Beü Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Olanakları Artıyor

Beü Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim Olanakları Artıyor
Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) Tıp Fakültesi öğrenci sayısındaki artışa bağlı olarak eğitim-öğretim alanındaki gereksinimlerini hızla tamamlıyor. Fakültede derslikler, laboratuvar, kütüphane ve çalı...

Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) Tıp Fakültesi öğrenci sayısındaki artışa bağlı olarak eğitim-öğretim alanındaki gereksinimlerini hızla tamamlıyor. Fakültede derslikler, laboratuvar, kütüphane ve çalışma odalarının kapasiteleri arttırılırken, eğitim bloğunda genel düzenlemeler gerçekleştirildi.

Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde, 2010 yılında 436 olan öğrenci sayısı ve bu yıl 10 uluslararası olmak üzere toplam 843‘e ulaştı. Fakültede, bu artışa bağlı olarak eğitim-öğretim ortamlarının revizyonuna yönelik düzenlemeler gerçekleştiriliyor. Dekanlığın da bulunduğu eğitim bloğunda devam eden çalışmalarla derslikler başta olmak üzere çalışma odaları ve laboratuvarlar öğrenci sayılarına uygun hale getiriliyor. Fakültede derslik ve amfilerin düzenlenmesi öğrenci sayılarına göre gerçekleştirildi. Çalışmalar kapsamında iki adet 300 kişilik amfinin düzenlenmesi devam ederken bir adet 3, 3 adet 40, 2 adet 50 ve 3 adet 60 kişilik derslik oluşturuldu. Ayrıca Zonguldak Sağlık Yüksekokulu Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin kullanımına yönelik olarak 60 kişilik dersliğin düzenlenmesi de bu kapsamda tamamlandı.

MULTİDİSİPLİNER LABORATUVARA BÜYÜK YATIRIM

Öğrencilerin pratik eğitimleri ve sınavlarında kullanılan multidisipliner laboratuvarının kapasitesinin geliştirilmesi amacıyla hazırlanan proje ile tinoküler başlıklı binoküler ana mikroskop, yüksek çözünürlüklü mikroskop kamerası, led monitör, kablo ve dağıtım sistemi ve 100 adet ışıklı mikroskop, yeni akademik yılda laboratuvar donanımına katılacak.

Öğrencilerin sağlıklı ve düzenli bir ortamda ders çalışmalarını sağlamak amacıyla eğitim bloğunun 1. katında sadece okuma salonu olarak kullanılan alan, kütüphane ve okuma salonu olarak iki ayrı bölümde hizmet vermeye başladı. Dekanlık binasında atıl bulunan bir salon da intörn doktorlara özel çalışma odası olarak hazırlandı. Yetersiz olan iki küçük bilgisayar laboratuvarı birleştirilerek öğrenci sayısına uygun kapasiteye yükseltildi.

Fakültenin çevre düzenlemesi, soğutma sistemi, yangın tesisatı, idari personel odaları, yönlendirmeler, güvenlik kamera sistemi gibi genel hizmetlerinde de bakım, onarım ve yenileme çalışmaları gerçekleştirildi.

Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Taner Bayraktaroğlu, fakültedeki çalışmaların yeni akademik yılın başlangıcı öncesinde tamamlanacağını belirterek, “Fakültemizin öğrenci sayısı her geçen gün büyüyor. Deneyimli ve başarılı akademik kadromuz ile tercih edilen bir fakülteyiz. Öğrenci sayımız arttıkça eğitim ortamlarının kapasitesi ihtiyaca cevap veremez hale geliyor. Yeni akademik yıl öncesinde Fakültemizde yeniden düzenleme çalışmaları gerçekleştirdik. Derslik, laboratuvar, kütüphane ve çalışma odası kapasitelerini yeniden planladık ve düzenlemeleri gerçekleştirdik. Özellikle multidisipliner laboratuvarının donanımını güçlendirmek amacıyla bir proje hazırladık; projemiz Üniversitemizin Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında değerlendirildi ve destek gördü. Biliyorsunuz tıp fakültesi öğrencileri zamanlarının çoğunu ders çalışarak geçiriyorlar. Bu amaçla çalışma odalarını ve kütüphanelerini de yeniledik. Laboratuvarımız gerek öğrenci kapasitesi gerekse teknik olanakları ile günümüz koşullarına yükseltildi. Fakültemizin genel bakımı açısından da önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Çevre düzenlemesi, koridor ve odaların bakımı, yangın söndürme, soğutma, güvenlik gibi sistemler revize edildi. Fakültemiz yeni akademik yıla büyük bir enerji ile hazırlandı. Destekleri dolayısıyla Rektörümüz Sayın Prof. Dr. Mahmut Özer’e teşekkür ediyoruz” dedi.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.