Özel Sanko Koleji 12. sınıf öğrencilerine, yaklaşan üniversite sınavı öncesinde Özel Sani Konukoğlu Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Dr. Bülent Çekem tarafından ‘’Sınav Kaygısı’’ konulu seminer verildi. Özel Sanko Okulları Mezunlar Derneği işbirliğiyle düzenlenen seminerde, öğrencilerin kaygı düzeylerini tanımaları ve çözüm yolları konusu anlatıldı.
Dr. Çekem, bir miktar kaygının kişinin performansını olumlu yönde etkilediğini, baş edilmesi gerekeninise ileri boyutta yaşanan kaygı olduğunu söyledi. Yapılan araştırmalara göre, hissedilen sınav kaygısının ameliyat öncesi kaygıdan daha yüksek olduğunu, kız öğrencilerde erkek öğrencilerden daha büyük oranda görüldüğünü bildiren Dr. Çekem, kaygının gerginlik, sinirlilik, karamsarlık, korku, panik, güvensizlik gibi duygusal, kalp atışlarında hızlanma, ağız kuruması, bulantı,kusma, terleme, üşüme şeklinde fizyolojik, davranışsal olarak da kaçma, kaçınma gibi birçok belirtileri olduğunu anlattı.
Dr. Çekem, ‘’Sınav kişide kaygı uyandırmaz, inanışlar ve olasılıklar kaygıyı yaratır. Anne, baba ve öğretmen davranışları kaygı düzeyinde önemli etkendir” diye konuştu.
‘’KENDİNİ İYİ TANIMAK VE POTANSİYELİNİ İYİ BİLMEK GEREKİR’’-
Klinik tecrübelerine göre çok ders çalışan öğrencilerde kaygı düzeyinin daha fazla olduğunu, bu öğrencilerin bir yeri kazandığını ancak orasının elinden alınacakmış gibi bir davranış sergilediği ifade edenDr. Çekem, temel çalışmanın okulun başladığı dönemde yapılması, sınava doğru çok fazla iş bırakılmaması, olumsuz düşünce ve inanışların sorgulanması gerektiği tavsiyesinde bulundu.
Dr. Çekem, sözlerine şöyle devam etti:
‘’Gün içinde öğrenilenler hafızaya gece işleniyor. Bu nedenle yeterli uyku alınmalı.Bu bir yarış değildir, bu bir tercih sınavıdır. Başarıya ulaşmanın ilk aşaması kişinin kendi potansiyelini doğru değerlendirmesidir. Herkesin çalıştığının sonucunda elde edeceği değer farklıdır. Kendini tanımak ve potansiyelini iyi bilmek gerekir. Gevşeme ve nefes egzersizleri ile fizyolojik belirtiler kaygıyı azaltılabilir. Derin nefes alıp 4 saniye tuttuktan sonra yavaşça vermek rahatlatır. Bu sınav esnasında da yapılabilir. Puana odaklı değil yapılan çalışmanın karşılığını görme bakış açısıyla yaklaşmak kaygıyı azaltır.”