Sağlık Hizmetlerinde Halk Memnuniyetsizliği Artacak
Tüm Sağlık-Sen Genel Başkanı Okay Erözgün, Sağlık hizmetlerinden genel bir memnuniyet söz konusudur. Sağlık çalışanlarının özverili çalışmaları, üstün gayretleriyle halk memnuniyeti devam ediyor. Ancak gerek çalışan sorunları ve gerekse diğer sorunlar çözümü noktasında ötelenmeye, halının altına süpürmeye başlanılmıştır. Sorunların üzerine giderek çözüm üretilmesi gerekirken halının altına süpürme buzdolabın da bekletme dönemleri geri gelmeye başlamıştır. Bu nedenle sağlık hizmetlerinde halk memnuniyetsizliği giderek artış gösterecek dedi.
Çözüm üretilmemesi ve çalışanların küstürülmeye devam edilmesi halinde sağlık hizmetlerinden halk menuniyetinin giderek azalacağını belirten Erözgün, KHK ile yapılan düzenlemeden önce çok önemli bir sağlık sorunu olarak karşımıza çıkan ve aksaklıkların çok fazla yaşandığı, özellikle maden ruhsatları, kum ocakları, taş ocakları, arazilerin imara açılması gibi üç, beş kurumu ilgilendiren ve koordinasyonu gerektiren konularda, ortak masalar oluşturarak sorunu çözme noktasında farklı illerde sorunlar yaşanmakta iken bu kez tüm illerde sorunlar yaşanmaya başlanmış olduğunu açıkladı.
Erözgün, hem vatandaş açısından, hem çalışanlar açısından bir kurumda sorunlar kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon sağlanamadığı için çıkıyorsa ve KHK ile kurum sayısını daha baştan üç adet artırdığınızda Koordinasyon sorunu daha da karmaşık hale gelmiştir bunun anlamı da sorunun halının altına süpürülmesinden başka bir şey değildir dedi.
Erözgün, Madenler konusunda özellikle hassasiyet gerektiren yerler, turistik alanlar ve Mahalli Çevre Kurulu kararı olan yerlerde kurumların mutlaka koordineli çalışmalarını sağlayacak bir yeni sistem kurularak sorunlar çözülmeli dedi.
İllerde üç kuruma ayrılan Sağlık Hizmetleri; Halk Sağlığı Kurumu, Türkiye Hastaneler Kurumu ve Sağlık Müdürlüğü arasında mutlaka bir hiyerarşik yapı kurulması gerektiğini belirten Erözgün, Hiyerarşik yapı olmadan üç ayrı kurum şeklinde bir yapılanma sağlanırsa ki K.H.K. böyle olacağını gösteriyor, bu kurumlar arasında, sen bana ben sana karışamam denk kuruluşlarız benim görev alanım daha geniş benim personel sayım daha fazla gibi kaprislerle kurumlar arasında insanın doğası gereği çatışmalar meydana gelecektir. Bu çatışmaların sonucunda hiyerarşik yapı olmadığı için koordinasyonsuzluk başlayacak ve entegre hizmet üretimi aksayacaktır. Bunun sonucunda da ekonomik katkı paylarının vatandaşın cebine yansımasıyla başlayan memnuniyetsizlik giderek artış gösterecektir dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.