Millî Eğitim Müdürü Mesut Alkan, Ortaokul 8. sınıflarda son defa uygulanan SBS yerine 2013-2014 Eğitim öğretim yılından itibaren Temel eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sistemi getirildiğini belirterek; sistem hakkında bilgiler verdi.
Alkan,”Bu bir Milli Eğitim Politikasıdır,Ankara ve ülkenin en ücra köşesi için geçerlidir.Biz eğitimciler; bu yeni sistemin daha objektif,daha uygun bir sistem olduğunda hem fikiriz.Sistem hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan farklı yönlere çekilmesi ve değerlendirilmesi yanlıştır. Bu yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için kamuoyunun bilgilendirilmesini, özellikle de konunun birebir muhatapları olan yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin bilgilendirilmesi önemsediklerini, tanıtıldığı zaman çok daha iyi ve kabul gören bir sistem olduğunun anlaşılacağına inandığı belirterek; bunun için de; İlçe Milli Eğitim müdürlerimizle ayrı olmak üzere, İlimizdeki Ortaokul ve İmam-Hatip Ortaokulu Müdürleri ile bir toplantı düzenlediklerini,sistemi kendilerine anlattıklarını,ayrıca;Kahramanmaraş merkez ve merkeze bağlı belde ve köylerdeki Ortaokulların 8. Sınıflarda 6 temel dersin öğretmenlerini eve rehber öğretmenleri üç günlük bir sürede bir plan dahilinde 5 ayrı salonda sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki grub halinde bilgilendirici seminere düzenlediklerini, bu dersin öğretmenleri seminer yaparken eş zamanlı olarak ilköğretim denetmelerimiz tarafından da 8. Sınıf öğrencilerini okullarında, sistem hakkında bilgilendirme yaptıklarını,Pazar günü de tüm ortaokul velileri ile kendi okullarında toplayarak eş zamanlı bir bilgilendirme yapacaklarını söyledi.
Yine hazırladıkları bir plan dahilinde İl Eğitim Denetmeleri tarafından tüm ilçelerde de aynı şekilde öğretmen, veli ve öğrencileri bilgilendirme toplantıları düzenlediklerini, bu toplantıların fevkalade verimli ve olumlu olduğunu gördük. Bu tür bilgilendirme toplantılarını çok önemsediklerini ifade eden Mesut ALKAN, görsel ve yazılı medya yoluyla da sistemi anlattıklarını belirtti.
Aslında yeni getirilen bu sınav sistemi ile SBS arasında çok fazla farklılıklar bulunmamakta; Modelin temel niteliği, öğrenci başarısının anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş zaman dilimine yayarak belirlemektir.
Ayrıca; öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirmeyi hedefleyen bu sistemde, öğrencilerdeki sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak, ülke çapında müfredatı n eş zamanlı uygulanmasını sağlamak, öğretmenin performansını artırmak, okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak, öğrenci kazanımlarını objektif bir şekilde izlemek ve değerlendirmek, öğrencilerin devamsızlıklarını en aza indirmek, uzun vadede öğrencilerin ders dışı sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerini değerlendirmek amaçlanmaktadır.
Bu sistemde; Türkçe, Matematik, Fen ve Teknolojileri, Y.Dil, Din kültürü ve Ahlak Bilgisi ve TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri olmak üzere 6 dersten yılda iki defa sınav yaparak,Bu sınavlarda aldığı notların ortalamasının %70 ile 6.7.8. sınıflardaki tüm derslerin Sınıf Geçme ortalamasının %30’u toplamı Yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.
Bu yeni sistemde; öğrenciler kendi okullarında sınava girebilecekler, sadece sınavda öğretmenlerin görev yerleri değiştirilecek. Çok önemli bir mazeretten dolayı (ciddi rahatsızlık, ameliyat vb.) sınavı giremeyen öğrenciler için ilde belirlenecek bir merkezde telafi sınav yapılacağını belirtti.
Puanların eşit olması halinde eşitlik bozada; öncelik sırası olarak 1. Tercih önceliği, 2.Sırasıyla 8.7.6. sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği, 3. Okula özürsüz devamsızlığı az olan. Buradan da okula devamın önemli olduğu anlaşılmaktadır.” Dedi.
İl Millî Eğitim Müdürü Mesut Alkan’nın bu açıklamalarından sonra eğitimden sorumlu şube müdürü Eyüp Karataş, sistemle ilgili okul müdürleri ve rehber öğretmenlerin sorularını cevaplandırdı.