Basın dostu 50 iletişim lideri belli oldu
Her yıl geleneksel hale getirilen "Basın Dostu 50 İletişim Lideri" araştırmasında listeye girenler belli oldu. Sıralamayı; saha sonuçları, okur geri bildirimleri ve ‘BUSINESS 500’ aboneleri de şekillendiriyor. Nihai isimler, ülkemizin değerli ekonomi gazetecilerinin katıldığı jüri üyelerimizin görüşleriyle netlik kazandı.
Bu kapsamda adaylara, yanıtlamaları ricasıyla üç adet soru yöneltildi.
Listeye giren Sanko Holding Basın Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek soruları şu şekilde cevaplandırdı.
“Basın Dostu Bir İletişim Lideri” olmanın avantajını, nasıl fırsata çeviriyorsunuz?
Kurumsal iletişimcinin başarısı ancak, basın ve tüm kesimlerle doğru iletişim kurmasıyla mümkün olur. Kurumsal iletişimci ve basın mensubu, bütünün parçalarıdır. Birisinin eksik olması halinde bütünü oluşturmak mümkün değildir. Ayrıca herkesin işini birbirine zarar vermeme anlayışı ile yapması gerekir. İş yapılırken sergilenen içtenlik, iki taraf arasındaki işbirliğine boyut kazandırır. Basın mensubuyum, bundan dolayı basın mensuplarının hassasiyetlerini, içerisinde bulundukları durumu, yaşadıkları zorlukları inanıyorum ki, en az kendileri kadar biliyorum ya da kendilerini anlıyorum. Bu da iletişim kurmamızda zamanı, algıyı ve ifadeyi kolaylaştırıyor. Ne istediğimizi birbirimize en yalın şekli ile aktarabiliyoruz. Bu da iki taraf için kolay ve sonuç alınabilir iletişime fırsat oluyor.
Gazetecilik mesleğinin itibarını koruma adına siz neler yapıyorsunuz?
Basın mensubuyum; yerel basında ve Anadolu Ajansı’nda çalıştım, emekli oldum. Emeklilik sonrası kurumsal iletişim 17 yıldan beri işim oldu. Ayrıca iyisiyle kötüsüyle, olumlusu ya da olumsuzu ile aynı ortamdayız. Elbette birbirimizden farklı etkilenmelerimiz olacaktır. Basının yaşadığı zorlukları çok iyi biliyorum; hem hepsi dostum olduğundan hem de kurumlardan beklentilerin artış hızının yüksekliğinden. Gazetecilik işlevi itibarıyla kutsal bir meslektir. Görmeyenin gözü, duymayanın kulağı, uzanamayanın kolu, yönetenlerle yönetilenler arasındaki köprü, bağlantı noktasıdır. Basın, güvenlik ve din görevlilerinin hata yapmaması gerekir. Bunların hatası hatalar zincirinin oluşmasına yol açar. Gazetecilik mesleğinin itibarının korunması, gazetecilerin aktardıkları ve yorumlarıyla etkiledikleri toplumun itibarının korunması demektir. Şahsi olarak bu anlamda üst düzey hassasiyet gösterdiğimden şüphem yok. Ancak gazetecilerin de (soru gazeteciler için olduğu için ifade ediyorum) bu konuda azami titizlik içerisinde olması gerekiyor. Evrensel kuraldır; kişi kendisine saygı duymaz ise saygı göremez. Bu durumu bir mesleğe yönelik düşünmek bütünü eksik görmemize neden olur ama gazetecilerin örnek kişiler olması gerektiği düşüncemden hiçbir koşulda taviz vermem. Gazetecilik mesleğinin itibarının korunması, gazetecilerin yaptıkları işin özelliği nedeniyle toplumun itibarının korunması sonucunu getireceğinden herkesin bu konuda kendisini sorumlu, duyarlı ve görevli kabul etmesi gerekir.
Yeni dönem “İletişim Tonu”nuzu nasıl şekillendireceksiniz?
İletişim tonumuz şimdiye kadar olduğu gibi sıcak, samimi, dürüst, istediğimizi net ifade edebilme anlayışında ancak mesafeli olacaktır. Mesafemiz iş beklentileri doğrultusunda sonuç alınmadığında kırılmayacak aralığı sağlayacak kadardır. Bir önceki iletişim tonumuzu geliştirmek için arayışlarımız yıllık değil, süreklidir. Ama şu noktada birbirimizi iyi anlamalıyız. Birimizin diğerinden üstünlüğü söz konusu değil. Daha önce de belirttim, bizler bir bütünün olmazsa olmaz parçalarıyız ve o parçaların birisinin büyüklüğü, diğerinin daha az önem taşıması anlamına gelmez. Bunun farkına vardığımızda zaten zorun kalmaz.
Bu bağlamda Ekonomi Gazetecileri gözünde Basın Dostu 50 İletişim Lideri listesinde yerini alan Sanko Holding Basın Yayın Müdürü Cengiz Halil Çiçek’i tebrik eder, maraşgündem ailesi olarak başarılarının devamını dileriz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.