önü ve Sır Göleti, bu 4 yerde; bu dört iskele arasında, tur olacak. Yani aileler gelebilir. Şahıslar, özel kiralayabilir. Özel düğün, nişan, doğum günü gibi aktivitelerde teknelerimizle hizmet verebileceğiz.” Bunun dışında günlük tekne turlarının düzenleneceğini kaydeden Ali Başkonuş, vatandaşa sunacakları hizmetleri şöyle sıraladı: “Buradan sıra kadar gidebileceğiz. Biz şu an ilk etapta, bunun temelini atıyoruz. İlk çalışmaları yapıyoruz. İleride teknelerimizin sayısı da artacak. Bunun yanında kano, jet ski, sürat tekneleri gibi su sporları aktivitelerimiz olacak. Vatandaş, buradan Döngele Ilıcası ne vardığında; orada ATV motorlarımız olacak. Buradan vatandaş, Başkonuş yaylasına çıkabilecek. Geri döndüklerinde, ATV motorlarını orada bırakacaklar. Oradan tekneye binecekler, Sır Barajı'nın bitişi zaten şehrin girişi; oradan da dolmuşa binip evine gelecekler. Projelerimiz, böyle. Kısacası insanları, doğa sporlarına sevk edeceğiz.”
Başkonuş: Su turizminde çok geride kalmışız!
Coğrafi yapı olarak Kahramanmaraş’ın, Türkiye'nin en güzel şehirlerinden birisi olduğunu vurgulayan genç girişimci Ali Başkonuş, 4 tarafımızın baraj olduğunu ama bugüne kadar suyla ilgili hiçbir çalışma yapılmadığını bu sebeple de su turizminde çok geri kaldığımızı dile getirerek şu açıklamalarda bulundu: “Bu güne elimizdeki su potansiyelini yeterince kullanamamış; su turizminde çok geri kalmışız. Biz bunun önünü açtık. İnşallah bunun devamı gelecek. Buna, zamanla belediyeler katılacak, şahıslar katılacak, girişimciler katılacak. Biz önce Başkonuş Sır Göleti Turizm geliştirme Kooperatifi’ni kurduk. 30’a yakın üyemiz var. Kahramanmaraş Tekne Turu diye de web sitemiz var. Biz tersane çalışmasının, temelini oluşturuyoruz. İlk iki teknemiz burada yapılacak. Sonraki teknelerimizi ise tersanemizde yapacağız. Suya yakın bir yerde de tersane binamız ile ilgili çalışmalarımız var. Sır Göleti’ne yakın bir yerde olacak.”
15 Temmuz’da tekneler suya inecek!
Tersane binasının Kılavuzlu Köprüsünün alt taraflarında bir yerde olacağına değinen Başkonuş, bunun için çalışmalarının devam ettiğine dikkat çekerek şu ifadelere yer verdi: “Burada 2 ile 3 dönümlük bir alanda, insanlar gelip araçlarını park edecek. Burada hem tersaneyi hem İskeleyi görecek. İlk etapta iki tekneyi burada yapacağız. Biz şu an bu çalışmalarımızı, 2016 yılının yaz sezonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. İnşallah şu anda üzerinde çalıştığımız 2 tekne, Temmuz ayında bitecek. Teknelerimiz inşallah Temmuz ayının 15’inde suya inmiş olacak. Bunun için soğuk, yağmur, yağış demeden yetiştirmeye çalışıyoruz. İnsanlar zaten pikniğe gidiyorlar. Gezmek için doğaya çıkıyorlar. Bu sefer daha farklı bir şey yapmış olacaklar. Bizim bu yaptığımız, insanlara farklı bir hizmet.
Tepkiyle başladı takdirle devam etti
Kahramanmaraş’a tersane fikrini duyanların ilk olarak tepki gösterdiğini sonra ise takdir ettiklerini aktaran Başkonuş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu fikrimizi ilk açtığımızda, bize gülen çok oldu. Yürü git işine, diyenler de oldu. Tabi biz bu söylenenlere karşı takılıp kalmadık. Yolumuza devam ettik. Gayret ettik. Şu anda da çalışmalarımıza başladık. İnsan bu noktada, kendi kararını kendi vermeli. Eğer sürekli başkalarının dediğini yaparsan hiçbir şeyi başaramazsın. Biz kendi kararımızı, kendimiz verdik. Bir hedef koyduk, bu hedefimizi de yakaladık. Çalışmalarımızda başarılı bir şekilde devam ediyor. Şunun da iyi bilinmesi gerekir: Bizim yaptığımız işin maliyeti, çok yüksek. 15 metre boyunda 5 metre eninde iki katlı 33 kişilik bir tekne çok ucuza mal olmuyor. Biz, bu proje için herhangi bir yerden destek almadık. Sadece kendi maddi imkânlarımızla, bu projeyi yürütüyoruz.”
“Tekne imalatının Maraş’a gelmesi sevindirici!”
Kahramanmaraş’ta tekne yapımının başlangıçta biraz zahmetli olduğunu ama bunu başardıklarını kaydeden teknenin mühendisi Ramazan Dönmez ise teknelerin yapım süreciyle ilgili şu açıklamalarda bulundu: “Üreteceğimiz teknelerin plan ve projeleri kendimize ait. Model olarak, yüzde 100 yerli olacak. Beni en çok sevindiren nokta, bu tekne inşa faaliyetinin, deniz kıyılarından, Kahramanmaraş'a gelmiş olmasıdır. Bu ilki, başarmış olmanın sevincini yaşıyoruz. Sırf bu tekneler için Mersin'den buraya geldim. Yapacağımız ürünler, kaliteli ürünler, kaliteli tekneler olacak. Teknelerin boyları, ebatları hizmet türüne göre şekillenecek. Projesini yaptık bu projeyi de ilk iki tekne ile uygulamaya koyduk. Şu anda teknemizin omur kısmını yapıyoruz. Teknenin imalatında, ilk gövdesinin oluşmasında; bir mühendis 4 tane uzman usta olmak üzere beş kişilik bir ekiple çalışıyoruz. Tabii bunun sonraki aşamaları da olacak. Teknenin gövdesi bitince elektrik aksamını başka bir firma, ahşap donanımlarını başka bir firma yapacak. Bu aşamada 20 kişiye yakın kişi, bir teknenin yapımı için istihdam edilmiş olacak.”
KENAN ONARAN
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.