Son günlerde yerel basında ulaşımla ilgili haber ve yorumların artması üzerine Sayın Mahir Ünal önce bir basın açıklaması gönderdi, arkasından Ulaştırma Bakanı Sayın Lütfi Elvan'ı tabiri caizse kolundan tuttuğu gibi Kahramanmaraş'a getirdi.
Eleştirerek, yazarak, gündemde tutarak vesile olanları da tebrik ediyorum.
***
Bu girizgahtan sonra, Sayın Ünal'ın hızlı tren konusunda yapılan eleştirilere verdiği cevaba gelmek istiyorum. Sayın Ünal epey kızmış... "Hızlı tren Türkoğlu'na gelecek." diyor. Ve ekliyor: "Türkoğlu Afganistan'ın ilçesi mi... Türkoğlu Maraş'ın ilçesi değil mi? Neden Elbistan'dı, Afşi'ndi, ayrım yapıyorsunuz?”
Haklı... Merkezdeki istiyor ki hızlı tren "Eski Orta Hal"in oralardan bir yerlerden geçsin. Elbsitanlı diyor ki "buradan geçsin" Afşinli diyor ki "buradan geçsin". Ötekisi berikisi...
Gerçek olan şu ki hızlı tren Kahramanmaraş'tan geçmeyecek. Kahramanmaraş'a gelecek… Yani "geçiş güzergahı"nda Maraş yok. Ama Nurdağı’nda Türkoğlu'na kadar gelip gidecek. Peki Türkoğlu nerenin ilçesi!!?
Nokta...
***
Şimdi, Bakan ne getirdi ne götürdü ona bakalım:
Havaalanımızın köy garajı görünümündeki terminal binası 1,5 yıl içerisinde yenilenecek. Hızlı tren gelecek. Nurdağı-Kahramanmaraş bölünmüş yolu beton asfalt kaplanacak. Göksun Yolu 2016 yılı içerisinde bitecek. Göksun-Elbistan yolunun duble yol standartlarında yapımına hemen başlanacak. Afşin-Elbistan, Elbistan-Ekinözü yolları yapılacak. Göksun-Andırın-Kadirli yolu yapılacak.(Bu yol aynı zamanda Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan yol!) Andırın-Kadirli arasındaki Bakan’ın deyimiyle “kıvrım kıvrım” kısımlar yapılacak. Pazarcık-Çağlayancerit yolu yapılacak. Suçatı-Ilıca yolu yapılacak! Güney Çevre Yolu'na üçüncü şerit eklenecek ve üç köprülü kavşak (altı biliyorduk!!) yapılacak.
***
Umarız ve temenni ederiz ki verilen sözlerin hepsi vaktinde yerine getirilir. Umarız ki 2016 tarihi "son tarih" olur.
Bu arada; "Kısık Vadisi Yolu" sizlere ömür!! Demek ki verilen her söz, bazen “söz” olmayabiliyor muş!!
***
Dikkatinizi iki noktaya çekmek istiyorum. Birincisi Çağlayancerit yolu… Çağlayancerit’e gitmek için illa Pazarcık’a ve Adıyaman'a uğramak ve 106 Km.’yi çekmek zorunda mıyız? Neden Doğukent’i takip ederek Ayvalı Barajı ve Boylu’dan sonra ilçeye varan 64 Km.'lik yolun yapılması düşünülmez?
Bu yolun açılması Dulkaroğlu'nu çıkmaz sokak olmaktan kurtaracak, bölgeye nefes aldıracaktır. Bu güzergah aynı zamanda Sayın Necati Okay'ın seçim vaadidir. Sayın Okay çalıştayda çok dil döktü ancak Bakan'ı ikna edemedi anlaşılan!
İkinci husus Kahramanmaraş-Andırın yolu. Galiba çalıştayda Andırın'a sahip çıkan olmamış. Bakan halen “Andırın-Kadirli”den bahsettiğine göre..! Sonra da "Andırın Neden Osmaniye’ye bağlanmak istiyor?" diye hayıflanıyoruz. Ya da tıpkı Çağlayanceritliler’in Pazarcığı dolaştığı gibi Andırınlılar’ın da önce Göksun’a, sonra merkeze gelmeleri isteniyor. Yoksa Andırın “Afganistan’ın ilçesi mi?” Öyle diyordu ya Sayın Ünal!!
***
Toparlayacak olursak; Sayın Bakan’ın gelerek eksiklikleri yerinde görmesi ve çalıştaya katılması, ulaşım açısından şehre yeni bir ivme kazandıracaktır. Yani, belki çok çok kısa vadede olmasa da orta ve uzun vadede bunun semeresini göreceğiz.
Herkesin bildiği bir şey varsa bütün bunların mimarı Ak Parti Grup Başkanvekili Sayın Mahir Ünal'dır.
İyi ki sözü geçen, "hadi" deyince bir bakanı alıp getirebilen bir milletvekilimiz var. Keşke Sayın Ünal gibi bir kaç milletvekilimiz daha olsa.
KEŞKE....
Sevgiyle kalın.