Sendikacılardan Eğitim Tepkisi

Kamusen İl başkanı Mustafa Gökhan yeni eğitim yılının sancılı başladığını öne sürdü

 

Kamusen Kahramanmaraş İl Başkanı Mustafa Gökhan yaptığı yazılı basın açıklasında yeni eğigtim yılının bir çok sorunla eğitime başladığını iddia ederek, okul öncesi sınıflaşma oranının düşeceğini yeni sistemin eğitim felç edeceğini öne sürdü.

Gökhan yazılı açıklamasında şu konulara değindi.

"2012-2013 eğitim-öğretim yılını 4+4+4 sistemi ile karşılıyoruz. Büyük tartışmalara ve karşı çıkışlara rağmen kabul edilen yeni sistem, hem öğretmenlerimizi hem de milyonlarca öğrenci ve aileyi yakından etkileyecektir. Bu sistem oluşturulurken, ne sivil toplum teşkilatlarının, ne konunun muhataplarının endişeleri dikkate alınmamış, uyarılar göz ardı edilmiş, “ben bilirim” anlayışı içinde hareket edilmiştir. Bu eğitim-öğretim yılı 4+4+4 sisteminin getirdiği birçok sorunla başlayacaktır.

YENİ SİSTEM EĞİTİMİ FELÇ ETTİ

Bu sistemle ilgili en önemli sorunlardan birisi okula başlama yaşının öne çekilmesidir. Okula başlama yaşının öne çekilmesi konusunda endişe yaşayan aileler, sağlık kuruluşlarının yolunu tutmuş, çocuklarına rapor almaya çalışmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıklamasına göre, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, okula yeni başlayan öğrenci sayısı 1 milyon 600 bin’dir. Bu konuda önemli uyarılar yapmamıza, kaygılarımızı sürekli dile getirmemize rağmen, yasayı ihdas edenler, umursamaz ve sorumsuzca davranmış, bildiklerini okumuştur. Farklı yaş gruplarını, farklı fiziki ve zihinsel gelişimdeki çocukları aynı dersliklere yerleştirmek, onların aynı anda öğrenmesini beklemek büyük bir insafsızlıktır.

4+4+4 SİSTEMİ DERSLİK AÇIĞINI DAHA DA ARTIRDI

Bu yıl okula başlama yaşının öne çekilmesi sınıf mevcutlarını da artırmış, ilkokul birinci sınıflarda yığılma olmuştur. Ülkemizde derslik açığının büyük bir sorun olduğunu hepimiz bilmekteyiz. MEB verilerine göre; 2011-2012 eğitim-öğretim yılında derslik başına düşen öğrenci sayısı ilköğretimde 30, ortaöğretimde 31’dir. Derslik başına düşen öğrenci sayısı İstanbul’da ilköğretimde 44, ortaöğretimde 38; Ankara’da ilköğretimde 34, ortaöğretimde 33; Bursa’da ilköğretimde 34, ortaöğretimde 36; Ağrı’da ilköğretimde 38, ortaöğretimde 32; Hakkari’de ilköğretimde 38, ortaöğretimde 50; Gaziantep’te ilköğretimde 43, ortaöğretimde 41; Şanlıurfa’da ilköğretimde 48, ortaöğretimde 38; Diyarbakır’da ilköğretimde 43, ortaöğretimde 45’dir. Geçen yıl bile bu kadar kalabalık sınıflar var iken, yeni sistemle birlikte sınıf mevcutları daha da artmışken, mevcut fiziki imkânlar ve öğrenci sayıları ile nasıl sağlıklı eğitim-öğretim verilecektir? Bu sistemle birlikte özellikle Büyükşehirlerde bazı okullarda sınıf mevcutları 70-80 kişi, Kahramanmaraş’ımızda bir okulumuzda da sınıf mevcudu 83 kişi olmuştur; devam zorunluluğu olmayanları da dahil ettiğimizde bu mevcut 101 kişiyi bulmaktadır. Bakanlık buna nasıl bir çözüm bulacaktır? Milli Eğitim Bakanlığı 11 bin 536 yeni derslik yapıldığını açıkladı. Eğitim-öğretimin ihtiyaçları ve ilkokula başlayan öğrenci sayısının arttığı düşünüldüğünde,  11 bin derslik hangi yaraya merhem olacaktır?

Öte yandan ikili öğretim yapan okullarda eğitimin başlama ve bitiş saatleri sancılı olacaktır. Ders saatlerinde artış yapıldığı için sabah dersler daha erken saatte başlayıp, akşam daha geç saatte bitecektir. Bu problem için de şu ana kadar üretilmiş bir çözüm yoktur. Şayet bir düzenleme yapılmazsa, sabah okula giden çocuklarımız kör karanlıkta yollara düşecek, öğlen okula giden çocuklarımız ise çok geç saatlerde evlerinde olacaktır. İlkokulların öğlenci olduğunu ve derslerinin 19:30’ da biteceğini göz önüne alırsak, minik öğrenciler ne zaman evde olacak, ne zaman yemeklerini yiyecek, ne zaman derslerine çalışacak, ne zaman kendilerine zaman ayıracak ve ne zaman uyuyacaktır? Çocukların yatağı servis köşeleri mi olacaktır? Bu sorunu aşmak için teneffüs saatlerinin kısaltılması da gündemdedir. Peki 1000-1500 öğrencisi olan bir okulda çocuklar 5 dakika içinde hangi ihtiyacını karşılayacaktır? Üstelik lavaboları ve tuvaletleri hem 5,5 hem de 15 yaşındaki çocuklar nasıl kullanacaklar?  Böylesine bir plansızlık örneği Cumhuriyet tarihinde görülmemiştir.

4+4+4 SİSTEMİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FELAKETİ OLDU

Bugün geldiğimiz noktada bu sistem sınıf öğretmenleri için büyük bir felaket olmuştur. Bakan Dinçer’in açıklamasına göre 4+4+4 sistemi nedeniyle 42 bin sınıf öğretmeni norm kadro fazlası olmuştur.

Bu süreçte sendikamız defalarca Hükümeti ve Milli Eğitim Bakanlığı’nı uyarmış, sınıf öğretmenlerinin yüzde 20’sinin norm kadro fazlası olacağını dile getirmişti. Bakanlık ise ısrarla bir tane bile sınıf öğretmeninin mağdur olmayacağını söyleyerek, 5. sınıflara da sınıf öğretmenlerinin gireceğini iddia etmişti. Bir sendika da bu konuda Bakanlığı desteklemişti. Bugün gelinen noktada sendikamızın ne kadar haklı olduğu görülmüştür.

Sınıf öğretmenleri öyle bir mağduriyet yaşamıştır ki, 10 Eylül tarihinde yapılan ilk atamalarda sınıf öğretmenlerine ayrılan kadro sayısı sadece 341’dir. Bu durumun önümüzdeki 4-5 yıl daha süreceğini öngörmekteyiz. Bakan şimdi ne yapacaktır? Sayın Bakan; hani bir tane sınıf öğretmeni mağdur olmayacaktı? Bunu nasıl telafi edeceksiniz? Mağdur bir kitle yaratmanın bedelini nasıl ödeyeceksiniz? İş bilmez, acemi ve tecrübesiz insanların milli eğitimi getirdiği nokta burasıdır. Öngörüsüz bir yaklaşım içinde olanlar, eğitimi kaosa ve bilinmezliğe sürüklemiştir. Üstelik sınıf öğretmenlerinin norm kadro fazlası olmasının nedeni değişen eğitim sistemidir. Bu noktada öğretmenlere sorumluluk yüklemek, bu sistemin bedelini öğretmenlere ödetmek doğru değildir.

OKUL ÖNCESİNDE OKULLAŞMA ORANLARI DÜŞECEK

Ülkemizde okullaşma oranlarının yeterli olmadığı bilinmektedir. Özellikle okul öncesi eğitimde ve ortaöğretimde okullaşma oranları çok azdır. Okul öncesi eğitimde yeni yeni atılım yapan ülkemizde okul öncesi eğitimin zorunlu olmaktan çıkarılması ve yaş grubunun kreş yaşına düşürülmesi bu alanda geriye gidişe neden olacaktır.

Ailelerin çocuklarını okula gönderme noktasında esnek bırakılması, okul öncesi eğitime ilgiyi azaltacaktır. Türkiye’nin okul öncesi eğitimde uzun yıllarda aldığı mesafeyi ne yazık ki çok kısa sürede kaybedecek olması acıdır. Ayrıca açık liseye kayıt için öngörülen 18 yaş şartı kaldırılmıştır. Bilindiği gibi Başbakan ve Milli Eğitim Bakanı bu konuda farklı açıklamalar yapmış, ancak bugün geldiğimiz noktada Başbakan’ın açıklamasının esas alındığı görülmüştür. Sayın Bakan açıklamasının arkasında duramamıştır. Bu durumda ailelerin bir kısmı çocuklarını okula göndermeyecek, onların okul havası solumalarına izin verilmeyecek, çocuklarını yüz yüze eğitimden mahrum bırakacaktır. Bu da liselerde okullaşma oranlarının bir hayli düşmesine, özellikle kız çocuklarının eve kapatılmasına, çocuk işçiliğinin artmasına neden olacaktır. Kısacası eğitimde yeni bir facia kapıdadır.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen eğitim camiasının hizmetlisinden öğretmene, memurundan idarecisine kadar fedakarane gayret içerisinde olacağı inancımızı kaybetmedik.

Bu vesile ile öğrencilerimize, velilerimize ve eğitim ordumuza yeni eğitim-öğretim yılında başarılar diliyoruz" dedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Magazin Haberleri