Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Şehit yakınları ve Gazilerin kamu idarelerinde yaşadığı problemleri KDK'ya iletmeleri halinde; başvuruların ivedilikle değerlendirileceğini söyledi.
Şeref Malkoç yaptığı açıklamada, idarenin her türlü eylem ve işlemlerini vatandaşın şikâyette bulunması halinde başvuruyu inceleyip kısa bir sürede karara bağladıklarını belirterek, “Şehit yakınlarımızın, gazilerimizin bu gibi idarenin yanlış eylem, işlem, tutum ve davranışlarına ilişkin şikayetleri kuruma bildirmeleri halinde öncelikli olarak karara bağlayacağız. Biz bütün insanların şikâyetlerini alıyoruz. Gazilerimizin veya şehit yakınlarımızın bu tür şikâyetleri varsa derhal bize bildirsinler. Bize posta, elektronik ortamda, valilikler veya kaymakamlıklar aracılığıyla yani her türlü yolla ulaşabilirler. Bunlar Kamu Denetçiliği Kurumunun rahatlıkla çözebileceği problemlerdir. Şehitlerimize ve gazilerimize minnet borçluyuz. Minnet borçlu olduğumuz insanların taleplerini derhal yerine getirmek gerekir, bu vatan için fedakârlık yapmış olan insanların yakınlarına ve bu insanlara elbette hizmet etmek herkesin görevidir. Bizde bunu hızlı bir şekilde yerine getiririz” diye konuştu.
Amaçlarının vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak olduğunu söyleyen Malkoç, kuruma gelen müracaatları en kısa zamanda çözüme bağlayacaklarını ancak vatandaşların da çözüm mekanizmalarını kullanması gerektiğini vurguladı.
“Amacımız hizmet standartlarını yükseltmek”
Görevlerinin sadece vatandaşın şikâyeti üzerine işleri hızlandırmak, karar vermek olmadığını kaydeden Malkoç, aynı zamanda vatandaşa sunulan hizmet standardını yükseltmek olduğunu kaydetti.
Şikayet başvurularında hiçbir şekilde ücret, harç, para alınmadığını belirten Malkoç, vatandaşın çok kolay ulaşabileceği bir mekanizma olduğunu bildirdi.