Gaziantep Şehitkamil Kaymakamı Mehmet Aydın, Gaziantep’in kültürel ve sanatsal alanda da ekonomide gösterdiği başarıyı göstereceğini söyledi.
Ressam Önder Aydın’ın, Sanko Sanat Galerisi’ndeki resim sergisinin açılışına katılan Aydın, son yıllarda artan sanatsal etkinliklerden büyük mutluluk duyduğunu kaydetti.
Gaziantep Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adil Sani Konukoğlu ise şehirlerin sanayisi, kültürü ve sanatı ile marka haline geleceklerini belirterek, “Gaziantep olarak bu doğrultuda hızla ilerliyoruz. Sanko Sanat Galerisi’nin bu anlamda önemli bir misyon üstlendiğine inanıyorum” dedi.
Ressam Önder Aydın da Gaziantep’te sergi açmaktan mutlu olduğunu ifade ederek, “Sanko Sanat Galerisi, bir galeri olarak çok önemli bir kazanımdır” diye konuştu.
Sanko Park Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Ufuk Tokdemir’in, Sanko Sanat Galerisi’nde sergi açmasından dolayı ressam Önder Aydın’a teşekkür plaketi vermesinin ardından, Şehitkamil Kaymakamı Mehmet Aydın, Gaziantep Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Adil Sani Konukoğlu, İl Kültür ve Turizm Müdürü Salih Efiloğlu, İl Genel Meclisi Üyesi Ömer Nasuhi Güleç, Özel Sanko Okulları Danışma Kurulu Başkanı Jülide Konukoğlu ve Özel Sanko Okulları Genel Müdürü Murat Köylüoğlu tarafından 19 eserin yer aldığı serginin açılışı yapıldı.
SANATÇI
Ordu Perşembe’de 1955 yılındadoğan Aydın, 1979 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu.Uzun yıllar sanat eğitimciliği yapan ve çocuk kitapları resimleyen sanatçı, Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltıraşlar Derneği yönetim kurullarında görev aldı.
Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği üyeliği, Ankara Çağdaş Sanatlar Vakfı(ÇAĞSAV) ve Yeniden Sanat Grubu,Grup Tayf’ın kurucu üyesi olan sanatçının, Ulusal ve Uluslararası Sanat Festivallerinde eserleri sergilendi.
Çalışmaları hakkında kitap,ansiklopedik sözlük,sanat dergisi,katalog ve basında çok sayıda röportaj ile değerlendirme yazıları yayınlanan sanatçı, resimlerinde Anadolu Uygarlıklarına aitheykeller, mozaikler, rölyefler,fresk ve lahitlerden esintilere yer veriyor.
Aydın’ın resimlerinde zaman kavramı yok olur.Tarihsel süreçte günümüzdengeriye doğru göndermeler yapar. Fantastik ve sürrealizme yakın bir anlatım dili vardır.Evrensel Türk resminin kendi kimliğini yaratmasında Anadolu uygarlıklarının temel alınması gerektiğine inanır. Aydın’a göre Türk sanatçısının parmak izi bu topraklardaki on bin yıllık “Görsel Tarih”tir.
21 kişisel sergisi açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında 250’nin üzerinde karma sergiye katıldı. Başta Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi,Kültür Bakanlığı, Ankara, Ordu ve Kastamonu valilikleri, Ziraat Bankası,Emlak Bank, Türkiye Kalkınma Bankası,Vakıfbank,Gazi Üniversitesi, Resim Heykel Müzesi, şirketlerve ABD,Fransa,Rusya gibi ülkelerdeki özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, çalışmalarını Ankara’da kendi atölyesinde sürdürüyor.
Yağlıboya tekniğinde resmedilmeleri zor olan bu görsel değerleri resmin arka planında figüratif veya geometrik formlarla yeniden yorumlayıp,resmi bunun üzerine inşa eden Önder Aydın, sanat anlayışı için şunları söylüyor:
“Dünyanın bu kadar küçüldüğü bir çağda etkilenmemek olanaksızdır, ayrıca yararlıdır da.Çünkü etkilenme yaratıcılığın başlangıcıdır.Ancak dayatılan moda anlatımlarla yani,başkasının kimliği ile fazla dolaşamazsınız. Ülkemizde kimliksizlik sadece Plastik Sanatlarla sınırlı değildir.”