Gazeteci ve Köşe Yazarı Bekir Doğan bugün ki yazısında şu konuyu ele aldı;
Başbakan Binali Yıldırım, yarın “17 Aralık 2016 “ Cumartesi günü Kahramanmaraş’a geliyor, açılış ve toplu temel atma töreni var..
Başbakanımızı Ak Parti de bakanlığından beri tanıyoruz.. çalışkan biri ve pazarlık yapmasını seven , temeli atılan işin bir gün değil bir saat önce bitmesini isteyen biri..
Başbakanımız işi alan müteahhit firma ile pazarlık yapmasını sever ve süreyi hep öne çeker.. bir gün bir gün der..
Biz en son Kahramanmaraş’ta Göksun tüneli temel atma töreninde görmüştük. Firma ile nasıl pazarlık yaptığını biliyorum.. bizim yanımızda olmuştu..
Bu sebeple : Başbakan Yardımcımız Veysi Kaynak , Milletvekillerimize sesleniyorum.. Başbakanımızdan Hava Alanı Terminal binası, pist uzatılması, Demiryolu ve Petrol engelinin kaldırılması yönünde bir istek de bulunursak, Başbakanımız işi alan firma ile pazarlık yaparak süreyi yarı yarıya indirecektir..
Bugün Kahramanmaraş’tan uçak yolculuğu yapan insanların yüzde 60 komşu illerden gitmektedir.. sebebi bizde yeterli uçak seferi yok..
Birinci sebebi : THY uygun saatte uçak koymamamasındır.. olanlarda da yer yok, bulunduğu zamanda komşu illere göre yüzde yüz pahalı..
İkinci sebebi : DHM alanın müsait olmadığı gerekçesi ile yer hizmeti verememesidir.. doğrudur.. mevcut binamız köy otobüs garajı bile olamaz o kadar küçük..
Üçüncü sebebi: Hava alanı yeterli olmadığı için özel hava yolu şirketleri ilimize gelmemektedir.. aynı anda iki uçak park yapamıyor..
Dördüncü sebebi : Petrol engeli sebebi ile pistin 500 metresini kullanamıyoruz bu seferde büyük uçaklar buraya iniş yapamıyor..
THY Her gün İstanbul seferi
Anadolujet hafta da 4 gün Ankara seferi
Pegesus hafta da 4 gün Sabiha Gökçen seferi var ki bu yeterli değil.. komşu ilimizden günlük 30 uçak seferi var bizde bir iki sefer var..!
Kahramanmaraş’tan bazı günler bir bazı günler iki uçak veya üç uçak seferi olması sebebi ile Kahramanmaraş’a gelecek olan yolcuların Gaziantep, Hatay, Adana ‘yı tercih ediyorlar.. en son çıkan verilerde bu oran yüzde 60 olduğu görüldü..
Fiziki yetersizlik sebebi ile : DHM yeterli hizmeti veremiyor, bina yok, Petrol engeli sebebi ile hava alanına inen uçaklar pistin 500 metresini kullanamıyor..
Burada yapılacak acil işlerden biri de : Petrol engelinin kaldırıldığı gibi, Kahramanmaraş Gaziantep yolunun yer altına alınması gerekiyor..
Yada : Ford – Kemak oradan bir u yaparak yeniden yola girmesi gerekiyor ki : en mantıklı olan ise Kahramanmaraş Gaziantep yolunun yer altına alınmasıdır..
İşin uzmanlarına sordum: Madalyalı kavaşak da ki gibi bir battı çıktı yaparak yolu yer altına almak en doğru seçim olacaktır.. diyorlar..
Yer altından hava alanı yönüne de bir kol bağlantısı ile bu sorun kökten çözülür ve pistin bir 500 metre ilave uzatılması ile en büyük uçaklar bile Kahramanmaraş’a iner ve kalkar diyorlar.. bu hava alanı Kahramanmaraş’a 100 yıl bile yeter diyorlar..
Başbakanımız Binali Yıldırım , Kahramanmaraş’ı sever, bizleri seven birisi, Başbakan Yardımcımız Veysi Kaynak beyde Kahramanmaraş’ın evladı..
Böyle olunca hükümet biziz !..
Bugün bu imkanlarla , hükümet elimizde olduğu halde: bu temelini atacağımız hava alanının tüm sorunlarını çözemezsek bizlere yazıklar olsun derim..
Başbakanımız var, Başbakan Yardımcımız var, bir petrolü kaldırıp yolu yer altına alamıyorsak, bizlere yazıklar olsun !..
Hükümet biziz , Başbakan bizden, Başbakan Yardımcısı bizden böyle olduğu halde Kahramanmaraş’ın hava alanı meselesini bugün çözemezsek bir daha çözemeyiz..
Tabi bunu aklı selim başbakanımıza anlatmamız gerekiyor..
Başbakanımız bizim ne çektiğimiz bilemezse bir şey de diyemez.. yapamaz bunu doğru ve rakamlarla başbakanımıza anlatmamız gerekiyor..
Başbakanımız Binali Yıldırım’ın valilik ziyaretinde : Kahramanmaraş Valimiz Vahdettin Özkan bey, Belediye ziyaretinde ise : Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç , Başbakanımız Kahramanmaraş’a gelirken, uçakta Başbakan Yardımcımız Veysi Kaynak bey bu konuyu anlatırsa sanıyorum.. bir talimatla bütün mesele çözülecektir..
Önemli olan bizim sesimizi Başbakanımız Binali Yıldırım’a doğru şekilde ulaştırmamızdır..
Kahramanmaraş hava alanı meselesi artık gündemden çıkmalı, köklü çözüm ise terminal binası ile birlikte Gaziantep yolunun yer altına alınmasıdır..
Terminal binasının temelini atarken, Gaziantep yolunu da yer altına almamız gerekiyor..
Bu sorunları çözersek: Kahramanmaraş’tan yurt dışı seferleri, Kahramanmaraş’tan İzmir, Antalya, Kıbrıs seferleri de başlayacaktır..
İyi günler