İş süreçlerini sürdürülebilir dünyaya katkı sunmak için dönüştürmeye devam eden MediaMarkt, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında ilan edilen 17 küresel amacı çocuklara eğlenceli bir şekilde anlatan “Dünyanın Geleceği” adlı oyunu Türkiye’de satan tek perakende zincir mağaza oldu.
MediaMarkt Türkiye olarak daha fazla çocuğun ve tabii ailelerinin de bilinçlenmesi adına kar amacı gözetmeden Dünyanın Geleceği oyununun satışını üstleniyoruz” dedi.
SDG4Kids adına görüşlerini aktaran Kurucu Ortak Türkan Uçar, “‘Dünyanın Geleceği’ oyunumuzla hedefimiz; Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında ilan edilen 17 küresel amaç ve alt hedefleri hakkında çocuklarımızı bilgi sahibi yapmak ve gelecek 10-15 yıl içinde çeşitli görevlerde yer alacak çocuklarımızın bugünden yarının sorunlarına çözüm önerileri sunabilmelerine zemin hazırlamaktır. MediaMarkt’ın geniş satış ağı sayesinde çok farklı bölgelere ulaşım sağlayabilecek, böylece birçok çocuğu sürdürülebilirlik hakkında bilgilendirebileceğiz, bu durum bizim için çok kıymetli” dedi.
Pandemi döneminde herkes gibi çocukların da hem okul hem de sosyal hayatlarının ayrılmaz parçası tabletler, bilgisayarlar ve cep telefonları olurken; özellikle aile bireylerinin tamamının katılımıyla oynanabilen kutu oyunları da büyük ilgi gördü. Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, çocukların her türlü teknolojik ihtiyacını karşılamasının yanı sıra; toplumun bilinçlenmesi adına büyük katkı sağlayacak ve toplumsal fayda yaratacak Dünyanın Geleceği oyununu mağazalarında satan tek zincir perakende markası oldu. SDG4 Kids tarafından, Birleşmiş Milletler (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında ilan edilen 17 küresel amaç ve alt hedeflerinden yola çıkarak hazırlanan oyunu tüm aile beraberce oynayabiliyor.
Dünyanın Geleceği Oyunu; iklim değişikliği, sorumlu üretim ve tüketim, temiz enerji, nitelikli eğitim, açlıkla mücadele, toplumsal cinsiyet eşitliği gibi konularda farkındalık yaratıyor, eğlenirken öğrenmeyi hedefliyor.
MediaMarkt Türkiye Satınalmadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Faruk Kocabaş “Sektöründe Avrupa’nın açık ara bir numaralı şirketi MediaMarkt olarak hizmet verdiğimiz toplumun ve faaliyette bulunduğumuz ülkenin geleceğine ve çevresel sürdürebilirliğe önem veriyor, bu kapsamda kurum içi ve kurum dışı çalışmalar yürütüyoruz. Biz her ne kadar yarınlar için çalışsak da yarının dünyasının sahipleri olacak, bugünün çocuklarının sürdürebilirlik konusunda bilinçlenmesi çok büyük öneme sahip ve Dünyanın Geleceği oyunu da bu alanda oldukça önemli bir yol gösterici. Bu nedenle MediaMarkt Türkiye olarak daha fazla çocuğun ve tabii ailelerinin de bilinçlenmesi adına kar amacı gözetmeden Dünyanın Geleceği oyununun satışını üstleniyor, böylece geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımızın daha erken yaşlardan bilgi sahibi olmasını hedefliyoruz” dedi.
SDG4Kids Kurucu Ortağı Türkan Uçar, “SDG4 Kids olarak Türkiye’nin farklı bölgelerinden çeşitli özel okullar ve özel eğitim kurumlarına, konuya duyarlı yerel yönetimlere ve STK’lara, BM’nin Türkiye yapılanmalarına ulaştık, oyunumuz bu yapılarca farklı projelerde kullanıldı. Öte yandan, devlet okullarındaki yüzü aşkın gönüllü öğretmenimize, çocuklarımızı sürdürebilirlik alanında bilinçlendirmek amacıyla oluşturduğumuz geniş öğretmen ağımız aracılığıyla bedelsiz olarak “Dünyanın Geleceği” oyununu paylaştık. MediaMarkt Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği ise bu hedeflerimize önemli katkı sağlıyor çünkü MediaMarkt’ın geniş satış ağı sayesinde çok farklı bölgelere ulaşım sağlayabilecek, böylece birçok çocuğu sürdürülebilirlik hakkında bilgilendirebileceğiz” dedi.
Kademeli olarak okula dönüş sürecinin başladığı bu dönemde çocukların keyifli ve öğretici bir zaman geçirmelerini sağlayacak olan Dünyanın Geleceği oyunu, taşınabilir bir kutu oyunu olarak tasarlandı. Verdiği mesajlar ve amacı ile sürdürülebilir yarınlar konusunda her yaştan bireyin bilinçlenmesine ve hayal gücünün gelişimine büyük katkı sunuyor. İnternet bağlantısı ya da teknolojik cihaz desteği gerektirmeyen oyunun özellikle eğitimciler ve duyarlı ebeveynler tarafından da tercih edilmesi bekleniyor.