Antakya'dan 2005 yılında ''Sıfır kilometre'' aldığı aracın 3 gün sonra teknik arıza yapması nedeniyle yenisini talep eden Ercan Dadlı'nın 7 yıllık hukuk mücadelesi dikkat çekiyor.
Verdiği hukuk mücadelesini kazanan ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Tüketiciler Birliği tarafından ''Yılın tüketicisi'' ödülüne layık görülen Dadlı, aracını hala teslim alamadı.
Kahramanmaraş'ta bir kamu kurumunda memur olarak çalışan Dadlı, 7 yıl önce Antakya'dan bir otomotiv bayisinden 34 bin liraya hafif ticari araç satın aldı. Bu araçla Kahramanmaraş'a dönen Dadlı'nın aracı,3 gün sonra henüz 300 kilometrede iken, araçta teknik arıza meydana geldi. Yetkilileri arayarak yardım talebinde bulunan Dadlı'nın aracı, Gaziantep'teki bir servise götürüldü. Burada aracın motoru değiştirilirken, Ercan Dadlı firmayı arayarak aracın garanti kapsamında olduğunu belirterek, yenisiyle değiştirilmesi talebinde bulundu. İlgili firma Dadlı'nın bu talebini reddetti.
''Sıfır kilometre, misliyle değiştirilsin''
Antakya'daki firmadan ''ret'' cevabı alan Dadlı, ilk olarak Kahramanmaraş Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurarak, mağduriyetinin giderilmesini istedi. Heyet, aracın yenisiyle değiştirilmesi yönünde karar verdi. Firmanın hakem heyetinin kararına uymayacağını bildirmesi üzerine Dadlı, Kahramanmaraş 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurdu. Yerel mahkeme bilirkişi raporuna istinaden Dadlı'nın başvurusunu reddetti. Dadlı, bunun üzerine Yargıtay'a müracaat ederek kararı temyiz etti. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi yerel mahkemenin kararını bozarak Dadlı'yı haklı buldu. Konuyu tekrar ele alan mahkemenin de bu yöndeki kararı üzerine firma karar düzeltme talebinde bulundu. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi kararından vazgeçmeyerek, aracın ''sıfır kilometre ayıpsız, misliyle değiştirilmesi'' yönünde karar verdi.
Verdiği hukuk mücadelesini AA muhabirine anlatan Dadlı, 7 yıl devam eden mahkeme sürecinin ardından haklı olduğunun ortaya çıktığını söyledi. Mahkemenin kararının ardından Antakya'ya gittiğini aktaran Dadlı, ''Elimizdeki mahkeme kararına rağmen firma elinde sıfır kilometre 2006 model araç olmadığını bunun yerine aracın değer tespitinin yapılması halinde ücretini ödeyebileceklerini ifade ettiler. Ancak ben kendilerinden yeni araba talebinde bulundum. Şu anda bu isteğimi yerine getirmiyorlar. Bunu anlamak gerçekten güç. Mahkemenin kararı çok açık. ''Sıfır kilometre ve ayıpsız misliyle değiştirilsin'' diyor. Buna rağmen hakkım olan aracı alamadım'' diye konuştu.
2 ödül aldı ama...
Bir tüketici olarak verdiği mücadelenin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ödüle layık görüldüğünü hatırlatan Dadlı, ''Bu yıl 15'incisi düzenlenen Geleneksel Tüketici Ödül töreninde bana yılın tüketicisi ödülü verildi. Ayrıca merkezi İstanbul'da bulunan Tüketiciler Birliği de geçtiğimiz günlerde beni yılın bilinçli tüketicisi ödülü ile onurlandırdı. Gerçekten çok mutlu oldum. Ancak bir yandan ödül alırken diğer yandan bu aracımı henüz alamamam beni üzüyor'' dedi.
Haksızlığa uğradığını düşünen herkese hukuki mücadele tavsiyesinde bulunan Dadlı, ''Hak arama gerçekten zor bir süreç ama haksızlığa uğradığını düşünenler pes etmesinler'' dedi.