İlki geçen yıl yapılan fuarın ikincisi 220 şair ve yazarın katılımı ile 20-29 Kasım 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Fuar süresinde kent konferans, söyleşi ve panel gibi birçok etkinliğe ev sahipliği yapacak.
Şairler ve yazarlar kenti olarak anılan Kahramanmaraş’ın bu tür etkinlikleri çok öncelerden geleneksel hale getirmesi ve bir marka değer olması icap ederdi.
Doğru geç de ifa edilse doğrudur diyerek bu etkinliğin Kahramanmaraş için çok önemli olduğunu ifade etmek istiyorum.
Türkiye'nin her bölgesinden şair ve yazarın bir arada olacağı fuarda Kahramanmaraşlı şair ve yazarlar da yerini alacak.
Okurlar satır aralarında hayatlarına eşlik ettikleri kahraman'ların yaratıcılarıyla tanışma imkânına erişirken; yazarlar da yarattıkları kahraman'larla hayatlarını özdeşleştiren okurlarıyla buluşma fırsatı elde edecek.
Aynı zamanda bu tür organizasyonlar yazarlık seyahatine çıkan genç yazarların heyecanlarının filizlenmesine de olanak tanıyacaktır.
Bu organizasyon da en önemli görevin yerel ve ulusal basına düştüğünü hatırlatmak istiyorum. Bir etkinliğin kurumsallaşmasında geleneksel hale gelmesinde en önemli misyon basının elindedir.
Bu tür etkinlikler; yerel ve ulusal basının tanıtımı ve gerekli özveriyi göstermesi sayesinde marka değerine erişir. Bu özveri halkın ilgi/alaka ve katılımını göstermesini sağlar.
Büyükşehir Belediyesinin ve özellikle yerel basının heyecanımıza iştirak etiğimizde geçen yıla nazaran daha disiplinli ve çalışılmış bir organizasyona şahitlik edecekmişiz izlenimine kapılıyoruz.
Dilerim öyle olur. Şairler ve yazarlar kenti olarak adlandırılan Kahramanmaraş'a yakışacak olan da budur.
Ülkenin batısında halen Kahramanmaraş, Akdeniz’de değilde Güney Doğu Anadolu Bölgesi’nde zannedilmektedir.
Kentin coğrafyasına olan bu bilinçsizliğin ulusal tanıtımın yetersizliği sebebiyle olduğunu düşünüyor ve marka bir kent olabilmenin önkoşulunun bu tür ulusal etkinlikler vesilesiyle gerçekleşeceğini düşünüyorum.
Bu süreçte kullanılacak kanal ise medyadır. Yel ve ulusal medyanın gücü göz ardı edilmemeli tanıtım ile ilgili yatırımlar asla ihmal edilmemelidir.
Gazeteci Mehmet Taş’ın da “Tarım Fuarı ve Medya” yazısında belirttiği üzere: “Fuarların amacı tanıtım ve tanıtımda esas olan mecra medya”dır.
Bu tür etkinliklerin yazar ve okurları buluşturmasının yanında kente sağladığı önemli katkıları da ihmal etmemek gerekir.
Etkinliklerde “biz yaptık” megalomanlığı ötelenip “kente katkı yapmak” gayesi öncelenmelidir.
Şehre iştirak eden değerli ilim adamları Kahramanmaraş’a yakışır bir biçimde ağırlanmalıdır.
Etkinlikte emeği geçenlere şükranlarımı sunar, kentimize iştirak edecek değerli yazarlarımıza şimdiden hoş geldiniz diyorum.