29 ilden toplam 69 projeyle 200 öğretmenin katıldığı 2012 Türkiye Yenilikçi Öğretmenler Forumu yarışmada Kahramanmaraş’tan Proje lideri Melih GEMCİ’nin hazırlamış olduğu GÖRSEL FİKİR projesi Türkiye jüri Mansiyon ödülü alarak şehrimizi, İl Milli Eğitim Müdürlüğünü ve Binevler İlköğretim Okulunu temsil etti. Projeye Binevler İlköğretim Okulu’ndan katılan Proje lideri Melih GEMCİ yine aynı okuldan iki destek öğretmen Yasin SARIGEÇİLİ, Zafer DAĞ ve öğrenciler Seher TEKE, Fatmanur ULUN, Ayşenur TRAŞ, Seda KÖKLÜ, Elif TAŞ, Büşra ŞAHİN başlattıkları çalışmada Bir yıllık çalışma süresince hazırladıkları oldukları GÖRSEL FİKİR adlı projeyi sunmuşlardır.
Liderliğini Melih GEMCİ’nin yürüttüğü projenin amacı “PROJENİN AMACI TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNDE ORTAYA KONULAN PROJELERİN MİCROSOFT PROGRAMLARIYLA DAHA ETKİN VE KALICI ÇÖZÜMLER SUNMASINDA ETKİN ROL ÜSTLENMESİ”
Projenin Konusu ise “Öğrencinin Teknoloji ve Tasarım dersinde Yaşantısındaki sorunu görsel fikir olarak ortaya koyarak, yapmış oldukları projeleri bilgisayar teknolojilerini kullanarak, sınıf içerisinde sunu şeklinde kendilerine ait fikirleri görsel olarak sınıfla paylaşması.”
Jüri üyeliğini Eskişehir Anadolu Ünv. Öğrt Üyesi Prf. Dr. Selahattin TURAN, Microsoft Eğitim Yöneticisi İsmet BENLİ, Eğitim Teknolojileri Koordinatörü Hüseyin KOCASARAÇ’ın yaptığı yarışmada, Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan ERDEM, Müsteşar Yardımcımız Birol EKİCİ’nin de bulunduğu yarışmada Ödülünü Yök üyesi Prof. Dr. Mehmet ŞİŞMAN’dan alan lider Öğretmenimiz Melih GEMCİ Böyle bir yarışmada şehrimizi, Milli Eğitim Müdürlüğümüzü ve Binevler İ.Ö.O. Temsil etmekten ve bu ödülü Şehrimiz ve kurumumuz adına almaktan büyük onur duyduğunu ifade etti.
Yenilikçi Öğretmenler Programının Özellikleri
Öğretmenlere teknolojiyi etkin kullanarak nasıl ulusal ve uluslararası eğitim ve gelişim olanaklarından yararlanabileceklerini gösterir. Öğretmenler için özel olarak hazırlanmış web portallarını paylaşıma açar ve onların da kendilerini, yaptıkları uygulamaları ve projeleri sunmalarına olanak sağlar. Aynı zamanda küresel ve bölgesel paylaşım konferanslarını, ödül programlarını kapsayan bir şemsiye programıdır.
Bu program içinde yetişen öğretmenlerin yürüttüğü sınıf içi çalışmalarla öğrenciler ekip ruhunu, birlikte çalışma ve üretmenin keyif ve heyecanını yaşar. Sınıf dışı etkinliklerle dış dünyadaki gelişmeler, paylaşımlar ve sonuçta gurur kaynağı olacak olan ürün ve eserler ortaya çıkarır.