Kahramanmaraş’ta Orta Öğretim Bilim Üretiyor
Kahramanmaraş, TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Proje Yarışmalarına 331 Proje başvurusu yaparak, yeni bir rekora daha imza attı. 1969 yılından beri düzenlenen proje yarışmalarında kendi rekorunu da kırarak yine bölge birincisi olan Kahramanmaraş, nüfusa oranla da Türkiye’nin en çok proje çıkaran ili oldu. 19-23 Mart 2012 tarihlerinde Adana’da bölge finali yapılan, TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Proje Yarışmalarına ise 26 Projesi çağrıldı.
105 Projenin yarıştığı bölge finaline, bölgeye bağlı 9 ilden ve Kıbrıs’tan 874 Proje başvuru olmuş, bunlardan 331 Proje başvurusu ile Kahramanmaraş bölgenin yine lideri oldu. Kahramanmaraş, bölge finalinde ise 7 Birincilik, 3 İkincilik, 1 üçüncülük ile Toplam 11 ödülün sahibi oldu. Bunlardan 1. Olanlar Mayıs ayında Ankara’da Türkiye finalinde yarışacak. Dereceye giren projeleri şu şekilde sıralandı.
2012 TÜBİTÜK ORTAÖĞRETİM ARAŞTIRMA PROJELERİ BÖLGE FİNALİNDE DEREYE GİREN PROJELER | ||||||
No |
Projenin Adı |
Okulu |
Danışman Öğretmenin Adı Soyadı |
Öğrencinin Adı Soyadı |
Projenin Yarışmaya Girdiği Dal |
Derecesi |
1 |
Yabani Hayvan Kovucu |
Göksun Atl, Tl Ve Metem |
Orhan Gülişen |
Koray Gel Furkan Aydın |
Fizik (Uygulamalı) |
1. |
2 |
Reel Asal Sayıların Temel Bilgilerinin Karmaşık Asal Sayılara Uygulanması |
Kahramanmaraş Anadolu Öğretmen Lisesi |
Sümerya Daşdelen |
Büşra Şahin Ayşe Sarıçiçek |
Matematik |
1. |
3 |
Halkın Ve Esnafın Çin Mallarına Yönelik Tutumu Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma |
Atatürk Anadolu Lisesi |
Oğuzhan Çağlar |
Şeyma Taşdemir |
Sosyoloji |
1. |
4 |
Çağlayancerit Örneğinde Mevsimlik Göçlerin Çocuk Sağlığı Üzerine Etkileri |
Çağlayancerit 80. Yıl Çpl |
Tolgahan Bostan |
Songül Eskiyaş Rabia Onaran |
Coğrafya |
1. |
5 |
Tarhanamız Değerimiz Mi Ayıbımız mı?Kahramanmaraş’ın Değeri Tarhananın Vücuda Ve Dişe Etkisi Ve Faklı Bakış Açıları |
Kahramanmaraş Anadolu Sağlık Meslek Lisesi |
Aziz Ekren |
Ayşe Dokumuş Sultan Akıllı |
Sosyoloji |
1. |
6 |
Teknoloji İle Birlikte Kaybolan Sokak Oyunları |
Kahramanmaraş Özel Kahramankent Anadolu Lisesi |
Orhan Gedik |
Oğuzhan Hatiboğlu Saffet Ahmet Bülbül |
Sosyoloji |
1. |
7 |
Bir Gazinin Dilinden 2. Balkan Savaşı Ve Kafkas Cephesi |
Şehit İdari Ateşe Galip Özmen T.L. Ve E.M.L. |
Mustafa Çabuk |
Furkan Yusuf Karslıoğlu Ufuk Sert |
Tarih |
1. |
Proje sergisine davet edilen 26 projenin sahibi öğretmen ve öğrencilerine moral ziyareti ve proje tecrübesi oluşması için Kahramanmaraş Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Bölümü TÜBİTAK Proje uzmanı İsmail ÇELİK Koordinesinde, değişik okullardan 25 öğretmen Adana Bölge Sergisini ziyaret ettiler.
TÜBİTAK Projeleri ile ilgili İsmail ÇELİK şunları söyledi: İlimizde TÜBİTAK Projelerine rehberlik etmek üzere 26 adet konferans, seminer, binlerce görüşme yaptık. Bu neticelerin alınması, emeğin karşılığının görülmesi açısından çok sevindiricidir. Artık Proje tabanlı eğitim için bir kültür oluşmuştur. TÜBİTAK projelerinin, ülke ekonomisine, toplumsal yapısına, sağlıklı ve bilinçli ürün üretilmesine, her türlü yenilikçi araştırmalar ve yeni ufukların oluşmasına katkısı çok büyüktür. Proje yapma sürecini yaşayan öğrencilerimiz, derece alsın almasın ‘yapılandırıcı” nitelikte çok ciddi bir eğitim almış oluyorlar, dedi.
ARGE Bölümünden Sorumlu Milli Eğitim Şube Müdürü Hasan KOZAN da şunları belirtti: İlimiz her proje alanında olduğu gibi TÜBİTAK Projelerinde de lider durumdadır. TÜBİTAK Projelerinde son üç yıldır bölgenin en fazla proje yapan iliyiz. Eğitimde farklı zekâ, ilgi, kabiliyet ve yetenekteki öğrencilerimizin keşfedilmesi, onların düşüncelerinin proje haline gelebilmesi açısından, TÜBİTAK Projeleri çok önemli bir fırsat sunmaktadır. Bu projelerin içerisinde yer alan öğrencilerimizin, ileriki hayatlarında çok önemli başarılara imza attıkları, projelerin hayatlarında dönüm noktası olduğu, yine TÜBİTAK Projesi olarak araştırılmış bilimsel bir gerçektir, dedi.
Milli Eğitim Müdürü Mesut ALKAN ise: Kahramanmaraş Proje alanında elde edilen bu başarının, öğrenci ve öğretmenlerimizin özverili çalışmalarının ürünü olduğunu, aynı başarıyı diğer verilerde de elde edebileceğimizin bir göstergesi olduğunu belirtti. Proje sürecinin öğrencilerde uzun vadede plan yapma, kararlılık, süreç yönetimi, iç disiplin, motivasyon gibi bir çok niteliği kazandırdığını söyledi. Bu değerlerin ise eğitimdeki tüm hedeflere olumlu katkılan sağlayacağını ifade etti. Ayrıca bu başarı ile ilimizin tanıtımına büyük katkı sağlayan yönetici, öğretmen ve öğrenciler ile emeği ve katkısı olan herkese teşekkür ediyorum. dedi
MEM Basın
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.