Çocukların önemli bir bölümünde görülen ve tedavi edilmediği takdirde bireyin tüm yaşantısını olumsuz etkileyen ‘’Dikkat Eksiği ve Hiperaktivite Bozukluğuna’’ Avrupa’da uygulanan ilaçsız tedavi uygulamasının artık Türkiye’de ve Kahramanmaraş’ta da yapılabildiği bildirildi.
Kahramanmaraş Berard Ait Eğitim Uzmanı Müge ŞENYILDIZ , Batı'da özellikle otistiklere ve hiperaktivite bozukluğu olanlara uygulanan Berard İşitsel Algı Eğitiminin 3 yaşından büyük herkese uygulanabildiğini vurguladı. Kulağa sesli uyarılar gönderilmesi esasına dayanan sistemin bir yandan dikkat eksikliğini azaltırken öte yandan da kullanamayan yetenekleri ortaya çıkardığını ifade eden Şenyıldız, bu yöntemden sonra algılamanın hızla arttığını kaydetti.
Paksoy Halkla İlişkiler, Kişisel Gelişim ve Danışmanlık Şirketi olarak amacımız ; Akademik Başarıyı ve kişisel gelişimi olumsuz etkileyen durumlarda öğrencilerin Algı, Yorum ve Motor Yeteneklerini en üst seviyeye çıkartmak; Dikkat Eksikliği, Hiperaktivite, Otizm, Diskleksi, Orta ve Hafif Düzeyde Öğrenme Güçlüğü olan, Konsantrasyon, Sözel ve Yazılı İfade Güçlüğü Çeken, Konuşma ve Öğrenme Bozukluğu olan öğrencilerimizin potansiyellerini kullanmalarına destek olup onlara bu konularda çözüm yolları sunmaktır.
“DİKKATLERİ ARTARKEN BİR YANDAN DA HAFIZALARI GÜÇLENİYOR”
Müge ŞENYILDIZ, “Bu tedavi sayesinde; “Defalarca okuyorum bir türlü anlayamıyorum" diyenler okuduklarını bir kerede anlamaya, “Bir kulağından giriyor ötekinden çıkıyor” denilen çocuklar da söz dinlemeye başlıyor. Bir yandan dikkatleri artarken diğer yandan hafızaları güçleniyor. Yöntemin olumlu sonuçları zaman içinde artarak uygulanan kişinin eğitim ve iş yaşamında kendini gösteriyor’’ dedi.Şenyıldız, dünyada özellikle otistiklere, disleksi ve hiperaktivite bozukluğu olanlarda başvurulan ve Kahramanmaraş’ta ilk uygulamaya başladıkları ‘Berard Yöntemi’nin işitsel algıyı eğiterek, dikkat eksikliğinin çözümünde alternatif yöntem olarak uygulanması ve çarpıcı sonuçlar alınmasıyla dikkatleri çekmeye başladığını anlattı.
İşitsel algı Eğitimi (Berard Metodu) bilginin işlenmesine ve kullanılmasına yönelik gelişmeye yardımcı olan zihnin öğrenme mekanizmasını ve gücünü harekete geçiren bireyin kişisel performansını en etkili şekilde kullanmasını sağlayan metottur. Bu sistemde kulaklık vasıtasıyla gelen sesler ayrıştırılarak algı sistemi uyarılır. Algı artar, işitme dinlemeye dönüşürken öğrenme gerçekleşir ve davranışa dönüşür. İnsan beyninde bulunan sağ ve sol lopların öğrenmenin içine katılmasına, bilgilerin hem kolay öğrenilmesini hem de hafızada kalıcı şekilde tutulmasını sağlar
“ÖĞRENCİLERİN SINAV DERECELERİNDE GÖZLE GÖRÜLÜR ARTIŞLAR VAR”
Türkiye’de 1999'dan beri bilinmekle birlikte son yıllarda yaygınlaşan uygulamanın yapıldığı kişilerin çok olumlu gelişmeler gösterdiğini dile getiren Şenyıldız, genellikle ÖSS'ye ya da LGS'ye, KPSS’ye hazırlanan öğrencilerin yoğun olduğu bu kişiler içinde çok yoğun stres ya da algılama problemi yaşayanların, iş çevresinden yetişkinlerin de bulunduğunu ifade etti. Berard Ait Uzmanı Müge ŞENYILDIZ öğrencilerin sınav derecelerinde gözle görülür artışlar gözlemlendiğini, yetişkinlerin yaşam kalitesinin arttığını belirtti. Şenyıldız, söz konusu uygulamayı , özellikle dikkat eksikliği, öğrenme ve odaklanma güçlüğü çeken, sınava hazırlanan, yabancı dil öğrenmek isteyen öğrencilere; iş ortamında yoğun stres ve başarı kaygıları yaşayan, sabrı, özgüvenini ve farkındalığını artırmak veya hafızasını güçlendirmek isteyen yetişkinlere ve iletişim sorunu yaşayan ve kendini çevreden soyutlayan içine kapanık bireylere de önerdi.
“YARIMŞAR SAATLİK SEANSLARLA GELEN MÜZİĞİN DİNLENMESİ YETERLİ”
Berard Uzmanı Müge ŞENYILDIZ , “Diğer yöntemlerden farklı olarak bireyin hiçbir çaba harcamasını gerektirmeyen, sadece özel bir kulaklıktan gelen müziği yarımşar saatlik seanslarda dinlemesinin yeterli olduğu yöntem , ilk seanstan itibaren etkisini göstermeye başlıyor ve faydaları gün geçtikçe artarak 6 ay sonunda doruk noktasına ulaşıyor. 'Berard Yöntemi'nde her gün yarımşar saatten toplam 20 seanslık bir uygulama söz konusu. Özel bir cihaz tarafından normal müziğin modüle edilerek, çeşitli frekanslar yüklenerek değişik yönlerden kulağımıza iletiliyor. Kulağımızdan aldığımız bu sesli uyarı nedeniyle beynimizdeki bizim aktif hale geçirmek istediğimiz bölgeler ya da kullanamadığımız yeteneklerimiz meydana çıkıyor. Bu yöntemi uyguladıktan sonra çok daha hızlı algılayabiliyoruz. Örneğin; pek çok insan okuduğunu anlayamamaktan şikayet ediyor. ‘On kere okuyorum ama anlayamıyorum’ diyorlar. Veya aileler çocukları için ‘Söylenenler bir kulağından girip öbüründen çıkıyor’ diyor. ‘Berard Yöntemi’ bu sorunların çözümünde büyük oranda başarı sağlıyor” dedi.
Güvenli, bilimsel, etkili, eğlenceli ve hızlı bir çözüm olan “İşitsel Algı Eğitimiyle” birlikte öğrencilerimiz; Dikkati Güçlendirme, Derse Odaklanma, Okumayı Güçlendirme, Öğrenme Sürecinin Kolaylaşması ve Hızlanması, Yazmayı Güçlendirme, Zamanı İyi Kullanma, Hafıza Güçlendirme, Özgüven ve Farkındalığın artması, Zeka Geliştirme sürecine dahil olurlar ve bu süreç tüm hayatları boyunca aktif bir şekilde devam eder.
“KAHRAMANMARAŞ’DAKİ TEK LİSANSLI KURUM BİZİZ”
’Berard Yöntemi’ için gereken özel eğitimi Kahramanmaraş Merkez İlçe Binevler Bölgesinde Şehit Abdullah Çvş. Mahallesi Gizem Apt. No:5 de faaliyet gösteren ekibiyle birlikte aldığını ve Kahramanmaraş’daki tek lisanslı kurum olduklarını belirten Şenyıldız, açıklamasını da şöyle sürdürdü; “Ailelerin ilaç kullanımına şüpheyle bakması sebebiyle eğitim hayatında sorun yaşayan çocuklar için dikkat eksikliği bir kader değil Berard metodu sayesinde algılama hızlanıyor, okurken konuya odaklanma ve yoğunlaşma artıyor, hafıza güçleniyor; iş performansı ve strese karşı toleransı ile birlikte özgüven ve farkındalığı artıyor ve kendini ifade etme yeteneğini gelişiyor. Bu çok olumlu ve net sonuçları gösteren temel sebep; uygulama sonucu işitsel algının eğitilerek artması” dedi.