Balkanların En Büyük Hastanesine Temizlik Şikayeti
Trakya Bölgesi’nin ve Balkanların en büyük hastanesi olan Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde tedavi görev bazı hastalar, hastanede temizlik sorunu yaşandığını söyledi.
Hastanenin hemen hemen her servisinde tedavi gören hasta ve yakınları, başta sıcak su, banyo, tuvalet, oda ve servis koridorlarının temizlenmemesinden yakınıyor. Özellikle Gastroenteroloji ve İç Hastalıkları bölümü ve Enfeksiyon servisinde tedavi gören hastaların yakınları temiz çarşaf, nevresim ve yastık kılıfı bulamadıklarını iddia etti. Hasta yakınları, hastane görevlilerinden temiz çarşaf ve nevresim talebinde bulunduklarında, "Hastanenin çamaşır makineleri bozuk. Temiz çarşaf yok. Kendi imkanlarınızla gidip para ile alın" cevabını aldıklarını öne sürdü.
"10 GÜNDÜR BANYO YOK"
10 gündür Enfeksiyon Bölümü’nde tedavi gördüğünü belirten hasta Ahmet Zorlu, hastanenin temizliği konusunda büyük sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, "Banyolarımız yok. Temizlik yeterli değil. Çarşaflarımız değişmiyor. Çarşaf değişse yastık kılıfı değişmiyor. Yastık kılıfı değişse nevresim değişmiyor. Banyo zaten yok. Bir haftadır banyo yapamıyoruz. Banyo yeri yok, sıcak su yok. Yaz olsa soğuk suyla yapacağız" dedi.
AKTUĞ: "KANLI ÇARŞAFLARLA YATIYORUZ"
Gastroenteroloji ve İç Hastalıkları Bölümü’nde yaklaşık 10 gündür eşinin tedavi gördüğünü ancak servise yatırıldığı günden itibaren aynı çarşaf, battaniye ve nevresimleri kullandıklarını dile getiren Belkıs Aktuğ, "Yattığımız günden beri çarşaflar değiştirilmedi. Çarşaf istiyoruz, bez istiyoruz yok diyorlar. Allah razı olsun burada başka bir hasta yakını bize yardımcı oldu" diye konuştu.
GÖKMEN: "ÇARŞAF VERMEDİLER, TİŞÖRTÜMÜ KESTİM KANLARI TEMİZLEDİM"
Bir diğer hasta yakını Ali Gökmen ise kardeşinin böbrek sorunları nedeniyle yatış yaptıkları hastanede, kendi hastasının ihtiyaçları dışında diğer birçok hasta ve hasta yakınlarının mağdur edildiğini söyledi. Gökmen, "Enver isimli bir hasta var. Dün akşam kanama geçirdi. Kendisi için yetkililerden çarşaf istedik. Ne temizliğe geliyorlar, ne de bir şey yapıyorlar. Kendi üzerimdeki tişörtümü kestim makas ile onunla kanları ben temizledim. Adam kanlar içinde yatıyor, çarşaf istiyoruz yok diyorlar. Gidip kendi imkanlarımızla sağdan soldan alıyoruz. Parayla da çarşaf alanlar var ama artık kantinlerde de yok. Çamaşırhanede makinelerin arızalı olduğunu söylüyorlar ve yenisini vermiyorlar. 10-15 gün oldu geleli, kardeşim kanlar içinde yatıyor, yattığımız yerlerde çarşaflarımız hiç değiştirilmedi. Kısacası pislik yani. Sivrisinekler için ilaçlama yapıyorlar. Her yeri doz duman boğuyor. Acile geldiğimiz ilk gün tuvalete girdim. Sifonu çekiyorum ve affedersiniz bütün pislikler hep yukarı çıkıyor" ifadelerini kullandı.
İLTER: "TEMİZLİK SIFIR"
Enfeksiyon Bölümü’nde tedavi gören bir diğer hasta Eyüp İlter de hastanenin temizlik konusunda mevcut durumun çok yetersiz olduğunu vurgulayarak, "10 gündür banyo yapamıyoruz. Sular akıyor ancak haddinden fazla klorlu. Temizlik sıfır. 10 gündür çarşaflar değiştirilmedi" şeklinde konuştu.
Hasta yakını Gülten Aşık ise hastasının 5. kattaki serviste yattığını hatırlatarak, hastanenin dış görünümünün iyi olduğunu ancak hiçbir yeniliğin olmadığını belirtti.
ÇAMAŞIRHANEDEKİ DURUM
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çamaşırhane Bölümü’nde görevli, çamaşır makinelerinin tamirat altında olduğunu doğruladı. Ancak yeni çarşaf ve nevresim stoklarında sorun olmadığını belirten görevli, "Şu an çamaşırhanede yaklaşık 12 koli yeni çarşafımız var. Ana depomuzda da yaklaşık 2 bin adet yeni çarşafımız var. Servislerden bize herhangi bir talep gelmiyor. Talep geldiği takdirde biz stokları karşılamaya hazırız. Ancak 5-6 kat aşağıda bulunan çamaşırhaneden gelip yeni çarşafları almak görevlilere zor geliyor" diye konuştu.
"DOKTOR VE HEMŞİRELERİM TAVIRLARI NEDEN ÇOK SERT"
Gastroenteroloji ve İç Hastalıkları Bölümü’nde, tedavi gören hasta ve hasta yakınları doktor ve hemşirelerin sert tavırlarından dolayı artık korktuklarını ve kendilerine soru soramaz haline geldiklerini söyledi. Hastanenin 6. katında bulunan servisinde görev yapan ve 15 yıldır doktorluk mesleğinde görev yaptığı bilinen tecrübeli Dr. Betül Sezer’in, mesleğine yakışmayacak şekilde sert ve ilgisiz davranışlarından dolayı kendisine soru sormaktan çekindiklerini dile getiren hasta yakınları, kolonoskopi işlemlerinin yapıldığı bölümde görev yapan bir diğer tecrübeli sağlık personeli olan hemşire Ayten Tezcan’ın da kendilerini hastane görevlisi gibi kullanmaya çalıştığını hatta ve hatta hastalarını tedavi için sedye ve yataklarını kendilerine taşıttığını iddia etti.
"KİMİN KİM OLDUĞU BELLİ DEĞİL"
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde tedavi gören hasta yakınları iletişim kurabilmek için yetkili bulmakta zorlandıklarını ve kimin hangi görevde olduğunu bilemediklerini söyledi. Hasta yakınları, hemen hemen hastane görevlilerin tümünün beyaz önlük giydiğini ve yakalarında isim ve ünvanlarının yazdığı yakalık kartlarının olmamasından kendilerine muhatap bulamadıklarını öne sürdü.
Öte yandan, Balkanların en büyük hastanesi olarak anılan Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde, ameliyata giden hasta ve hasta yakınları kendileri ile birlikte aynı asansörde tıbbi atık, çöp ve inşaat malzemeleri ile taşınmasını şaşkınlıkla karşılarken bu durumun adeta yeni skandallara ve sağlık sorunlarına davetiye çıkardığını belirterek, ’İnsan sağlığı bu kadar ucuz olmamalı’ şeklinde serzenişlerde bulunuyor.
HASTANE CEPHESİ
Trakya Üniversitesi Genel Sekteri Erengül Özdemir ile konu ile ilgili yapılan telefon görüşmesinde, kendisine konu ile ilgili bilgilendirme yapıldı. Basına bilgi ve demeç verme yasağından dolayı herhangi bir resmi açıklama yapamayacağını ancak ve ancak insani değerler kapsamında mevcut aksaklıklar ile ilgili hemen çalışma başlatabileceğinin bilgisini verebileceğini belirtti.
Genel Sekreter Özdemir, derhal konu ve aksaklıklar ile ilgili araştırma yapacağını ve ilgileneceğini belirterek, "Hastanemizde yaklaşık bin tane yatak var. Bu bin tane yataktan 900 tanesi pozitif olumlu tedavi alıyorsa, gidip de 2 veya 3 servisimizde bazı konulardan dolayı bir takım serzenişler geldiyse bizim görevimizde derhal o tıkanıklığı bulmaktır. Hiç kimsenin kamu da herhangi bir hizmeti aksatma lüksü yoktur. Derhal konu ile ilgili araştırma yapacağım. Birçok servisimizde alt yapı yenileme çalışmalarımız var. Çocuk servisimizde yenileme çalışmalarımız tamamlandı. Yarın açılışını gerçekleştireceğiz. Diğer katlarda da hızlı bir şekilde yenileme çalışmalarımızı tamamlayacağız. En büyük dezavantajımız yılbaşına kadar olan tadilatından dolayı bazı aksaklıklar olması. Bugün evimizde bile bazı tadilatlar yapsak bir takım aksaklıklar yaşanıyor. Ancak amacımız bunu en aza indirmek" ifadelerini kullandı.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.