Alpedo – Kervan lezzetleri grubu yönetim kurulu başkanı Sami Kervancıoğlu, 2021-2022 yıllarında yapmış oldukları çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Kervancıoğlu, “Koymuş olduğumuz hedefler doğrultusunda şuanda Türkiye geneli 170 bin noktaya ürün gönderiyoruz. Günlük dondurma üretimimizi 165 bin tona çıkarttık. İhracat yapmış olduğumuz ülke sayısını 16’dan 24’e çıkarttık. Bu sayıyı 2022 yılının sonuna kadar 30 ülkeye tamamlamayı düşünüyoruz. Dedi.
“YURT DIŞI YATIRIMLARINI ÖNEMSİYORUZ”
Yurt dışı yatırımları hakkında konuşan Sami Kervancıoğlu, “Amerika’nın Los Angeles ve New York eyaletlerinde uluslararası gıda fuarına katıldık. Ayrıca yurt dışında çok güzel çalışmalar yapıyoruz. Bilindiği üzere Los Angeles’ta şirket kurduk. Bu şirketimizde orada çok güzel mesafe kat ettik. Şehrimizde ürettiğimiz tatlılarımızı, yöresel ürünlerimizi buralarda da satıyoruz. Yine ha keza Kanada projemiz var. Geçtiğimiz aylarda Kanadalı iş insanlarını şehrimizde ağırladık. Güzel gelişmeler oldu. İnşallah sağlığımız el verdiğinde bizde Kanada’ya seyahat edeceğiz. Şuanda bilindiği üzere biz oraya ürünlerimizi gönderiyoruz. Bizler 10 yıl ilerisini düşünerek yatırımlarımızı yapıyoruz. Bu hedefleri yerine getirmek için alt yapınızın çok iyi olması gerekiyor. Yerli yabancı yatırımcılar bizleri takip ediyor. Onlarda bizim markamızın ürünlerini satmak istiyorlar. Gittiğimiz her yerde ürünlerimiz yoğun ilgiyle karşılaşıyor.” İfadelerine yer verdi.
“ŞEHİR OLARAK MARKALAŞMAMIZ LAZIM”
2022 yılı sonuna kadar 30 ülkeye ihracat yapmayı hedeflediklerini ve markalaşmanın önemine değinen Kervancıoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü: “Koymuş olduğumuz hedefler doğrultusunda şuanda Türkiye geneli 170 bin noktaya ürün gönderiyoruz. Günlük dondurma üretimimizi 165 bin ton’a çıkarttık. İhracat yapmış olduğumuz ülke sayısını 16’dan 24’e çıkarttık. Bu sayıyı 2022 yılının sonuna kadar 30 ülkeye tamamlamayı düşünüyoruz. Dürüst olursanız, işinize sahip çıkarsanız, işinizi severek yaparsanız Allah’ta yardım ediyor. Şükürler olsun tabi ki halkımız markamızın arkasında duruyor, bizlerde onlara layık olmaya çalışıyoruz. Biz şehir olarak markalaşmamız lazım. Fasonculuktan çıkmamız lazım. Bizden kendi markalarına ürün üretmemizi isteyen firmalarda oldu. Ama biz buna kaşı çıktık. Biz kendi markamızın dışında bir markaya ürün üretmiyoruz. Ekibimizi güçlendirdik inşallah 2023’te hedeflerimizin üzerine çıkacağız. Bizler her zaman için ülke ekonomisine katma değeri yüksel ürün satmanın gayreti içerisinde olduk ve olmaya da devam edeceğiz.”