Tüm Restoranlar Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği’nin (TÜRES) 2017 yılı için başlattığı Türkiye Lezzet Ödülleri Yarışması’nda, 4 kategoride kıyasıya yarışan Kahramanmaraş firmalarına gurbetçilerin desteği çığ gibi büyüyor.
ŞUBESİ OLMAYAN ŞEHİRDE REKLAMI VAR
Maraş firmalarına destek olduklarını belirten binlerce gurbetçimiz, sosyal medyadan video ve fotoğraf paylaşımı yaparken; Konya Kahramanmaraşlılar Derneği, billboardlara reklam verdi. Konya Kahramanmaraşlılar Derneği Başkanı Sadi Güneş ve Başkan Yardımcısı Ömer Cücük, Kahramanmaraş firmalarına destek olmak ve hemşerilerinin oy vermesini teşvik etmek amacıyla şehrin muhtelif yerlerine billboard reklamı verdiler. Maraş firmalarının hak ettiği yeri bulması için çalıştıklarını belirten Konya Kahramanmaraşlılar Derneği Başkanı Adaksa Beton İşletme Sahibi Sadi Güneş, yarışmanın başladığı ilk günden beri firmalarımıza destek verdiklerini söyledi. Güneş, billboard reklamı için En İyi Çorbacı Kategorisinde yarışan Menekşe Paça Çorba’dan başladıklarını belirterek; “İki gün sonra İstanbul’da Maraş sofrasını tanıtan Sabırtaşı İçli Köfte için de billboardlara reklam vereceğiz” dedi.
KONYA’DA MARAŞ SEFERBERLİĞİ BAŞLADI
Konya’da 12 yıldan beri aktif olan Konya Kahramanmaraşlılar Derneği’nin tüm üyeleri ve hemşerileriyle kalplerinin Kahramanmaraş için attığını kaydeden Dernek Başkanı Sadi Güneş, Maraş firmalarına şirketinde çalışan işçilerinin de büyük ilgi gösterdiğini ifade etti. Konya’da öğrencisi, çalışanı ve siviliyle beraber yaklaşık 4 bin Maraşlı olduğunu vurgulayan Güneş, şöyle konuştu: “Konya’da Maraş seferberliği başladı. Selçuk Üniversitesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi’nde öğrenim gören Kahramanmaraşlı öğrencilerimizle sürekli irtibat halindeyiz. Onlarla whatsapp grubu üzerinden haberleşiyoruz. Ve her gün oy kullanmaları için mesaj gönderiyoruz. Tabi sadece Remzi Usta’ya değil, 4 kategoride yarışan bütün Maraş firmalarına oy veriyoruz. Ama bizim gurbette gösterdiğimiz ilgiyi ne yazık ki Maraş merkezde göremiyoruz.”
“DUYGUSAL MARAŞLIYIZ KENDİMİZİ TUTAMIYORUZ”
Kahramanmaraş’ın her alanda adının duyulması için gurbetçiler olarak üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye çalıştıklarını dile getiren Konya Kahramanmaraşlılar Derneği Başkan Yardımcısı Ömer Cücük, Türkiye Lezzet Ödülleri’nde yarışan Maraşlı firmalara psikolojik destek vermek için billboardlara reklam verdiklerini dile getirdi. Aynı zamanda Konya Temel Değerler Lisesi (TEDEM Okulları) Sahibi de olan Cücük, “Tanıdık arkadaşlar olduğu için billboardlara girdik. Okulda öğretmenlerimizden destek istedik. Onlar da sağ olsunlar desteklerini esirgemedi. Öğrencilerimizin de kampanyaya gönüllü katkıları oldu. Videolu mesajlar yapmaya başladık. Sonra kampanya büyüdü arka arkaya videolar yayılmaya başladı. Biz, bunu üzerimize düşen bir sorumluluk olarak bildik. Yarışmaya katılan firmalarımızı sahiplendik. Duygusal Maraşlıyız. Kendimizi tutamadık. Psikolojik destekle başladık. Maraş’ı ön plana çıkardık” şeklinde konuştu.
++++++++++++
Tüm Restoranlar Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği’nin (TÜRES) 2017 yılı için organize ettiği Türkiye Lezzet Ödülleri Yarışması’nda Kahramanmaraş’tan 4 kategoride 3 firma yarışıyor.
Türk Mutfağını tanıtmak ve yaşatmak amacıyla TÜRES tarafından organizasyonu gerçekleştirilen yarışmada; En İyi Çorbası Kategorisinde Kahramanmaraş’tan Menekşe Paça Çorba, En İyi Marka Kategorisinde MADO, En İyi Sütlü Tatlıcı Kategorisinde yine MADO yer aldı. En İyi Sokak Lezzeti Kategorisinde ise aslen Kahramanmaraşlı olup İstanbul’da iş yeri bulunan Sabırtaşı İçli Köftecisi yer aldı. Toplamda 24 kategori bulunan Türkiye Lezzet Ödülleri Yarışması’nda oylama 8 Mart’ta başladı. 30 Nisan’a kadar devam edecek olan oylama için her kategori için her gün 1 oy kullanma hakkı bulunuyor. Türkiye lezzet ödülleri yarışmasında oylamaya açılan kategoriler ise şöyle: “En İyi Baklavacı, En İyi Balıkçı, En İyi Çıkış Yapan Marka, En İyi Çorbacı, En İyi Döner ve İskender, En İyi Esnaf Lokantası, En İyi Gastronomi Okulu, En İyi Gastronomi Şehri, En İyi Gurme ve Yemek Yazarı, En İyi Kebapçı, En İyi Köfteci, En İyi Kurufasulyeci, En İyi Künefeci, En İyi Lezzet Bloggerları, En İyi Marka, En İyi Mekan Tasarımı, En İyi Osmanlı Türk Mutfağı, En İyi Pastane, En İyi Pideci, En İyi Sokak Lezzeti, En İyi Steakçi, En İyi Sütlü Tatlıcı, En İyi Şef, En İyi Yemek Programı.”