Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat Afşin Eshab-I Kehf Külliyesine Neden Ferman Gönderdi!
Afşin Kent Konseyi Tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamada Selçuk Sultanı Alaaddin KEYKUBAT'ın Afşin Eshab-ı Kehf Külliyesinin yapımı için Maraş emiri Nasirüddün Hasan'a emri olan fermanın gün yüzüne Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünde ortaya çıktığını söyledi.
Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti.Alaaddin KEYKUBAT şehzade iken Antalyada arkadaşları ile denize yıkanmak için girer. Denizin dalgaları alarak Şehzade Alaaddin KEYKUBAT'I denizin tam ortasına götürür boğulma tehlikesi geçiren Şehzade Alaaddin KEYKUBAT Allaha dua eder ya Rabbi beni buradan Üçler,Yediler,Kırklar aşkına kurtar diye yalvarır tam o sırada deniz ikiye yarılır Yedilerden Yemliha Şehzade Alaaddin KEYKUBAT'I kucağına alarak sahile getirip karaya bırakıp gider. Şehzade Alaaddin KEYKUBAT günlerce merak eder beni kurtaran zaat kimdi diye? Rüyasında Yedilerden yemliha Alaaddin rüyasına gelerek derki evlat sen denizde boğulma tehlikesi geçirirken Allaha yalvardın bizim ismimiz olan Yedilerin ismi ile dua ettin seni kurtarmak için yedilerden ben Yemliha Seni kurtarmaya memur edildim seni Denizden boğulmaktan kurtaran benim bak evlat sen gelecekte Selçuk Sultanı olacaksın eğer Selçuklu sultanı olduğun vakit Yedilerin yaşadığı şehirdeki makamını bulup ihya etmeni istiyorum diye rüyasında Alaaddin KEYKUBAT'a tembihlemiştir. Aladdin KEYKUBAT Selçuklu Sultanı Olur olmaz Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin KONEVİ Hazretleri ile Kadı Sıracettin Hazretlerini huzura çağırır derki sizlerden Anadoluda bulunan bütün Eshab-ı Kehf Mağaralarının bulunduğu şehirleri inceleyin Kuran-ı Kerime uyan yeri rapor edin diye emir verir. Kadı Sıracettin Hazretleri İzmir Efes'te ve Tarsus'ta bulunan Mağarayı İnceler , Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin KONEVİ Hazretleride Efsus ve Diyarbakır Lice'de bulunan mağaraları incelerler. Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT huzura Kadı Sıracettin ve Selçuklu Meclis Başkanı Saddettin Konevi Hazretlerini çağırır raporu ister Kadı Sıracettin efendi derki Sultanım ben İzmir Efes ve Tarsus'ta bulunan mağarayı inceledim Kuran-ı Kerimin bahsettiği mağarayı bulamadın der.
Selçuklu Meclis Başkanı Sadettin Konevi Hazretleri derki Sultanım ben Efsus ve Lice'de bulunan mağaraları inceledim Kuran-ı Kerimin tarif ettiği Eshab-ı Kehf Mağarası Elbistan Sancağının batısında Rumun namı diyar Meşhur Efsus şehrinde olduğunu bu mağarının Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağara olduğunu söyler. Selçuklu Sultanı Alaaddin KEYKUBAT Efsus-Afşin şehrine gelir bizzat kendiside inceler Kuran-ı Kerimin tarif ettiği mağaranın burası olduğunu tespit eder ve huzuruna Maraş Emiri Emir Nasirüddin Hasan'a buraya her mevsime uyacak bir külliye yapılmasını buyurmuştur.Afşin Kent Konseyi Tarihi Araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ yaptığı açıklamada Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubatın Eshab-ı Kehf’e Vakıfların tahsis edilmesi için ferman gönderdiğini söyledi. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğündeki belgelerle Maraş Vakıfları Dulkadirli ve Osmanlı Dönemi adlı kitabı yazan değerli hocalarım Yaşar BAŞ ve Rahmi TEKİN Afşin –Efsus şehrimizde bulunan Eshab-ı Kehf Külliyemize ait dört adet ferman ve belgelerle Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğu bir kez daha arşiv belgeleri belgelenmiştir dedi. Afşin Kent Konseyi tarihi araştırmalar Bölüm Başkanı Mustafa KÖŞ sözlerine şöyle devam etti. Anadolu Selçuklu Sultanı Alaaddin Keykubat ve Dulkadir-Zülkadir Beyi Alaüddevle Bozkurt Bey’in Eshab-ı Kehfe vakıflar tahsis ettiği ni gösteren Ferman Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Osmanlı Arşivleri Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğünde saklanmaktadır. Araştırmacı Yazar Mustafa KÖŞ şöyle devam etti. Değerli Hocam Sıddık Demir’in Yedi uyurlar –Seven Sleepers Şehzadenin Rüyası adlı kitabındada belirtiği gibi Eshab-ı Kehf’in Afşin’de olduğunu gösteren Selçuklu devlet Meclisinde Sultan Alaaddin Keykubat hemen yanı başında bulunan Maraş Emiri Nasirüddin Hasan’a Şeyhülislam Sadrettin Konevi’yle beraber huzura gelmesini emreder. Konevi’ye ; Efsus-Afşin ekibinin başkanı olması sebebiyle yörenin şartlarına uygun Cami , Ribat,Kervansaray ve medrese , Kümbet gibi asırlara seslenen eserlerin inşası için acilen ne gerekiyorsa yapılsın emrini verir. Gerekli çalışmalar yapılır. Yeteri kadar Devlet ödeneği ve teknik eleman ile bir grup ulema sınıfı, takip eden günlerde Maraş’a intikal ederek Efsus’a geçerler. Sultan Alaaddinin hemen yanı başındaki Tarsus’u bırakıp oldukça uzak olan Efsus ‘da ki mağarayı ihya etmesi için bunca zahmete girmesi ilmin kendine rehber almasına bir işarettir. Emir Nasirüddin Hasan’a zaviyenin yapılmasından daha çok yaşatılması için gereken Afşin-Efsus şehrinde bulunan “Atlas Yazısı” olarak bilinen vergilerin ve köy arazilerinin gelirlerinin ihtiyaç ve hizmet edenlere bundan böyle mütemadiyen verilmesi emrini verir. Ve dahi “ Pazar Vergisi “ olarak bilinen vergilerden müteşekkil gelirlerle hizmet verecek olanların hayatını idame için vakfiyeler oluşturulur. Elbistan Kasabasına bağlı bazı köyler ile Efsus-Afşin’deki Devlet arazileri ve yakın civar köylerdeki vergilerin toplanarak kurulacak olan vakıf la Ashab-ı Kehf külliyesine sonsuza kadar ihya olsun talimatıyla Emirliğe dönen Nasirüttun Hasan, kısa sürede gereğini yapar ve oluşturulan sistemin kalıcı olması için elinden geleni yapmıştır. Araştırmacı yazar Mustafa KÖŞ sözlerini şöyle bitirdi.Afşin (Efsus) Eshab-ı Kehf şehrinin Afşin olduğu bir kez daha belgelenmiştir dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.