Bilgi, İletişim, Sanat ve Kültür Gençlik Kulübü Derneği (BİLSEK) tarafından Avrupa Birliği – Türkiye Kültürlerası Diyalog – Kültür ve Sanat Hibe Programı kapsamına hazırlanıp yürütülen “Geleneksel Çocuk Oyunlarıyla Kurulan Kültür Köprüsü” adlı proje etkinliği olarak düzenlenen “Geleneksel Çocuk Oyunları Şenliği”nde çocuklar dedelerinin oynadıkları oyunları oynayarak çocukluğun tadına vardılar. Oyunlara projenin İspanyol ortağı ACOEP’le Kahramanmaraş’a gelen çocuklar da katıldılar.
5 Haziran 2012 tarihinde düzenlenen etkinliklerin ilki Zübeyde Hanım Anaokulu’nda gerçekleştirildi. Şenliğe çocukların yanı sıra veliler de büyük ilgi gösterdi. Şenlik öncesinde okul müdürü Fatma Bodur, Geleneksel çocuk oyunlarının önemine dikkat çekerek bu projenin içinde olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. İspanyol misafirlerini ağırlamaktan, onlarla çocuk oyunları aracılığı ile tanışmaktan ve diyalog kurmaktan mutluluk duyduklarını ifade etti.
Anaokulu öğrencileri kendi yaş gruplarına göre seçilmiş altı oyunu oynarken bazı oyunlara İspanyol çocuklar da iştirak etti.
İkinci etkinlik Ticaret ve Sanayi Odası Ticaret Meslek Lisesi’nde yapıldı. Okul müdürü Ali Özdemir, Geleneksel Çocuk Oyunlarıyla Kurulan Kültür Köprüsünden okulumuza gelen İspanyol dostlarımızı okulumuzda görmekten dolayı son derece mutluyuz. Okul olarak BİLSEK’in hazırlayıp yürüttüğü projelere her zaman destek verdik ve vermeye devam edeceğiz. Yeter ki bugün etkinliğini gerçekleştireceğimiz proje gibi eğitim-kültür ve sanat odaklı, faydalı ve üretken projeler hazırlasınlar. Çocuklarımızı unutulmaya başlayan geleneksel çocuk oyunlarını oynarken görmek büyük bir mutluluk.” Dedi.
Buradaki şenlikte 14-18 yaş grubu çocukların oynayabilecekleri çelik-çomak, birdir bir, sülenke, yakar top, halat çekme gibi geleneksel çocuk oyunlarını Türk ve İspanyol çocukları birlikte oynadılar.
Üçüncü şenlik Türk Telekom İlköğretim Okulunda gerçekleşti. Kırmızı beyaz proje tişörtlerini giyen öğrencilerin bir lale bahçesine dönüştürdüğü oyun alanında veliler de yerlerini aldılar. Misafirleri sıcak ve samimi bir şekilde karşılayan okul müdürü İsmail Kireççi, şenliğin açış konuşmasında, “Geleneksel Çocuk Oyunlarıyla Kurulan Kültür Köprüsü Projesinin çocukların çocukluklarını yaşıtlarıyla birlikte özgürce yaşamaları gerektiğini haykıran, çocukların teknolojinin esiri olmaması gerektiği mesajını kamuoyuna anlatmaya çalışan önemli bir projedir. Bu projeye İspanyol ortağımızın da sahiplenmesi, projenin taşıdığı kaygının ve mesajın bütün dünyaca paylaşıldığını göstermektedir. Projeyi hazırlayan ve yürüten herkese teşekkür ediyorum. Projenin okulumuzda da yürütülmesinden ve İspanyol ortağımızı okulumuzda misafir etmekten dolayı memnuniyetimizi ifade etmek isterim.” dedi.
Proje yürütme kurulu başkanı ve basın sözcüsü Ramazan Avcı, BİLSEK adına yaptığı açıklamada, “Bu proje, proje ortağımız AB ülkesi İspanya ile ortak bir anlayış ve ortak bir hedefin belirlenmesi ve bu hedef doğrultusunda işbirliği yapılmasına dayanmaktadır.
Dünya teknolojik gelişmeler sonucunda küçülüyor ve insanlar sanal bir yaşama zorlanıyor. Bu süreçten en fazla çocuklar etkileniyor. Çocuklarımız internet, televizyon ve dijital oyuncakların sanal dünyasına mahkûm oluyorlar. Dünyasını dört duvar arasında sınırlandıran bu bireyler sosyal hayattan, kültürel değerlerden ve doğadan habersiz bir şekilde yaşarken bireysel yeteneklerinin farkına varamamaktadır.
Proje geleneksel çocuk oyunlarını gündemde tutmakla kamuoyunun bu tehlikenin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu bağlamda geleneksel çocuk oyunlarının yaşatılması, tanıtılması ve geliştirilerek yaygınlaştırılması gibi ortak bir anlayış içerisinde, zengin geleneksel Türk çocuk oyunları vasıtasıyla Türk kültürünü Avrupa Birliği üyelerine tanıtmak, Avrupa Birliği ülkesi çocuk oyunlarının da Türk çocuklarına tanıtımını sağlamak suretiyle kültürler arası örnek bir diyalog kurmaktayız. Bu projenin el birliği, gönül birliği ile amaçlarına uygun bir şekilde yürütüldüğünü, planlandığı gibi gerçekleşmeye devam ettiğini belirterek, özellikle projede yer alan okullarımızın yönetici ve öğretmenlerine, projeye olan yakın ilgi ve desteklerinden dolayı Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Mesut Alkan’a, sempozyumda bizleri yalnız bırakmayan KSÜ Eğitim Fakültesi Prof. Dr. Niyazi Can Bey’e, Kültür ve Turizm İl Müdürümüz Sayın Seydihan Küçükdağlı Bey’e, Kent Konseyi Başkanı Sayın Zeynep Arıkan Hanımefendi’ye, sempozyumda bildirileriyle bizleri aydınlatan akademisyenlere, katılımcı öğretmenlere ve BİLSEK’in gönüllü neferlerine teşekkür ediyoruz. Bu proje inanıyoruz ki planlanması, amacına uygun olarak yürütülmesi, kâğıt üzerinde kalmaması bakımından Avrupa Birliği ve diğer projeler için örnek gösterilecek niteliktedir. MEM-BASIN