Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün 'Teravih diye bir namaz yoktur' açıklamasını değerlendiren Kahramanmaraş Diyanet Sen Şube Başkanı Ekrem Arslan, gazetemize yaptığı açıklamada, Öztürk’ün gündeme gelmek için bu tip çıkışları yaptığını belirtti.
Öztürk’ün “İslam'da teravih diye bir namaz yok. Peygamberimizin bizzat yasakladığı bir şeydir, peygamberimizden sonra bu namazı koydular. Geçen sene bunu Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır söyledi, ben söylememiştim. Ben, "Evinizde kılın" diyordum, Bayındır çıktı, "İslamiyet'te böyle bir namaz yok" dedi. Ben o kadar radikal konuşamamıştım, o yüzden şimdi de söylememizde bir sakınca yok: Teravih diye bir namaz yoktur. Evinde sevap için namaz kılmanın önü açıktır, istediğin kadar kıl fakat teravihi asla camiye sokamazsın, peygamberimiz yasaklamıştır. Çünkü orası riyakârlık yarışına kapalı bir mekan olmalıdır. 20 rekat namaz ne demek, günün bütün namazları 20 rekatı bulmuyor. Siz ikinci bir yükümlülük getirip Müslüman'ın sırtına bindiriyorsunuz, yoktur böyle bir şey. Peygamberimiz dört rekat, bazen sekiz rekat ama hep evde kılmıştır.” Demişti.
ARSLAN HADİSLERLE CEVAP VERDİ
Diyanet Sen Şube Başkanı Ekrem Arslan’dan sert tepki geldi. Arslan, hadisi şerifle konuya açıklık getirdi ve şunları söyledi; Peygamber efendimiz, teravihi, 8, 12 ve 20 rekât olarak da kılmıştır. İbni Abbas hazretleri bildiriyor ki:Resulullah, yatsıdan sonra, vitirden önce, yirmi rekât namaz kıldıktan sonra, (Ramazanda 20 rekât teravih namazı kılanın, yirmi bin günahı affolur) buyurdu. (İbni Ebi Şeybe) Teravihin yirmi rekât olduğuna inanmayanın bid’at ehli olduğu Nur-ül-izah şerhinde de yazılıdır.
İmam-ı a’zam hazretleri, (Teravih namazı müekked sünnettir. Hazret-i Ömer, teravihin yirmi rekât olarak cemaatle kılınmasını kendiliğinden ortaya çıkarmadı. O, elindeki sağlam esasa, yani Resulullah’ın sünnetine dayanarak emretti) buyuruyor. (El-İhtiyar)
Resulullah teravihi hiç kılmasa bile, Hulefa-i raşidinin yani dört halifenin kılması, sünnet olması için kâfidir. Hadis-i şerifte, (Sünnetime ve Hulefa-i raşidin’in sünnetine sımsıkı sarılın) buyuruldu. (Buhari)
Teravihin cemaatle kılınması, sünnet-i kifâyedir. Yani bir mahallede cemaatle kılınınca, diğerleri evde kılsa da, sünnet ifa edilmiş olur. (Nimet-i İslam)
Erkeklerin camide cemaatle namaz kılmalarının, evde kıldıkları namazdan 27 derece daha fazla sevab olduğu, kadınların ise, evde namaz kılmalarının, camide namaz kılmalarından daha çok sevab olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiştir. İnsanların şu mübarek günlerde akşamları severek bir araya geldikleri camilerden insanları soğutmanın bir anlamı yok. Peygamberimiz(sav) yasakladı diyor, olmayan bir şey yasaklanır mı?
'Teravih namazı yok' diyorlar değil mi? Kütüb-ü Sitte'de, tüm İslam alimlerinin güvendiği kitaptır. Hazreti Ebu Zerr'in teravih namazının nasıl kılındığını anlatan Hadis-i Şerif'i bulunuyor. Yukarda bunları açıkladık.
İslam aleminde bin 400 yıldır teravih namazının kılındığının inkar edilemez bir gerçek, hangi İslam ülkesine giderseniz gidin, hangi kabileye giderseniz gidin teravih namazı kılınıyor. Mezhepler ya da Hadisler bizi ilgilendirmiyor' diyemezler, Teravih namazı sünnettir ve bizler kılmaya da devam edeceğiz” dedi.