İnternet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek veya sanal ürünleri para karşılığında satın alması işlemidir. Kısaca tanımlayacak olursak e-ticaret, ticaretin elektronik versiyonudur.
Günümüzde firmaların rekabet ortamının artması ve ticaret ağının dünya coğrafyasında hızlı bir ulaşım ağına sahip olmasından dolayı firmaların bu rekabet ortamından payını alabilmesi için olmazsa olmazları arasına giren E-Ticaret gündelik hayatımızın bir parçası olmuştur.
Narbim Yazılım Firma kurucusu Fatih Nar Firmasının Kuruluşu ve E-Ticaret modülü hakkında şunları dile getirdi: 2011 yılında 15 kişilik uzman kadromuz ile Kahramanmaraş’ta kurulduk bilişim sektörü üzerine çıktığımız yolda, firmaların temel ihtiyaçları olan özel yazılımları ve E-Ticaret modüllerini üretiyoruz. Ülkemiz’ başta olmakla beraber dünyanın birçok ülkesine yazılım satıyoruz bunlardan en önemlisi’ E-Ticaret yazılımlarıdır, E-Ticaret: İnternet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılığında satın alması işlemidir. Kısaca tanımlayacak olursak E-Ticarete, ticaretin elektronik versiyonudur.
E-TİCARET İLE TİCARET ARASINDA UÇURUM VAR
Gündelik hayatın bir parçası olan E-Ticareti normal ticaret arasında uçurum diyebileceğimiz farklılıklar mevcuttur, E-Ticaretle klasik ticaretin arasındaki en büyük fark hızdır, elektronik ortamda saniyeler içinde gerçekleşen işlemler, reel hayatta haftalar alabiliyor. Örnekle açıklayacak olursak; Bir cep telefonu alacak olan müşteri internetten ve klasik ticaret yöntemiyle alışveriş yapacak olsun. Klasik ticarette;Müşteri x şirketinden katalog isteyecek. Katalogda belirlediği ürün için şirketten fiyat isteyecek. Sonra diğer firmalardan katalog ve fiyat isteyerek ilk firmayla karşılaştıracak. Ardından belirlediği bir firmaya form aracılığıyla sipariş verecek. Siparişi alan firma stoklarını kontrol edecek, sevkiyat hakkında form aracılığıyla bilgi gönderecek. Ardından fatura ve irsaliye kesimi için yine form gönderimine başvuracak.
E-Ticaret Web siteleri yardımıyla ürünü seçen müşteri, diğer firmaların web sitelerinden fiyatları karşılaştıracak ve satın alacağı ürüne karar verecek. Ardından seçtiği firmadan sipariş geçecek ve tedarikçi firma elektronik sistem üzerinden belirli olan stokunu görecek ve siparişe yanıt verecek, ardından elektronik ödeme sayesinden saniyeler içinde gerçekleşen alışverişin ardında nakliyata verilecek ve müşteri mail yardımıyla bilgilenecektir.
ARAMA MOTORUNDA İLK SİZİN İSMİNİZ OLSUN
Web arama motorları ile almak istediği ürünü yazması yeterli oluyor, ilk sayfada yer alan E-Ticaret Web siteleri rakiplerine açık ara fark atıyor. Narbim olarak özel geliştirmiş olduğumuz E-Ticare Web sistemlerimiz geliştirmiş olduğumuz özel yazılım aracılığıyla Google ve benzeri arama motorlarında ilk sırada yer almaktadır bu durum müşterilerimizi E-Ticaret Web sitelerinin patlaştığı pastadan payını almasını sağlamaktadır.
Geliştirmiş olduğumuz 8 farklı E-Ticaret modülünün özellikleri ise öncelikle ülkemizdeki tüm sektörlere uyum sağlayan yapısıyla firmaların muhasebe programına kısa sürede entegre sağlanabilmektedir. E-Ticaret modüllerimiz firmanın internet üzerinden müşterilerine bilgi sunabileceği 7/24 açık bir şubesi olacaktır. Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktarıldığından zamandan tasarruf gerçekleşir. Müşteri açısından internet ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği ortam olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir. Stok , maliyet bilgileri elektronik ortamda olduğu için tedarikçi firma stok yapmak durumunda kalmaz ve stokun da ne kadar ürünü olduğunu ve bu ürünlerden kaç tane sattığını bilir.Tedarikçinin büyük bir ofise ihtiyaç duymadan internet üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar.İnternet gibi global bir ortamda kolay kolay dalgalanma olmayacağı için enflasyon nedeniyle zarar oluşmaz.
ALIŞVERİŞ KEYFİNİ EVİNİZDE YAŞAYIN
Bu yararları alıcı olarak sınıflandıracak olursak; müşteri tarafından yararları: Evden çıkmadan hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlar. Ürün fiyatı araştırmasında oluşacak ulaşım masrafı ortadan kalkar. Daha fazla ürün çeşitli görerek seçme imkanı bulur. İhtiyaçlarına uygun ürünü bulmak daha kolaydır. Ürün hakkında ürünü kullananlar tarafından yapılan yorumlar sayesinde ürün hakkında daha net bilgilere sahip olur.
Satıcı tarafından yararları Ürünlerini satabileceği yeni bir kanal oluşturur. Ürünleri hakkındaki bilgileri detaylı olarak sunabileceği bir platforma sahip olur. Stokunda ürün bulundurmayarak talebe göre satış yapabilir. Telefon, fax gibi maddi israf oluşturan iletişim yollardan kurtularak, iletişime harcadığı para yönünden kara geçer. Her an yeni müşteri bulma imkanı yüksektir. Reklam masraflarını azaltarak daha fazla müşteriye sahip olabilir.