Yeni Medya Farklı Bakış Açılarıyla Ele Alındı
Yeni medyanın farklı disiplin alanlarıyla ilişkilendirilmesi amacıyla düzenlenen “1. Uluslararası Yeni Medya Konferansı” gerçekleşti. Birçok değişik alandan uzmanın katılımıyla gerçekleşen konferansta yeni medyanın kişiler ve kurumlar üzerindeki katkıları masaya yatırıldı.
Bu yıl ilki düzenlenen “1. Uluslararası Yeni Medya Konferansı” İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde gerçekleşti. Konferansta; vergi hukuku, müzecilik, mobil pazarlama ve liderlik gibi konular yeni medya ile ilişkilendirilerek farklı bakış açıları getirildi. Konferansa İstanbul Gelişim Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Abdülkadir Gayretli, İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. F. Rıfat Ortaç, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cem Sefa Sütçü, Başkent Üniversitesi İşletme Yönetimi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ünsal Sığrı’nın yanı sıra yurtdışından gelen Prof. Dr. Piotr Wisniewskii, Yrd. Doç. Dr. Nur Dilek Dalziel ve Dr. Fatima Alsalem ve birçok uzman isim katıldı.
“KONFERANSIN KATILIMCI PROFİLİ OLDUKÇA ÖNEMLİ”
Bu yıl ilkini düzenlemiş oldukları konferansın katılımcı profilinin oldukça önemli olduğunu söyleyen İstanbul Gelişim Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Abdülkadir Gayretli, Amerika’dan, İngiltere’den, İspanya’da ve Almanya’dan gelen konuklar ile Türkiye’nin farklı illerinden gelen katılımcıların olduğuna dikkat çekti. Çok geniş çaplı bir konferans düzenlediklerini belirten Gayretli internetin avantajlarına rağmen asıl önemli noktanın doğru kullanım olduğuna dikkat çekti. Özellikle yeni nesil gençlerin interneti bir oyun aracı olarak kullandığına değinen Gayretli, “Eskiden değişik şekillerde oyun tarzları vardı. Daha sonra bu televizyona ve bilgisayara yansıdı şuanda ise internete dönüştü. Mesela Japonya’da herkes interneti araştırma, geliştirme aracı olarak kullanıyor. Bu bizim ülkemizde neden olmasın? İşte bu noktada biz eğitimciler olarak eğitime ve öğretime katkı sağlamalı, öğrencilerimizi yönlendirmeli ve nerede nasıl davranmaları gerektiğini öğretmeliyiz. Çünkü gençliğimizin buna ihtiyacı var” diye konuştu. “Kişilerin hayalleri ve hedefleri varsa, büyük düşünebiliyorsa gerçekten interneti ve sosyal medyayı iyi bir şekilde kullanabiliyor” diyen Gayretli, internette ve sosyal medyada tam olarak her şeyi bulabilmenin mümkün olmadığını ancak globalleşen bir dünyada yaşadığımız için interneti çok iyi kullanmamız gerektiğini söyledi.
Konferansın gelecek yıllarda dünyanın pek çok yerinden akademisyeni bir araya getiren bir organizasyona dönüşeceğini dile getiren İstanbul Gelişim Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Sinem Tuna, “Burada amaç yeni medyanın günümüz için ne ifade ettiğini tartışmak ve yeni medyayı çok yönlü olarak ele almak” dedi. İşletme, yönetim ve organizasyon, kitle iletişim araçları, kitle iletişim teknolojileri bazında olaya baktıklarını belirten Tuna, “Uluslararası bir organizasyon gerçekleştirdiğimiz için durumu sadece Türkiye odaklı düşünmüyoruz. İngiltere’den, Polonya’dan, Arap ülkelerinden katılımcılarımız kendi ülkelerinde yeni medyanın nasıl algılandığını özellikle de gençler arasında nasıl kullanıldığını ve topluma etkilerini bizlerle paylaştılar. Dolayısıyla hem Türkiye’de yeni medya çalışmalarına hem de öğrencilerin yeni medyaya bakış açılarına yeni bir soluk geldi” diye konuştu.
“ESKİYİ TERKETMEDEN YENİ İLE BULUŞTURMAMIZ GEREK”
Yeni medyanın liderlik ve yönetim üzerindeki etkilerini ele alan Başkent Üniversitesi İşletme Yönetimi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ünsal Sığrı, “Artık yeni medyayla beraber çevrelenen dünyada iş yapma usullerimiz, yöntemlerimiz, yaklaşımlarımız mutlaka değişime uğrayacak. Tabi bu eski olan her şeyi terk etmek, yok etmek tamamen yeni, romantik bir dünyaya yol açmak anlamına gelmiyor. Özümüzde var olanı muhafaza ederek yeni iş yapma usullerini, yaklaşımlarını artık işletmelerimize, kurumlarımıza, üniversitelerimize geçirmemiz lazım. Yeni nesil, yeni yaklaşımlarla geliyor. Bu yüzden bu nesli bünyesinde barındıran kurumların yöneticileri de onlarla diyalog ve iletişim kurma becerilerini tekrar gözden geçirmeli” dedi.
Türkiye’nin genç ve dinamik bir ülke olduğunu dile getiren Sığrı, sosyal medya kullanımının çok yoğun olduğunu ancak bunun her şeyin hallolduğu anlamına gelmediğini belirtti. Sosyal medyanın ve yeni medyanın çok sık ve doğru bir şekilde kullanılması gerektiğine dikkat çeken Sığrı, “Bunu yaparken bedenlerimizin çok önde gidip ruhlarımızın geri kalmadan insan unsurunu da bütün sosyal becerileriyle ve kültürel arka planıyla, yeni dünyanın entelektüel çerçevesine oturtmamız ve taşımamız lazım” diye konuştu.
Farklı üniversitelerden katılımcıların olduğu konferansa Yrd. Doç. Dr. Deniz Akçay, Yrd. Doç. Dr. Ceyda Deneçli, Yrd. Doç. Dr. Sevda Deneçli, Yrd. Doç. Dr. Seyhan Kayhan Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Ali Murat Kırık, Yrd. Doç. Dr. Zafer Özdemir, Yrd. Doç. Dr. Gülüm Şener, Yrd. Doç. Dr. Özgür Canan Selvi Taştan, Yrd. Doç. Dr. Sinem Tuna, Yrd. Doç. Dr. N. Hanzade Uralman ve Yrd. Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız da katıldı.
Kaynak:
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.