Halk sorar da bizde başımıza yönetici gelenler ! neden sormayı akıl edemez..?
Sabah işe geliyorum !..
Bir emekli teyzemiz : “Oğlum Hastaneye gidiyor musunuz ?
Şoför : “ Ablacığım Necip Fazıl Şehir Hastanesine mi ?
Teyzemiz : “ Ha ha oğlum !
Şoför : “ Ablacığım 18 numaraya bin !
Teyzemiz : “Oğlum , ne var beni oraya bıraksan !
Şoför : orası bizim güzergah dışı gidemeyiz ?
Teyzemiz: epeyce bir laf saydı onları edebim gereği buraya yazamıyorum, ama kabahat o teyzemizin değil, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığınındır..
Böyle otobüs düzeni olmaz ! şehir içinde 1.5 saat de 2 saat de gidilen hatlar var..
Halk otobüsleri sahiplerinin burunlarını tutsanız canı çıkacak !
Ama bir Allahlın kulu çıkıp derdiniz nedir diye sormuyorlar..
Dolmuşların : halk otobüsüne dönmesi ile bir çok dolmuşçu, ekmek parası kazanırken, bir ekmeğe muhtaç hale geldi.. sebebi çözülemeyen toplu taşıma sorunu..
Dolmuş mu ? otobüs mü ? derseniz ben otobüs derim !..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatih Mehmet Erkoç da : Otobüs dedi.. aynı düşüncedeyiz ama başkanımızdan Ulaşım Daire Başkanlığına iyi bir başkan bulmasını bekliyoruz.. başkandan öncede bu otobüs güzergahlarına bir el atmasını bekliyoruz..
Ancak : Ulaşım Daire Başkanlığı , Büyükşehir olan Kahramanmaraş halen büyüdüğünün farkında değil, köy otobüsü mantığı ile otobüs işletmeciliği yapıyor..
Dolmuşlar kalktı, sokaklarda tabelası var : halk otobüsleri dolmuş duraklarında duruyor..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı ve ekibi kusura bakmasınlar , hiçbir şey bilmiyorlar, faturayı halk otobüslerine kesiyorlar.. otobüs sahiplerine kesiyorlar..
Yeni alınan otobüsler: Lastik ve bakım istemeden bugün çalışıyor ama yarın çalışamayacak.. lastikleri eskiyecek motor bakım isteyecek , otobüs taksitlerini bile ödeyemeyecekler..
Şehir içinde 54 km. hat olur mu ? yok diyorsanız binin otobüslerin nereleri gezdiğini bir görün ! Ilıca, Tekir veya uzak mahalleleri saymıyorum: Merkez de bu böyle..
Bir defa : Necip Fazıl Şehir Hastanesinden, KSÜ Tıp Fakültesi Hastanesine , örneği Malatya da olduğu gibi Troleybüs konması gerekir..
Doğukent- Güneşevleri, Sanayi, Trabzon bulvarı, Yatılı bölge, Binevler, Hasancıklı, Kavlaklı hattına da ikinci hat : Troleybüs yapılması gerekir.. ki belediyemizin elektrik üretimi de var bu Troleybüsler masrafsız çalışacaktır.
Bize göre en uygun yer: Piazza yan tarafındaki arsalar olup, veya Millet parkının alt kısmında da : buraya bir otobüs merkezi yapılarak , her mahallenin otobüsü buraya gelecek ve buradan da kendi mahallesine gidecektir..
Her mahalle muhtarlığının önünden hareket edecek olan otobüsler en kısa yoldan otobüs merkezine gelerek, buradan yeniden kendi mahallesine gitmelidir..
Arındırılmış bölge : Otobüs merkezinde örnek: Sütçü İmam Mahallesinden kendi mahalle otobüsü ile gelip, NFK Şehir hastanesine gidecek kişi , Arındırılmış bölgede inerek NFK Şehir hastanesi otobüsüne binerek ikinci ücreti ödemeden oraya gitmelidir..
Hastaneden otobüsle gelen kişi Fatihler Mahallesine gidecekse kendi mahallesinin otobüsü ile ek kart basmadan gitmelidir..
Bu konuyu daha öncede yazdım: arındırılmış bölge ne diyorlar ?
Örnek piazza yanına otobüs merkezi yaptığımızı var sayalım, buraya sadece otobüs giriyor, yaya olarak girmek isteyen vatandaş ise içeri girerken, giriş noktasından kart basarak kapıdan içeri giriyor, İstanbul da Metroya, Metro busu bindikleri gibi…
Havuz sistemi olduğu için kimin ne kadar yolcu taşıdığının bir önemi olmadığı için, halk otobüsleri kısa meseleye gidip geldikleri için yakıt yönünden tasarruf sağlayacaktır..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Karasu dan elektrik üretimi yapmaktadır. Şehrin iki düz ana hatı üzerine kuracağı Troleybüs ile ise şehrimize güzel hizmet etmiş olacaktır..
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç başkanımıza sesleniyorum, Şehir halkını dolmuşlardan kurtardınız, teşekkür ediyoruz, halkımızda teşekkür ediyor ama, şu ulaşım işine bir el atınız, yeni bir daire başkanı bularak, bir otobüs merkezi kurunuz, halkımız perişan, otobüsçüler perişan..
Kahramanmaraş Büyükşehir , uygun bir yerde mutlaka bir otobüs merkezi kurulmalı, tüm otobüslerin Azarbaycan bulvarı üzerine yükünün binmemesi gerekir, her mahallenin otobüsü en kestirme yoldan kendi mahallesine gitmelidir..
Kahramanmaraş’ın toplu taşıma sisteminin sil baştan yeniden düzenlenmesi gerekir..
Bunu yapacak olanda Sayın Fatih Mehmet Erkoç başkanımızdır.
Ulaşım Daire Başkanlığı ile bu iş çözülmüyor, lütfen bu konuya bir el atınız !
Çözülemeyen toplu taşıma sorunu artık çözülsün diyorum..
İyi günler..