Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattını inceleyen Bakan Uraloğlu, Kahramanmaraş’ın adını anmadı!
Projeye dair yetkililerden gerçekleştirilen son çalışmalar ve gelinen aşama konusunda bilgi alan Bakan Uraloğlu yaptığı açıklamada hızlı tren için Kahramanmaraş’ın adını anmadı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı projesinin tamamlanmasıyla 361 kilometre olan mevcut yolun 312,5 kilometreye düşeceğini belirterek, “6 saat 23 dakika olan seyahat süresini ise 2 saat 15 dakikaya düşüreceğiz. Saatte 200 kilometre tasarım hızı ile bu hatta yılda ortalama 6,4 milyon yolcu ve yaklaşık 100 milyon ton yük taşımayı hedefliyoruz” dedi.
“6 SAAT 23 DAKİKA OLAN SEYAHAT SÜRESİNİ 2 SAAT 15 DAKİKAYA DÜŞÜRECEĞİZ”
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı projesinin en güçlü Avrupa Finans Kuruluşlarından alınan 1,5 milyar Avroluk kredi ile yabancı yatırımcıların Türkiye’ye duyduğu güveni gösterdiğini belirten Uraloğlu, “312,5 km uzunluğundaki Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı projemizle; Mersin-Adana arasındaki mevcut hattın altyapısını hızlı trene uyumlu hale getirerek ve ilave yeni hat yapımlarını tamamlayarak hem yolcu hem yük taşımacılığına elverişli elektrikli, sinyalli bir hızlı tren hattını hizmete alacağız. Aynı zamanda yapım çalışmalarında sona yaklaştığımız Çukurova Havalimanı için inşa edeceğimiz 10 km uzunluğundaki hat ile havalimanına erişimi de sağlayacağız. Projemizin tamamlanmasıyla; Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 km olan mesafeyi yük için yüksek standarda ve yolcu treni için 200 km hıza uygun olarak yeniden inşa ediyoruz. Yeni durumda yolu 312,5 km’ye ve 6 saat 23 dakika olan seyahat süresini ise 2 saat 15 dakikaya düşüreceğiz. Saatte 200 km tasarım hızı ile bu hatta yılda ortalama 6,4 milyon yolcu ve yaklaşık 100 milyon ton yük taşımayı hedefliyoruz” açıklamalarında bulundu.
“STRATEJİK BİR HİZMETİ DAHA TAMAMLAYACAĞIZ”
Hat kapsamında 2 gar, 19 istasyon, 86 karayolu üstgeçidi, 32 demiryolu köprüsü ve 17 adet tünel inşa edeceklerini kaydeden Uraloğlu, “287 km katener sistemi kuracak, elektromekanik ve sinyalizasyon işlerini tamamlayacağız. Şu anda bin 720 personel ile sürdürülmekte olan çalışmalar ile; Nurdağı-Başpınar kesimindeki toplam 34 bin 700 metre uzunluğundaki 6 tünelin kazı çalışmalarını tamamladık. İç kaplama çalışmalarına devam ediyoruz. Viyadük, menfez, köprü, altgeçit ve üstgeçitler gibi sanat yapılarının yapım çalışmalarına da aralıksız devam ediyoruz. Yüzde 12 ilerleme kaydettik. Altyapı çalışmalarının yanında üstyapıya yönelik çalışmaları da eş zamanlı olarak sürdürüyoruz. 1 milyon adet traversin 70 bin adetinin üretimini bitirdik. 79 bin ton rayın 20 bin tonunu sahada stokladık. İnşallah en kısa zamanda bu hattı çalışır vaziyete alarak stratejik bir hizmeti daha tamamlayacağız” dedi.
“ÖNEMLİ BİR PROJEYİ DAHA HAYALDEN GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRECEĞİZ”
Türkiye’nin özlemle beklediği yüksek hızlı tren hayalini gerçeğe dönüştürmenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti iktidarına nasip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “İnsanımız yüksek hızlı trenle yapılan seyahatin konfor ve güvenine o kadar alıştı ki bu hatlarda bugüne kadar 78 milyon üstünde yolcu taşındı. Artık her şehir yüksek hızlı tren ile seyahat etmek istiyor. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hattımızın açılışını gerçekleştirdiğimizde, ülkemizin bir prestij projesini daha başarıyla tamamlamanın gurunu yaşayacağız. Ülkemiz adına çok büyük ve önemli bir projeyi daha hayalden gerçeğe dönüştüreceğiz. Bu hattımızın güzergâh üzerindeki tüm bölgenin kalkınması adına adeta bir lokomotif olacağına inanıyor, bölgeye ticaret ve turizm açısından büyük hareketlilik kazandıracağını öngörüyoruz” diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.