MEM Müdürü umut dağıttı

Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt, yaptığı basın toplantısında umut dağıtırken, Fatih Projesine özel olarak eğildi.

Haber- Analiz: MEHMET TAŞ

“Bir köy var uzakta, gitmesek de, o köy bizim köyümüz” diye başlayan yanık bir türkü vardır.

“öğretmenlik” kutsal ve zahmetli bir meslektir. Milli Eğitim Müdürü Sayın Mehmet Emin Akkurt’un basın toplantısına katıldım. Her zaman dondurmasını beğendiğim Karmen Pastanesinin Binevler şubesinde yapılan toplantıda, eğitim camiasında tanıdığım dostlarımla da sohbet etmek, onların güzel hizmetleri nedeniyle gözlerindeki sevince ortak olmak ayrıca beni de çok mutlu etti.

“Maraş Gündem” olarak yeni dönemde kuru ve yalın haber dışında fırsat buldukça, en azından katıldığımız toplantıların haber detayını, habere dair görüş ve önerilerimizi de içine katarak, okuyanların konu hakkında daha fazla bilgi almasını sağlamaya çalışacağız.

Bu toplantının bana göre esas amacı; Avrupa Birliği ve Turkiye Cumhuriyeti genel bütçeden karşılanan üç önemli proje idi. Bu projelerden daha çok müdür göreve geldiğinden bu yana Kahramanmaraş’ta eğitim alanında ki durumumuzun fotoğrafını çıkardı. İyi de oldu. Elimizde teknik veriler, rakamlar var. Şimdi haber ile ilgili detaylara girebiliriz.

ÜÇ PROJEYE 600 BİN EURO DESTEK

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Bilsek Gençlik Kulübü Derneği, Esnaf ve Sanatkar Oadaları Birliği, Kahramanmaraş İl Müftülüğü gibi kurumlar bir tarafta diğer tarafta ise okullarımız var. Sevim Şirikçi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Kahramanmaraş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak karşımıza çıkıyor.

Proje Başlıkları ise;

Okumaya evet cehalete hayır

Baba, oğul, anne, kız; hepimiz okuldayız

Kızlar okula, kadınlar işe

Bu başlıklar altında sıralanan projelerin amaçlarına baktığımızda ise; “TR63 Bölgesinde özellikle kız çocukları olmak üzere, eğitimin kalitesini artırmak yoluyla, Mesleki Teknik Eğitime yönlendirmek, işgücü piyasasına kalifiye eleman yetiştirilmesine katkı sağlamak.”

“İlköğretim okulu ve/veya Ortaokul sonrası bir okula kayıt yaptırmayan özellikle kız çocuklarını belirleyerek, kayıt yaptırmama nedenlerini ortadan kaldırmak ve okullaşmalarını sağlamaktır.”

“Ortaokul son sınıfta okuyan özellikle kız çocuklarının meslek liselerini tercih etmelerini özendirmek, ilgi ve istekleri doğrultusunda gerekli yönlendirmeleri yaparak meslek liselerindeki özellikle kız çocuklarının oranlarını artırmak ve bunun sonucunda istihdamlarını sağlamak.”

Üç farklı ama önceliklerini kız çocuklarının eğitim, istihdamı için ortaya konulan bu projelerin başarılı olmasını, amacına ulaşmasını diliyorum.

262 BİN 994 ÖĞRENCİMİZ VAR

Kahramanmaraş İl genelinde (Resmi: 1.034 okulda – 253.663 öğrenci) (Özel: 54 Okulda – 9.331 öğrenci) olmak üzere toplam 262.994 öğrencimiz eğitim görmektedir.

Kahramanmaraş’ta 1.034 resmi, 54 özel okul olmak üzere toplam 1.088 okulumuz var.

Kahramanmaraş’ta resmi ve özel okul olmak üzere toplam da 13942 öğretmen görev yaparken 2186 da diğer personel bulunuyor.

2015-2016 Eğitim Öğretim yılında 1354 kurs açılmış olup, 24473 kursiyer kurslara katılmıştır.

**

Özel dershanelerin dönüşümü kapsamında 10 özel dershane, özel temel liseye, iki özel dershane ise özel ortaokula dönüşmüştür. Dönüşümü tamamlanan 10 özel temel lisede 1.419 öğrenci eğitim öğretim görmektedir. Dönüşüm kapsamında 8 dershane özel kursa dönüşmüştür.

YABANCILAR ŞUBESİ

İlimiz genelinde yaklaşık 22.000 Suriyeli öğrenci bulunmakta olup, 29 adet geçici eğitim merkezinde 12.742 Suriyeli öğrenci eğitim öğretim görmektedir. Suriyeli öğrencilerin il geneli okullaşma oranı %59 olarak gerçekleşmiştir.

TAŞIMA HİZMETLERİ

2015-2016 İlk – Ortaokul ve Ortaöğretim kapsamında 5755 ilkokul, 10032 ortaokul,10220 ortaöğretim öğrencisi olmak üzere il geneli 25.997 öğrenci 1713 merkezden 223 taşıma merkezine taşınmaktadır.

DESTEKLEME YETİŞTİRME KURSLARI

İlimizde Merkezi Ortak Sınavı (TEOG) 302 okulumuzda 20.647 öğrenci sınava girmiştir.

Destekleme Yetiştirme Kursu: 382 kurs merkezinde 79.588 öğrenci Yetiştirme ve Destekleme Kursuna katılmaktadır.

VE FATİH PROJESİ

Fatih Projesi kapsamında 154 okulumuza 3.471 Etkileşimli tahta, 49 okulumuzda 21.184 öğrenciye ve 5.264 öğretmene tablet dağıtılmıştır.

Müdür Akkurt, Fatih projesi ile ilgili görüşlerini açıklarken özellikle bu projenin tamamen yerli olduğunun altını çizdi.

Milli bir yazılım ve milli bir eğitim programı ve bunun başarısı belki de bir on yıl sonra ortaya çıkacaktır.

**

Öte yandan Kahramanmaraş’ın eğitim standardının yükseldiğini, yükselen on kentten biri olduğumuzu, şu anda eğitimde Türkiye ortalamasının üzerinde seyrettiğimizi de ifade etti.

Bu umut bize bir süre yetecektir. Görüştüğümüz eğitimciler de buna benzer ifadeler kullanıyor.

Kent merkezinde derslik sorunu bitip öğrenciler tek öğün okula gitmeye başlarsa belki o zaman eğitimde istenilen yere gelebiliriz. Şimdilik kusura bakmayın ama küçük başarılar ile övünmeye devam ediyoruz…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Magazin Haberleri