Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Rehberlik ve Araştırma Merkezi Koordinatörlüğü’nde, Liselere ve Üniversitelere yerleşmek isteyen öğrencilerimize sağlıklı tercih yaptırma adına İl Merkezinde 52 YGS-LYS-TEOG Tercih Bürosu Açtı. Sembolik açılış Öğretmenevi yanındaki Kıraathane ’de ki tercih bürosu açılışı gerçekleştirildi.
Liselere kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler için 06-16 Temmuz, Üniversitelere yerleşmek isteyen adaylar için 06-14 Temmuz tarihleri arasında yapılacak olan tercih işlemleri için tercih büroları oluşturuldu.
Rehberlik ve Araştırma Merkezi Koordinatörlüğü’nde, Öğretmenevi yanındaki Kıraathane’ de açılan tercih bürolarında 10 Psikolojik Danışman ve İŞKUR’dan 4 İş ve Meslek Uzmanı görev yapmakta. Ayrıca 52 pilot okulda Psikolojik Danışmanların görev yaptığı TEOG tercih danışma komisyonları oluşturuldu.
İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt ziyaret ederek incelemelerde bulundu. Kıraathanedeki tercih bürosunda, İl Mili Eğitim Müdür Yardımcısı Mustafa Yılmaz, Şube Müdürü Ramazan Balkis ve Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Ahmet Bülbül’de öğrenci ve velilerle kısa süreli sohbet etti.
İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Emin Akkurt tercih dönemi ile sona erecek bu yılki sınav maratonunda tüm öğrencilere başarılar dileyerek, Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ni bu çalışmalarından dolayı tebrik etti ve konu ile ilgili olarak şu bilgileri verdi:
İl Milli Eğitim Müdür Mehmet Emin Akkurt Konuşmasında; “Öncelikli olarak bugün burada Öğretmen Evi Kıraathanesinde sembolik olarak TEOG ve LYS Tercih merkezi açılışı yapıyoruz. İlimizde 52 tane tercih merkezimizin Kahramanmaraş eğitimine hayırlı olmasını diliyorum. İçinde bulunduğumuz alan tercihler süresince saat 16.00’ a kadar öğrencilerimize ve öğrenci velilerimize hizmet edecek. Birinci öncelikli olarak şunu ifade etmek isterim ki burada TEOG sınavı ile ilgili olarak yapılacak tercihlerde 25 tercih yapılacak, tercihler yapılıp kaydedildikten sonra yeni bir değişiklik yapılmayacak. Öğrenci velilerimizin buna dikkat etmesi gerekmekte. Rehberlik Araştırma Merkezimizin organizasyonunda rehber öğretmenlerimizin bir araya gelerek yapmış olduğu bu çalışmanın başarılı sonuçlar vereceğine inanıyorum. Birinci öncelikli olarak velilerimiz burada bilgilendirilecek, kurulan tercih motorlarıyla birlikte öğrencilerimizin en güzel şekilde tercih yapmaları sağlanacak. Bizim bugün itibari ile Kahramanmaraş’ta öğrenci tercihleri ile ilgili ve kontenjanlarımızla ilgili olarak ciddi bir sıkıntımız yok. Yeni açılan okullarımızla bu sorun aşıldı düşüncesindeyiz. Ben bütün öğrencilerimize ve velilerimize hayırlı bir eğitim öğretim dönemi olmasını diliyor katkı sunan herkese teşekkür ediyorum.” dedi.
Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Ahmet Bülbül ise konuşmasında; “Rehberlik Araştırma Merkezi olarak bu yıl TEOG ve LYS tercihleriyle ilgili olarak Öğretmenevi Kıraathanesi ve Rehberlik Araştırma merkezimizde iki tane tercih bürosu oluşturduk. Tercih süreleri olan 6-14 Temmuz tarihleri arasında YGS ve LYS için, 6-16 Temmuz tarihleri arasında da TEOG tercihleri için hizmet vereceğiz. Bu yıl tabi hem TEOG da hem YGS-LYS de sistemle ilgili teknik bazı değişiklikler var, bu anlamda velilerimizin, öğrencilerimizin her ne kadar kendi çalışmalarını bireysel olarak yapsalar bile uzmanlardan destek almalarının kendileri için faydalı olacağını düşünüyorum. Kısaca Hukuk alanında bir puan değişikliğimiz var. Aynı zamanda 2 yıllık bölümlerle ilgili geçmiş yıllarda sınavsız geçiş kontenjanlarından faydalanıyordu öğrencilerimiz, bu yıl %60 sınavsız geçiş, %40 YGS puanı ile tercih yapabilecek öğrencilerimiz, bu hususta teknik anlamda öğrencilerimize yardımcı olmaya çalışacağız. 5 Ocak tarihinde başlayan YGS başvuru sürecini ayın 16’ sında tercihlerle birlikte tamamlıyoruz. Daha sonra kayıt dönemlerimiz olacak, yine geçen yıllardan farklı olarak bir uygulama her yıl 5 Eylülde tamamlanan kayıt süreci bu yıl 3-7 Ağustos tarihleri arasında tamamlanacak, bu yorucu yolculukta bu yıl çalışma çaba sarf eden öğrencilerimize geçmiş olsun diyorum. Tercihlerinin kendilerine ailelerine ülkemize hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.