TANIŞ, DAĞITIM BEDELİ KONUSUNDA AÇIKLAMALARDA BULUNDU
AKEDAŞ Elektrik Perakende Satış A.Ş. Genel Müdürü Medine TANIŞ, elektrik faturalarına yönelik tartışmaları değerlendirdi. Tanış, dağıtım bedeli konusunda açıklamalarda bulundu.
Tanış, “Tüketicilerimizin bir tek kuruşu dahi haksız yere alınmamaktadır. EPDK Usul ve Esasları, Mevzuat ve Yönetmelikleri doğrultusunda faturalar tahakkuk ettirilmektedir” dedi.
Tanış, birim fiyatların Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından ulusal düzeyde belirlenmekte olup güncel ve sürekli olarakwww.akedas.com.tr ve www.epdk.gov.tr adresinde yayınlandığını söyleyerek, fatura hesaplamalarının doğru yapılıp yapılmadığının kontrol edilebilmesi için Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun Web Sitesinde Hızlı Erişim Menüsü altında “Elektrik Fatura Hesaplama” isimli bir modül bulunduğunu tüketicilerine bildirdi. Faturaların buradan kontrol edilerek sağlamasının yapılabileceğini söyleyen Tanış, tüketim miktarı, okuma tarihi gibi bilgilerin bu modüle girilmesi ile faturaların hesaplanabileceğini açıkladı.
DAĞITIM BEDELİ AÇIKLAMASI
Tanış, dağıtım bedelinin kullanım miktarının artması ile doğru orantılı olarak artış göstermesini şu şekilde açıkladı; dağıtım bedelinin bir çarpanı olduğunu ve bu çarpanın tüketim miktarı artıkça dağıtım bedelinin de artacağını ifade eden Tanış, dağıtım bedelinin farklılık göstermesi kullanım miktarının bu kat sayı ile çarpılarak hesaplanmasından kaynaklı olduğunu tüketicileri ile paylaştı.
ELEKTRİK TÜKETİMİNİN ARTMASI
Mevsimsel olarak örneğin ısınma ve soğutma için elektrikli cihazlar kullandığınızda faturanızda dönemlik yükselmeler meydana gelebilir. Örneğin yaz aylarında klima kullanıyorsanız elektrik tüketiminiz artacaktır diyen Tanış, Türkiye'nin elektrik tüketimi temmuzda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14 artış göstermiştir dedi.
Sayaç arızası:
Sayacınız doğru ölçü yapmaması ya da tamamen devre dışı kalması durumunda faturanızdaki tüketim miktarı gerçeği göstermez. Elektrik sayacınızın doğru çalışıp çalışmadığını anlamanın en iyi yöntemlerinden biri: evdeki tüm elektrikli aletlerinin fişten çekilmesi, evin elektrik şalterlerini indirilmesi sonrasında, sayacınızın üzerindeki endeks hala artmaya devam ediyorsa, sayacınızda bir sorun vardır. Bu durumda 444 46 02 ya da 186 numaralarından çağrı merkezimize ulaşarak arıza kaydı oluşturulmalıdır. Dağıtım şirketi yasal süre kapsamında sayaca müdahale ederek gerekli kontrolleri yapacaktır.
Sayaç okuma tarihleri arasındaki süre:
Dağıtım şirketi normal şartlarda her ayda bir defa sayacınızı okuyup, faturalandırmakla sorumludur. Dolayısıyla, her faturanız ortalama 30 günlük bir kullanımı kapsar. Ancak bazı aylarda dağıtım şirketinin sayacınızı okuması daha uzun sürmüş ya da önceki dönem daha kısa sürede okunmuş olabilir. Özellikle geçen aya göre, daha uzun bir faturalandırma dönemi varsa, yüksek fatura tutarı sizi şaşırtabilir. Bu durumda, ilk ve son endeksin okuma tarihleri arasındaki süreyi bir önceki faturanızla karşılaştırabilirsiniz.
YÜKSEK GELEN FATURAYA ÇÖZÜM: İndirimli Elektrik
“Yılda bir faturaya kadar elektriğiniz AKEDAŞ’tan”
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun 22/12/2016 tarihli Kurul Kararı ile 2017 yılı için serbest tüketici limiti 2400 kWh olarak açıklanmıştır. Bu demek oluyor ki aylık ortalama 82 tl ve üzeri tüketim yapan tüm müşterilerimiz indirimli elektrikten faydalanabilmektedir diyen Tanış, tüm tüketicilerimizi kendilerine en yakın Tüketici İşlemleri Merkezlerimize bekliyoruz diye belirtti. İndirimli elektrikten yararlanabilmek adına geçerli şartları sağlayıp sağlamadıklarını öğrenmek isteyen tüketicilerine ise 444 46 02 yı arayarak çağrı merkezi üzerinden sorgulama yaptırabileceklerini ve detaylı bilgi alabileceklerini ekledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.