Trafik Çilesi
Gazeteci ve Köşe Yazarı Bekir Doğan bu haftaki yazısında şu konuyu ele aldı;
Dün saat 16 00 gibi bürodan çıkarak, Azerbaycan bulvarı, Lise caddesi, KMTSO dan, Balık Pazarı ve buradan ise eve gitmek üzere Ünğüt mahallesine doğru yola çıktık ve saat 19 00 da zor bela eve vara bildim..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’a teşekkür ediyorum.. niye dolmuşları halk otobüsüne çevirdiği için!.. güzel bir hizmet yaptı güzele güzel diyeceksin..!
Ancak: Dolmuşlar halktı insanlar insan gibi oturarak evine veya iş yerine geliyor burası güzel ama , toplu taşıma sistemini bir türlü kuramadık.. eski sistemde ısrar ederek devam ediyoruz..
Toplu taşıma sistemi Kuramadığımız için : imkanı olan kendi aracı ile işene gelmektedir.. Bu kadar aracın trafiğe çıkması ise sabah saat 07-09 arası Akşam 16 00- 19 00 arasında saat 11-14 saatleri arası şehir merkezinde yoğun bir trafik akışına sebep olmakta eve gitmek çileye dönüşmektedir..
Özellikle mesai bitimi, okulların dağılması, sonra esnaf ve memurun iş çıkışı ile trafik çilesi hat sefaya ulaştı ki dün bunu bir kere daha yaşadım..
Kahramanmaraş’ta trafik sorunu yok !..
Kahramanmaraş’ta trafik yönetim sorunu var !
Kahramanmaraş’ta toplu taşıma yönetim sorunu var !
Bir birine o kadar yakın trafik lambaları var ki : Asıl trafiği bu lambalar kilitliyor..
Kahramanmaraş’ın cadde ve Bulvarları aslında Kahramanmaraş’a en az 50 yıl yetecek kapasitede olmasına rağmen, bizde yönetim sorunu var !..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı toplu taşıma araçlarını düzene soksa, Kahramanmaraş’ın şehir içi trafik akışı yüzde 50 çözülmüş olacaktır.. trafik lambaları da düzene girerse mesele kökten bitecektir..
Pizza bölgesinde toplu taşıma araçları otobüs merkezi yapılmalı..
Her mahalleye iki veya üç otobüs konmalı bu otobüsler kendi mahallesinden en kısa yoldan gidip gelmeli, sonuçta herkes otobüs merkezine ulaşacağı için gideceği yere de en kısa yoldan ulaşacaktır..
Örnek : Doğukentten en kısa yoldan buraya gelen vatandaş Tıp Fakültesi Hastanesine gidecekse buradan tıp fakültesi hastanesi otobüsüne binerek gitmelidir..
Doğukentten Kavlaklıya otobüs olmamalı, aktarma merkezinde aktarma yaparak gitmelidir.. meselenin temeli buradadır..
Akdarma merkezi arındırılmış bölge olursa, o otobüsten binen diğerine biner.. böylece ikinci defa kart basmasına gerek kalmaz..(İstanbul da Metro veya Metrebüs aktarma merkezleri gibi )
Daha öncede yazmıştım: Bir defa toplu taşıma araçlarının bir merkezi olmalı..
Her mahallenin otobüsü buraya gelmeli, buradan geri kendi mahallesine gitmelidir..
Doğukent’ten Kavlaklı’ya otobüs var böyle bir hat olur mu ?
Orman 16 Numaralı otobüse bin : tam 54 km. bedava gez, 2 saatte gideceğin yere gidersin !
Ilıca Otobüsüne bin 77 km. git gez geri gel..
Şehir içinde 54 km. hat var.. böyle bir şey olamaz bu kabul edilemez..
Arındırılmış bölge olarak : Bir otobüs merkezine otobüsler girmeli, buradan çıkarak geldiği yere kendi mahallesine en kısa yoldan gitmelidir..
Bizdeki saçmalı: Tüm otobüsler Azerbaycan Bulvarı’na girmeli , yoksa işleri iyi gitmez..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’a halkımız , dolmuşlardan kurtardığı için teşekkür ediyor , ancak bir otobüs merkezi yaparak her mahallenin otobüsünü en kısa yoldan gönderseler bin kere daha teşekkür edecekler..
Belediye otobüsleri güzel, halk otobüsleri güzel ancak güzergah ve yol haritası yanlış, bu sebeple geniş katılımlı tartışmalı toplantı ile otobüslerin güzergahları yeniden düzenlenmesi halinde , özel aracı ile işe gelen vatandaşın yüzde 50 araçlarını getirmez, toplu taşıma aracını kullanır böylece trafik çilesi de son bulur..
Maliyet isteyen bir konu değil, ortak akılla yönetim sorunumuz var..
Ortak akılı kullanarak Belediye ve Halk otobüslerinin güzergahlarını yeniden belirleyerek bir otobüs merkezi ile meseleyi kökten çöze biliriz..
Bu belediye yük getirez,
İkincisi : Halk otobüsleri şoförleri dertli..
Yemek yiyemiyoruz, tuvalette gidemiyoruz, namaz kılamıyoruz, sürekli deveme gibi dönüyoruz.. oysa bir merkez olması halinde durma yerimiz olur, sosyal ihtiyaçlarımızı karşılaya biliriz..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç’tan bu konuya el atmasını bekliyoruz diye bizlere dert yanan otobüs şoförlerinde kulak vermek gerekir..
Her mahallenin otobüsü en kısa yoldan otobüs merkezine gelmeli geride mahallesine gitmelidir.. böyle bir düzenleme ile otobüs şoförleri de mutlu olacak, vatandaş da buda büyük yatırım ve maliyet gerektiren bir konu değildir.. sadece düzenleme !..
Bir arındırılmış bölge oluşturmak gerekir..bizden söylemesi ..
İyi günler..
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.