Türk Telekom'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, 2009 yılında olduğu gibi 2010 yılında da yatırımlarına hızla devam eden Türk Telekom, 2010 yılının ilk 6 ayında teknoloji ve altyapıya konsolide bazda 520 milyon TL yatırım yaptı.
Türk Telekom'un, 2010 yılı ilk yarısında yalnızca teknolojiye değil, insan kaynaklarına da yatırımlarını sürdürdüğü kaydedilen açıklamada, ekonomik açıdan zorlu geçen 2009 yılında yatırımda hız kesmeyen Türk Telekom'un, insan kaynaklarına yönelik yatırımlarını artırarak 2010 yılının ilk 6 ayında 3 bin 500 yeni çalışanı istihdam ettiği bildirildi.
Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany, Türk Telekom'un 2010 ilk yarı sonuçlarına dair şunları söyledi: "2010 yılının ilk yarısında gelirlerimizi yüzde 2 oranında artırırken FAVÖK marjımızı da iyileştirdik. Bağlı ortaklığımız Avea'nın FAVÖK marjı da 2010 yılının ilk çeyreğine kıyasla ikinci çeyreğinde yaklaşık iki katına çıktı.
2010 yılında, müşterilerimize önemli ölçüde avantajlar sunan Ev Avantaj tarifelerimizi pazara sunduk ve bu yenilikçi yaklaşımımızın sonucu olarak 4 milyondan fazla hanede yaklaşık 16 milyon kişi şimdi Ev Avantaj tarifelerimizden faydalanıyor.
Bunların yanı sıra ev telefonuna daha fazla değer katmak amacıyla, kampanyalarımızın yüksek katma değerini tamamlayıcı güvenlik ve ev/ ofis sigortası hizmetlerini de başlattık. Çeşitli markaların işbirliğiyle bayi kanalımız üzerinden gerçekleştirdiğimiz bilgisayar satışları da satış kanalımızı ülkenin en güçlü kanallarından biri haline getirdi.
2010 yılı ilk yarısında, Türkiye telekomünikasyon sektörü için de tarihi bir adım
attık. Orta ve Güneydoğu Avrupa'da 16 ülkede 27 bin kilometrelik optik fiber ağı ile hizmet veren ve Avrupa'nın önde gelen bağımsız toptan data ve kapasite servis sağlayıcıları arasında yer alan Invitel International'ın hisselerinin yüzde 100'ünün satın alınması için bir anlaşma imzaladık.
Öte yandan, Orta Doğu, Güney Asya ve Uzak Doğu arasında birleşik çok geçişli fiber optik ağın kurulmasına ilişkin JADI LINK projesi Suudi Telekom, Ürdün Telekom ve Suriye Telekom ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği çerçevesinde hayata geçiyor. Her iki adım da, Türk Telekom'un ve Türkiye'nin bulunduğu bölge için bir telekomünikasyon merkezi haline gelmesi açısından önem taşıyor.
Önümüzdeki aylar ve yıllarda, her yıl giderek güçlenen Türk Telekom markasına küresel bir kimlik kazandıracak bölgesel girişimlerimizi (Vitamin/Adaptive Curriculum, I Can Football, Wirofon ve Türk Telekom'un geliştirdiği diğer ürün ve hizmetlerle) sürdüreceğiz.
Capital dergisinin İngiltere'nin önde gelen marka değerleme şirketi Brand Finance ile düzenlediği Türkiye'nin En Değerli Markaları araştırmasında geçen yıl 1,6 milyar dolarlık marka değeri ile birinci olmuştuk. Bu yıl araştırmada başarımızı sürdürerek 1,7 milyar dolarlık marka değerimizle yine Türkiye'nin "En Değerli Markası" olduğumuzu görmekten memnuniyet duyuyoruz.
Katma değerli ürün ve hizmetlerimizle, yenilikçi strateji ve bölgesel girişimlerimizle Türkiye iletişim ve yakınsama teknolojileri alanındaki öncülüğümüzü sürdüreceğiz."
(İHA)