Projeyle İskenderun-Kahramanmaraş güzergahlarında ulaşımın kısalacağına ve bu bölgedeki ticaret hacmine katkı sağlanacağına işaret etti.
Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat'ta meydana gelen depremlerden sonra bölgedeki en acil altyapı ihtiyaçlarından birisinin ulaşım olduğuna işaret etti.
Bu kapsamda, Dörtyol-Hassa güzergahında 20 kilometre uzunluğunda demir yolu ve iki otoyol tünelinin yapılmasının, alternatif ulaşım altyapısı kurulması açışından önemli olduğunu aktaran Uraloğlu, projenin, İskenderun Körfezi'ni, Amanos Dağları'nın arkasındaki endüstriyel alanlara ve Gaziantep'e en kısa yoldan bağlayacağını bildirdi.
Uraloğlu, yapılacak tünellerle İskenderun-Gaziantep, İskenderun-Kahramanmaraş güzergahlarında ulaşımın kısalacağına ve bu bölgedeki ticaret hacmine katkı sağlanacağına işaret ederek, "Projenin ihalesi yapıldı ve ihaleyi en düşük teklifi veren firma kazandı. Proje kapsamında yapılacak tünelin 3 farklı tüpten oluşması ve tünel boylarının da 20'şer kilometre olması planlandı. Proje iki etaptan oluşacak, tünel yapımını kapsayan ilk etabı Hassa Kavşağı'nda sona erecek. Kara yolu bağlantısı, Toprakkale-İskenderun Otoyolu'ndan ayrılarak Dörtyol Kavşağı'ndan, Amanos Dağları'nın altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı güzergahındaki yolla birleşecek şekilde planlandı." ifadelerini kullandı.