Kahramanmaraş-Kayseri arasını 40 kilometre kısaltacak denildi, ihale yapıldı ama 7 yıldır ortada yol yok!
İhalesi 2017’de yapılan ve Yüksel Domaniç İnşaat firması tarafından kazanılan proje, aradan geçen 7 yıla rağmen hâlâ başlamadı.
Projenin başlamaması, hem Kahramanmaraş hem de Kayseri sakinlerinin merakını artırıyor.
PROJE İHALESİ 2017’DE GERÇEKLEŞTİ, ANCAK ÇALIŞMALAR BAŞLAMADI
Göksun ile Kayseri arasındaki yolu kısaltması planlanan projenin ihalesi 22 Kasım 2017 tarihinde yapıldı ve 1 Aralık 2017’de Yüksel Domaniç İnşaat firması projeyi kazandı.
53 kilometrelik bir yol, 6 kilometrelik çift tünel ve çeşitli köprülerin yer alacağı planlanan yol projesinin başlangıcına dair herhangi bir somut adım atılmadı.
YER TESLİMİ GERÇEKLEŞTİ Mİ? İHALEYE ÖDEME YAPILDI MI?
İhale sonuçlandıktan sonra, 15 gün içinde yer teslimi yapılması planlanmıştı. Ancak bu süre zarfında yol çalışmalarına başlanmadığı gibi, ihaleyi kazanan firmaya ödeme yapılıp yapılmadığı konusunda da bir açıklama yapılmadı. Bu durum, Kayseri ve Kahramanmaraş halkı tarafından uzun süredir merak ediliyor.
KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NDEN SESSİZLİK
Karayolları Genel Müdürlüğü, kamuya açık bilgilerinde bölgedeki yol projelerinin öncelikli olarak değerlendirildiğini belirtmişti. Göksun-Tufanbeyli-Tomarza yolu da bu öncelikli projeler arasında yer alıyordu.
Ancak Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yayınladığı verilerde, bu proje hakkında herhangi bir bilgi yer almıyor ve yetkililerden de konuyla ilgili bir açıklama yapılmış değil.
2018’DE VERİLEN “YILIN MÜJDESİ” GERÇEKLEŞMEDİ?
2018 yılında dönemin AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Uğur Dilipak, Göksun-Tufanbeyli-Tomarza-Kayseri yolunun, Kahramanmaraş ve Kayseri arasındaki mesafeyi 40 kilometre kısaltacağını duyurmuştu.
Dilipak, projenin Karayolları güzergahına alındığını ve proje ihalesinin tamamlandığını belirterek, yapım ihalesinin de kısa süre içinde gerçekleşeceğini belirtmişti. Ancak aradan geçen yıllarda yol projesi ile ilgili herhangi bir somut gelişme yaşanmadı.
KAHRAMANMARAŞ VE KAYSERİ İÇİN STRATEJİK ÖNEME SAHİP
Kahramanmaraş ile Kayseri arasındaki bu yolun tamamlanması, bölgenin ulaşım altyapısını büyük ölçüde iyileştirecek ve bu iki şehir arasındaki mesafeyi 40 kilometre kısaltacak. Ayrıca, Kahramanmaraş'ın Türkiye’nin doğu-batı yönünde önemli bir kavşak noktası haline gelmesi bekleniyor. Ancak bu önemli proje, aradan geçen yıllara rağmen bir türlü başlamadığı için bölge sakinlerinin tepkisi giderek büyüyor. (HABER- ÖMER KEBELİ)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.