Mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı 3,5 milyar dolar
Mobilya ihracatında lider konumda bulunan ülkelerden ABD’de yaşanan yüzde 6’lık artış ise dikkat çekti. İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Haziran ile birlikte mobilya ihracatında yaşanan güçlü artışın üçüncü ayına girildiğini söyledi ve sanal ticaret heyetleriyle de bu yükselişi destekleyen organizasyonlara devam edeceklerini kaydetti.
İstanbul Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, 2020’nin ilk 8 ayında sektörün toplam ihracatının 3,5 milyar dolar olarak gerçekleştiğini açıkladı. Bu rakamın 2,1 milyar dolarını mobilya oluştururken Güleç, şunları kaydetti: “12 milyar dolarlık üretim gücü ile Türk mobilya sektörü dünyanın 13. büyük üreticisi durumunda bulunuyor. Pandemi bütün sektörleri olduğu gibi mobilya üretim ve ihracatını da olumsuz etkiledi. Haziran ve Temmuz’da yakaladığımız güçlü artışı Ağustos’a da taşıdık. Geçen yılın aynı dönemine göre mobilya ihracatımızda yaşanan artış yüzde 5 olarak gerçekleşti. Bu artışın diğer aylarda da yaşanmasını bekliyoruz. Ürettiğinin yüzde 37’sini ihraç eden Türk mobilya sektörü iç pazarda da talep açısından büyük bir yoğunluk yaşıyor. Mobilyada yılsonu için hedeflediğimiz rakamlarımız ihracat tarafında 4 milyar dolar, iç satışta 60 milyar Türk Lirasıdır. ”
ABD’YE MOBİLYA İHRACATI YÜZDE 6 ARTTI
Mobilya sektörünün yılın 8 ayında en fazla ihracatı Almanya, İngiltere, Suudi Arabistan, Irak ve Libya’ya yaptığını anlatan Güleç, “40 milyar dolar ile dünyanın en büyük mobilya ithalatçısı olan ABD’nin özel önem verdikleri pazarlardan biri ve buraya yönelik çalışmalarımız sonuç verdi. Covid – 19 pandemisine rağmen ilk 8 ayda Amerika pazarına ihracatımız yüzde 6 arttı. Bir diğer önemli pazarımız olan Çin’de de Şubat’tan itibaren başlayan olumsuz tabloyu geri çevirdik. Haziran ve Temmuz ayında sadece Çin’e olan ihracatımız yüzde 150 artış gösterdi. İsrail ve Fransa pazarındaki etkinliğimiz de gittikçe artıyor. Gelişmiş pazarların ihracattaki payını artırdığını görüyoruz. Bu olumlu havanın ve pozitif yönlü ivmenin kalıcı olması ve pandemi etkisi olmaksızın ihracatımızın bu iki önemli pazarda artması en büyük hedefimiz” dedi.
PANDEMİ MOBİLYADA PAZARLARI DEĞİŞTİRDİ
Pandeminin pazarlar üzerinde yarattığı etkiye de değinen Güleç, şunları kaydetti: “Özellikle gelişmiş ülkeler tedarik zincirlerini daha güvenli ve istikrarlı bir yapıya kavuşturma arzusundalar. Bu ülkemiz için önemli fırsatlar barındırıyor. Kısıtlamalar sonrası özellikle Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında yaşadıklarımız da bunu gösterdi. Amerika ve Avrupa Birliği pazarlarından payımız arttı. Bunun daha da artmasını ve kalıcı hale gelmesini istiyoruz. Dünya mobilya dış ticaretinden hali hazırda yüzde 1,4’lük pay almaktayız, hedefimiz 2023’te bu aranı yüzde 2,5’a çıkarmak ve ihracatta 10 milyar dolara ulaşmak. Her şeyi doğru yaparsak bunu gerçekleştirebiliriz.”
İSRAİL, AVUSTRALYA VE GÜNEY KORE’YE SANAL TİCARET HEYETİ DÜZENLENECEK
İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri ihracatçıları Birliği tarafından, pandemi döneminde başlayan sanal ticaret heyetlerine devam edileceğini de açıklayan Ahmet Güleç, yıl sonuna kadar netleşen ülkeleri İsrail, Avustralya ve Günel Kore olarak açıkladı. Güleç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk mobilyasının tasarım gücünü göstermek, yeni iş bağlantıları yakalamak ve pazardan aldığımız mevcut payı arttırmak için düzenlediğimiz ülke ziyaretleri ve ticaret heyetlerini sanala taşıdık. Görüşmelerin maksimum verimde ve her hangi bir problem yaşanmadan devamını sağlayan alt yapımızla 14-16 Eylül’de İsrail’e yönelik sanal ticaret heyeti düzenleyeceğiz. 14-16 Ekim tarihleri arasında ise Avustralya için sanal ticaret heyeti gerçekleştireceğiz. Sonrasında Günel Kore’ye yönelik benzer bir çalışmamız olacak.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.