Bayramda kurban kesecek vatandaşları bayram telaşı sardı. Etleri kesmek için bıçak ve kesme tahtası, saklamak için derin dondurucu ve saklama kapları, kıymasını evde çekmek isteyenler ise kıyma makinesi gibi ürünlere yoğun ilgi gösteriyor.
Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, Kurban Bayramı'nın yaklaşmasıyla mutfak eşyaları sektöründe hareketlilik olduğunu belirtti.
Özellikle kurban kesiminde lazım olan bıçak, kesme tahtası ve kurban etlerinin kıymaya dönüştürülmesinde lazım olan kıyma makinesi gibi ürünlere ciddi bir rağbet olduğunu vurgulayan ZÜCDER Başkanı Öksüz, "Bunun yanı sıra büyük boy paslanmaz çelik tencere ve yanmaz, yapışmaz tencere gruplarında da ayrı artış söz konusu. Eti kesmek kadar aileyle o sabah pişirip yeme isteği de büyük boy tencere gruplarına gözle görülür bir talep oluşturdu." diye konuştu.
KURBAN BAYRAMI ÇELİK TENCERE ÜRETİMİNİ YÜZDE 60 ARTIRDI
ZÜCDER Başkanı, Kurban Bayramı dolayısıyla artan taleplerin karşılanabilmesi için gerekli üretimlerin yapıldığını ve stokların oluşturulduğunu kaydetti. Öksüz, çelik tencerede üretim bazında yüzde 60'lık artış olduğunun altını çizdi.
Plastik kova, leğen gibi kurban kesiminde çokça kullanılan ürünlerde Kurban Bayramı öncesi son bir ayda başlayan talep artışının karşılanması için üretimlerde yüzde 30-40'lara varan oranlarda artışlar yapıldı.
ENFLASYON VE EKONOMİK KRİZ SEBEBİYLE SET YERİNE TEKİL ÜRÜNLER TERCİH EDİLİYOR
2024 öncesine göre enflasyon bazında ürün fiyatlarında artışlar yaşandığı için tüketicilerin son dönemde set yerine tekil ürünler almayı tercih ettiğini kaydeden Mesut Öksüz tüketicilerin en çok aldığı ürünlerin bıçak, kıyma makinesi, kesme tahtaları ve panolar olduğunu belirtti.
Öksüz, şu ifadeleri kullandı:
"İnsanlar bu yıl kurban kesimine daha fazla ağırlık vermeye başladılar. Tabii pandemiyle mutfaklarda daha fazla vakit geçirmeye başladığımız, dışarıda yeme-içmenin daha azaldığı bir dönemde mutfaktaki vakit geçirme nedeniyle alışverişlerde bir artış var. Saklama kapları, kesme tahtası, bıçaklar, kıyma makinesi gruplarında bu yıl yüzde 40'lık bir hareketlilik söz konusu."
TENCERE, TAVA, BIÇAK SETLERİ YOK SATIYOR: E-TİCARETTE YÜZDE 26 ARTIŞ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, Kurban Bayramı öncesi, e-ticaret alanında yapılan kampanyalarla mutfak ekipmanları, elektronik ve ev aletleri gibi kategorilerde belirgin artışlar gözlemlendiğini söyledi.
Kurban Bayramı'na sayılı günler kala rağbet gören ürünlerin tencere, tava, bıçak setleri, buzdolabı, derin dondurucu, kıyma makinesi ve bayramlık ürünler olduğunu kaydeden Özkara, "Kurban Bayramı süresince e-ticaret siparişlerinde yüzde 26'lık bir artış bekliyoruz. Satıştaki bu artış platformların ve KOBİ'lerin bu döneme özel indirimler ve kampanyalar düzenlemeleriyle de doğrudan bağlantılı." dedi.
TAKSİT KOMİSYONLARININ YÜKSEKLİĞİ BEYAZ EŞYAYA TALEBİ DÜŞÜRÜYOR
Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği (BEYPER) Başkanı Ali Yıldız, beyaz eşya sektöründe taksit komisyonlarının yüksek olması sebebiyle hareketliliğin çok fazla olmadığını belirtti. Yıldız, tüketicilerin beyaz eşyaya yönelik alışverişlerini son zamana bırakma ihtimalinin olduğunu bildirdi.
Kurban Bayramının haziran ayının ortasında olduğu için satışların bu ay artış gösterebileceği öngörüsünde bulunan Yıldız, yeni ürünlerin elektrik tüketimlerinin de düşük olduğu için kullanıcıların enerjiden tasarruf edeceğini de vurguladı.