Seyahhet vazgeçilebilir ama...

Seyahhet vazgeçilebilir ama...
Ekonomik koşullardaki güçlüklere rağmen tüketiciler, genişbant servisleriyle ilgili harcamalara öncelik vermeyi sürdürüyor.

Alcatel-Lucent tarafından yaptırılan bir dizi araştırmaya göre, tüketiciler yaşadıkları ekonomik sıkıntılar nedeniyle dışarıda yemek yemek, tatile çıkmak gibi zevklerinden vazgeçseler de evlerindeki genişbant servislerinden kopmamaya azimli görünüyorlar.

Bulgular, telekomünikasyon servislerine yapılan harcamalarda ekonomik durgunluğun etkilerini ve ekonomik büyüme ile toplumsal refahın artırılmasında genişbant servislerinin rolünü araştıran küresel bir çalışmada ortaya çıktı. MAP (Alcatel-Lucent Market Advantage Program) tarafından (Penn, Schoen & Berland Associates ve Ipsos MediaCT gibi araştırma firmalarının da işbirliğiyle) gerçekleştirilen araştırmada, istatistiksel analiz kullanılarak, tüketicilerin çeşitli tarifelerdeki servislerin değerine kıyasla ev harcamalarını belli bir bütçeyle kısıtlarken nelere öncelik verdiği saptandı.

Tüketicilerin yüzde 84'ünün vazgeçilemez bir ağ servisi olarak tanımladığı ve dolayısıyla harcamalarını kısıtlarken en son dahil edecekleri maddelerden olduğunu belirttiği genişbant servisleri, ekonomik durgunluğa aldırmıyor gibi görünüyor. Araştırmalarda ayrıca, dünya genelinde çeşitli alanlarda harcamalarını kısan daha da çok sayıda tüketicinin genişbant servislerine abone olduğuna ve/veya bunları bir üst seviyeye yükselttiğine işaret ediliyor.

Bu tercihe yön veren unsurlar arasında ise işe gidip gelmekten kaynaklanan zaman ve maliyetin kısılmasının yanı sıra, daha çevreci seçeneklere duyulan eğilim yer alıyor. Gelişmiş ülkelerdeki katılımcılar, bilgi kaynağı, iş aracı, sosyal ağ ve eğlence mekanı olarak webe duyulan bağımlılığın arttığını da vurguluyorlar.

Alcatel-Lucent Pazarlama Müdürü Tim Krause, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: "Bu bulgular, dünyanın neresinde olursa olsun, insanların, genişbant servislerini sosyal ve ekonomik yaşamlarının hayati bir parçası olarak gördüğünü gösteriyor. Yaptığımız bu araştırma, şu anda ekonomik büyüme ve iklim değişikliği gibi güçlüklerle baş etmenin yollarını arayan dünyamızda, genişbant ve dijital ekonominin karar mekanizmalarının gündemlerinde en üst sıraya yerleştirilmesi gerektiğine işaret ediyor."

Araştırma, genişbantla ilgili tutumların bölge ve sosyo-ekonomik katman tanımadığını da gösteriyor. Yine de yüksek büyüme oranlı ve diğerlerine kıyasla daha gelişmiş olan pazarlardaki tüketiciler arasında tutum değişikliğine rastlandığı da kaydediliyor.

Diğer ülkelerdeki tüketicilerle karşılaştırıldığında Fransa pazarındaki tüketiciler, mali krizin ev yaşamlarına daha büyük bir etkide bulunduğuna inandıklarını söylüyorlar. Buna karşın, gelişmekte olan ülkelerdeki insanların gelecekle ilgili beklentileri gelişmiş ülkelerdeki insanlarınkinden daha iyimser. Tüketicilerin üçte ikisi harcamalarını kestiklerini ifade ederken, gelişmekte olan ülkelerdeki tüketicilerin yüzde 85'i ev yaşamlarıyla ilgili ekonomik durumlarının bir sene sonra aynı kalacağına ya da daha iyiye gideceğine inanıyor. Gelişmiş ülkelerde buna inananların oranı ise yüzde 65.
(İHA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.