Coca-Cola Şirketi, Milyar Dolarlık Markalarının Sayısını 20'ye Çıkardı

Türkiye’nin sevilen buzlu çay markası FUSE TEA’nin yanı sıra, Gold Peak ve I LOHAS markalarının 2014’teki perakende satışları 1’er Milyar ABD dolarını aştı.

Coca-Cola Şirketi, Milyar Dolarlık Markalarının Sayısını 20'ye Çıkardı

 Türkiye’nin sevilen buzlu çay markası FUSE TEA’nin yanı sıra, Gold Peak ve I LOHAS markalarının 2014’teki perakende satışları 1’er Milyar ABD dolarını aştı. 

 Coca-Cola Şirketi yıllık perakende satışları 1 milyar ABD dolarının üzerinde olan içeceklerin yer aldığı listeye üç markanın daha eklendiğini açıkladı. Böylelikle Coca-Cola Şirketi’nin milyar dolarlık markalarının sayısı 20’ye ulaştı.

Hızlı büyüyen içime hazır çay ve su kategorilerinde yer alan, 40’a yakın ülkede satılan buzlu çay markası FUSE TEA, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki buzlu çay markası Gold Peak, ve Japonya’da satılan su markası I LOHAS da 2014 yılında Coca-Cola Şirketi’nin milyar dolarlık markalar kulübüne girdi.

“Küresel alkolsüz hazır içecek sektöründe karşımıza çıkan muazzam büyüme fırsatlarından yararlanmak için kesin adımlar atıyoruz,” diyen Coca-Cola Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent sözlerini şöyle sürdürdü:“Yerele uygun ve yenilikçi markalar oluşturma konusundaki küresel odağımız doğrultusunda, güçlü yerel şişeleme ortaklarımızla birlikte yürüttüğümüz çalışmalar, şirketimizin on yıldan kısa bir süre içinde milyar dolarlık marka portföyünün büyüklüğünü başarılı bir şekilde iki katına çıkarttı.”

3 Yıldan Kısa Bir Zamanda Milyar Dolarlık Statüye Ulaştı

FUSE TEA, 2012 yılında, aynı anda aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 14 uluslararası pazarda piyasaya sürüldü. Hayata geçirilmesinden bu yana, dünyanın dört bir yanındaki neredeyse 40 pazara yayılan markanın milyar dolarlık statüye ulaşması üç yıldan kısa bir süre aldı. FUSE TEA yelpazesinde aralarında limon, şeftali, limon otu ve elma, mango ve papatya aromalı buzlu çayın yanı sıra şekersiz buzlu çayın da bulunduğu 30’u aşkın çeşit yer alıyor. FUSE TEA, 2015 yılında yeni pazarlarda da piyasaya sürülecek.

Şirket böylece 2007 yılından bu yana, aralarında gazlı içecekler, meyve suları, su ve çayın da bulunduğu geniş bir içecek kategorisi yelpazesine yayılan milyar dolarlık markalar portföyüne 10 yeni marka katmış oldu. Bunlar arasında, Coca-Cola Zero, Simply, Minute Maid Pulpy, Del Valle, Bonaqua, Ayataka ve vitaminwater bulunuyor.

Coca-Cola Şirketi’nin ürün portföyünde 20 adet milyar dolarlık markaların yanı sıra, yılda 500 milyon ile 1 milyar ABD doları arasında yıllık perakende satış rakamları yakalayan ve birçoğu milyar dolarlık marka olmaya hazırlanan 16 gazlı ve gazsız içecek markasını da yer alıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri