Okul Müdürleriyle Yeni Eğitim Öğretim Yılı Değerlendirildi
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürü Mesut Alkan başkanlığında Kahramanmaraş merkez, merkeze bağlı belde ve köylerde bulunan ilk ve Ortaokul Müdürleriyle 2013-2014 eğitim yılına hazırlık ve değerlendirme toplantısı yapıldı.
“Geride bıraktığımız 2012-2013 eğitim öğretim yılının bir önceki yıla göre daha başarılı bir yıl oldu; hem LYS ve SBS sınav sonuçları hem de Üniversiteye yerleşme noktasında güzel sonuçlar aldık. Bu başarı hepimizin; başta okul yöneticilerimiz olmak üzere öğretmenlerimize ve tüm eğitim çalışanlarımıza teşekkür ediyorum. Bu bir ekip çalışmasının neticesidir. İnanıyorum ki; yeni eğitim öğretim yılı bu seneden daha başarılı olacak. Performansımızı biraz daha arttırırsak Maraş’ın hak ettiği hedefe doğru adım adım yaklaşırız.”diye sözlerine başlayan Alkan; Önümüzdeki haftadan itibaren okulların açılmasına kadar hepimizi, yoğun bir hafta bekliyor. Okullarımızı eğitim öğretime hazır hale getireceğiz;
Birinci sınıfa kaydolan öğrencilerimizin bir hafta sonra okula uyum günleri başlayacak. Çocuklarımız okula geldiği zaman okul adeta yüzüne gülecek, pırıl- pırıl, cıvıl- cıvıl olacak. Temizlik çok önemli. Hemen arkasından yeni eğitim öğretim yılı başlayacak. Planlamanızı okul açılmadan yapacaksınız ve ilk günden itibaren dersler başlamalı ve boş geçmemeli.
Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte fazla geç kalmadan sene başı öğretmenler kurulu toplantısı yapacağız. Bu toplantı çok ama çok önemli; adeta bir yılın planlaması olacak. Konuları geniş geniş ele alacağız, tartışacağız, bir önceki yılın değerlendirmesini yapacağız, tespit ettiğim iz eksiklikler varsa onların telafisi için neler yapacağımızı konuşacağız, kararlar alacağız. Alınan kararlar uygulanmak içindir; ekip olarak birlikte uygularsak olumlu neticeler alırız. Özellikle SBS ve LYS sonuçlarının analizini yapacağız; üç beş cümle ile geçiştirmeden gerekirse bu bir madde bir günümüzü bile almalı… Konuşulanlar kurul tutanaklarına yansımalı; kim ne demiş, ne söylemiş gelen yetkili tutanaklara baktığında bunu görebilmeli.
Yönetici olarak sizlerin büyük sorumluluklarınız var, sizler eğitim liderisiniz. En büyük görev size düşmekte, Okul müdürü ile anılır, Yapacağımız çalışmaları zaman zaman tartışacağız, zaman olacak teşekkür edeceğiz, zaman olacak eleştireceğiz veya eleştirileceğiz; ama kızmayacağız darılmayacağız, tenkit, ataleti önler, dinamizm getirir; ama işimizi en iyi şekilde yapacağız.
Eğitimin 12 yıla çıkması tabii ki bazı sıkıntıları da beraberinde getirdi. Ancak biz Kahramanmaraş’ta bu sıkıntıları en aza indirerek, en az hissederek geçiştiren illerden bir tanesiyiz. Bu bir ekip çalışmasıdır; Ekibimizde olan Milli Eğitim yöneticisi ve okul yöneticilerimize teşekkür ediyorum.
Belki yaşadığımız en önemli sorunlardan birisi; 5. Sınıf öğrencilerimizin hala kendilerini ilkokul öğrencisi gibi görmeleri ve ortaokula uyumda gecikmiş olmalarıydı. Bu öğrencilerimizin belki birkaç ayını intibak süresi olarak değerlendirmek gerekiyor.
Yönetici olmanın en önemli özelliklerinden birisi de personelimizle, çevremizle ve velilerinizle iyi bir iletişim kurmaktır. İletişiminiz ne kadar güzel olursa hem okulda ki başarınız da o denli yüksek olur.
Toplumun her kesiminde zaten iletişimde problemler yaşanıyor; bu bir gerçek, ama biz eğitimciler olarak bunu en aza indirmek zorundayız. Karşımızdaki insan sert de olsa biz yumuşak olmalıyız. Veliyi veya bir başkasını kovmak, azarlamak gibi ne hakkımız ne de yetkimiz var. Öğrenci ve velilerimiz varlık sebebimiz. Personelimiz arasındaki adaleti ve dengeyi iyi kurmalısınız; bunu başarırsanız okulda çok huzurlu bir ortam ve herkesin işe can-ı gönülden sarıldığı bir ortama oluşturmuş olursunuz…. Bundan dolayı da gerek öğretmenlerimiz arasına da gerek velilerimiz arasında hak ve adalette standarttı yakalamamız gerekir ve onlarla iletişimde başarılı olmak durumundayız.
Okul müdürüyle anılır hale gelmeli ve siz okulunuza damganızı vurmalısınız. Buda sizin gayretiniz, buda sizin performansa bağlı. Mesai saatinde gelip, odasına kapanan; mesai saati bitince de evine giden yönetici kavramı çok uzaklarda kaldı ve artık bitti. Okul müdür koltuğuna bağlı kalmamalı ve hareket halinde olmalı; öğretmenlerin yanında, öğrencilerinin arasında…
Okullarımızın birbiriyle ilişkilendirilenler oldu öğretmen ve öğrencileriyle gittiler. Bazıları başka okula kaydettirdi, Öğrenci nakillerinde kolaylık sağlayalım, velilerimize de kolaylık sağlayalım, herkes üzerine düşeni yapacak veli oradan ayrılırken mutlu bir şekilde memnun ayrılacak. Velinin işi olmasa bile veli ikna olmuş bir şekilde memnun ayrılacak, bu sizin elinizde.
Arkadaşlar bizim iki amacımız var. Öncelikle Eğitim, ondan sonra da Öğretim… Tek amacımız akademik başarı değildir. Akademik başarı elbette olmazsa olmazlarımızdan..Sadece akademik başarıya odaklanmak yetmiyor Yaşadığı toplumun değerlerini benimsemiş, ailesi ve çevresi tarafından güven duyulan, yanlış ve kötü alışkanlıklardan uzak; yani iyi insan yetiştirmek en önemli hedeflerimizden biri olmalı. Burada şunu söylemek istiyorum çalışmalarımızda hem eğitim boyutunu hem de öğretim boyutunu ihmal etmeyeceğiz.
Liselere gelinceye kadara çocuklarımız belli bir şekil almış oluyorlar, yani; İlkokul ve ortaokuldayken belli davranışları kazanıyorlar; onun için sizin okullarınız eğitim açısından çok önemli…Herkesi, her öğretmenin sorumluluğu var ama, özellikle Rehber öğretmenlerimiz, Beden Eğitimi öğretmenlerimiz, Din Kültürü öğretmenlerimiz farklı fonksiyona sahiptirler. Bu öğretmenlerimizin vereceği eğitim çok önemlidir ve bunları çok aktif olarak değerlendirmeli ve işin içine iyi katmamız lazım. Bu öğretmenlerimiz çalışmalarıyla çok aktif iseler, sizin de yükünüz çok azalacak. Bu arkadaşlarımızdan proje isteyin projeler yapsınlar, öğretmenler kurulunda bunları anlatın.
SBS’de aldığımız başarının altında uyguladığımız projeler var; bu sene de bunları ısrarla devam ettireceğiz.. Özellikle ve ısrarla 6., 7. ve 8. sınıftaki çocuklarımıza hafta sonunda eksik hissettikleri konularda Yetiştirme Kursları açılacak ve bunlar HEM kanallarıyla gerçekleştirilmeli.. Ama kursa yazılan çocuklarımızın devamını mutlaka sağlamalıyız. Çocuklarımız koşa koşa gelmeli.
1,2 ve 3. sınıflarda, hatta 4. sınıflarda sınavla ilgili kurslar açmayalım. Onlara sınav stresi yaşatmayalım, Daha oyun çağında ki çocuklarımı strese sokmayalım, çocuklar çocukluğunu yaşasın. Onlara sosyalleşecekleri, çocukluğun keyfini çıkaracakları faaliyetler yapalım. Gitar, saz, satranç, müzik ,resim gibi aktiviteler yapalım.
2- Kitap okuma saatlerimizi ihmal etmeyeceğiz ve her gün mutlaka 20 dakika öğretmende, öğrencide kitap okuyacak. Bu çalışma çocuğun okumasını geliştirecek ve bizim başarımıza mutlak manada katkı sağlayacak.
3- Veli Ziyaretleri aynen devam edecek. Geçen sene bazı okullarımız veli ziyaretlerini çok güzel gerçekleştirdi kendilerine teşekkür ediyorum. Ama bazı okullarımız maalesef güzel yapamadı, Bu sene ziyaret edilmemiş velimiz kalmayacak. Bu üç konuda da aylık raporlar istiyorum.
4- Eğitim Bölgesi Paylaşım toplantıları geçen yıl çok güzel oldu, bu senede aynı şekilde devam edecek ve bu toplantılarda bilgi paylaşımı yapacağız.
5- En önemlisi de öğretmen, öğrenci ve velilere motivasyon çalışması. Bu sene yine bu alanda birkaç kişi getireceğiz, bu bize ekonomik yükte getirebilir ama eğitim için başarı için bunları karşılamak zorundayız. Bu çalışmaları gerekirse dar kapsamlı birkaç okulu bir araya getirerek de yapacağız. Öğretmenlerimizin motivasyonunu en üst seviyeye çıkarmak durumundayız. Öğretmenlerimizin motivasyonunu yüksek tutmak bizlere ve sizlere bağlı. Eğitim öğretim kapıyı kapattıktan sonra sınıfta başlar; sınıfına girip kapıyı kapadıktan sonra yaptığı dersi ne sen bilirsin, ne de ben bilirim. Ama öğretmenimiz idaresinden memnun ve mutlu ise; o, sınıfında elinden geleni yapar. Öğretmenlerimizi daha aktif, daha verimli hale getirmek için var gücümüzle gayret göstermeliyiz.
Disiplin demek korkutarak baskı altına almak demek değildir. Ne zulme varan bir otorite, nede aczi yete varan bir şefkat, ikisinin arasında bir yerde olmalıyız ve dengeyi iyi ayarlamalıyız.
Okul öncesi okullaşma oranımız hala istenilen yerde değil. Bu sadece müstakil ana okullarımızın veya bünyesinde anasınıfı bulunan okullarımızın problemi değil bu problem hepimizindir.. Anasınıfı olmayanlar anasınıfı açacak, Anasınıfı bulunanlar alan taraması yaparak okul öncesi çağda olup da eğitim dışı kimsenin kalmaması için gayret gösterecek. Geçen yıl olduğu gibi, bu sene de aylık raporlar gönderilecek..
Emsallerine göre başarı göstermiş arkadaşlarımızı ödüllendirmek için teklif edin ve onların hangi konuda başarı gösterdiğini açık bir şekilde yazın, bu öğretmenlerimizi değerlendireceğiz. Bunu yaparken de çalışanla çalışmayan iyi ayıt edilmeli
Yeni eğitim öğretim yılının hayırlı olması ve başarılı bir yıl olmasını temenni ediyorum” dedi.
Milli Eğitim Müdürü Mesut Alkan’nın bu konuşmasından sonra Şube Müdürü Kürşat Bayazıt Muhasebe konusunda görülen aksaklıkları anlattı.
Eğitim-öğretimden sorumlu Şube müdürü Eyüp Karataş il genelinde tereddüt edilen konularda okullarda birlikteliği sağlamak amacıyla kayıt-kabul, devam devamsızlık, öğrenci nakilleri, hinterlant, yıl boyunca yapılacak çalışmalar v.b. konularda bilgiler aktardı.
Okul yöneticilerinin sorularının cevaplandırıldığı dilek ve temennilerle toplantıya son verdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.