Kahramanmaraş’ta Nurhak ilçesi hariç bütün ilçelerin Belediye Başkanları Ak Parti listesinden seçildiler.
Seçilen Belediye Başkanlarını tanıyorum. Cevval, hemşerilerine hizmet etme gayreti içinde olan ve gece gündüz çalışan insanlardır. Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğuna oturan Fatih Erkoç ise Ak Parti’nin kurucu kadrosu içinde yer almış merkez ilçe ve İl başkanlığı yaparak Kahramanmaraş’ın bütün mahalle ve dağlarını bilen bir isimdir.
30 Mart 2014 tarihinden bu yana Büyükşehir Belediyesi kadrosunu ancak kurarak çalışmalara başlayabildi. Asfalt konusunda ilk defa, yoldaki mevcut asfaltlar kazınarak yeni asfalt yapılması sağlandı. Kahramanmaraş’ta bu güne kadar üst üste asfaltlar yapıldığı için caddeler yükselmiş işyerleri girişleri alta düşmüş ve merdiven koymak zorunda kalınmıştır. Bu anlayış bile bu şehir için önemlidir.
Kent içi trafiğin yeniden düzenlenmesi için yapılan çalışmalar, dolmuş sayısını azaltmak ve halk otobüsüne geçiş için yapılan çalışmalar çok önemlidir. Dolmuş hatlarının ekonomik değerine göre, iki ve üç dolmuş sahibi tek bir otobüs şeklinde oluşan yeni anlayış ve bu yönde ortaya konulan iradeyi çok önemli buluyorum.
Yıllardır hayalini kurduğumuz Ilıca ile İçmelerin yol standardının yükseltilmesi için çalışmalar tam gaz devam ediyor.
Bir süre önce telefonla görüştüğüm Büyükşehir Başkanı Sayın Erkoç; bu yıl içinde Ilıca- Alişar- Ekinözü hattının asfaltlanacağını bu güzergâh üzerinde yer alan Ceyhan vadisinin güzelliklerini göreceğimiz ikinci yol olan Ilıca- Demirlik- Kürtül- Ekinözü yolunda iyileştirmeler yapılacağını yol güzergâhlarında değişiklikler yapılarak yolun standardının yükseltileceğini ve gelecek yıl da sıcak asfalt ile buluşacağını söyledi.
**
Dün Dulkadiroğlu ilçesinde kısa bir gezinti yaptıktan sonra Çağlayancerit yoluna doğru uzandım. Şehir çıkışından sonra hummalı bir yol genişletme çalışmaları var.
Keşke bu yolu biraz daha genişletebilme imkânımız olsa. Sanırım yol yeniden asfaltlanacak. Bu yol üzerinde 4 metre genişliğinde köprüler var. Bu köprülerin genişletilmesi gerekiyor. Bu yapılmadan yol standardı yükselmez. Bunun da dikkate alınması gerekiyor.
**
Son üç haftanın hafta sonu Elbistan’a gidiyorum. Kürtül rampasında yaşadığım sorunu anlatamam. Öte yandan Andırın yol ayrımında da aynı sorun yıllardır yaşanıyor. Oraya bir cep yapmak ne kadar zor bir şeymiş. Neredeyse on yıldır yazıyoruz. Sesimizi duyuramadık. İnşallah bu yazımı okuyan bir yetkili bir dozer gönderir ve oraya cep yaptırır. Benim ekonomik imkânım olsa hayrıma ben yaptırmak isterdim.
Tüneller açıldı. Emeği geçen katkısı olanlardan Allah razı olsun. Ama Tekir çıkışından son tünel girişine kadar yol çalışmaları nedeniyle sıkıntı yaşıyoruz.
Bu arada Beşoluk rampasını unuttuk. Döngel köyü yakınlarındaki 5 yıl önce meydana gelen heyelan ve yolun kaderine terk edilmiş halini unuttuk.
**
Konumuz Belediyeler idi. Ama ulaşım konusuna girince bunları da yazmamız gerekiyordu.
Öncelikle Büyükşehir Belediyesi kentsel dönüşüm noktasında bir şeyler yapmalı. İki anakent ilçe Belediyesinin önünü açmalı. Bu belediyeler kendi bölgelerinde kentsel dönüşüm işine girerek yeni konut alanları ve yaşanabilir bölgeler oluşturmalıdırlar.
Bu konuda üç belediyeye de büyük sorumluluk ve görevler düşmektedir.
Bundan sonra yapılacak olan toplu konutlar ile ilgili de farklı yöntemler geliştirmelidirler.
Güneşevler, Gölkent ve Güzelevler iç içe yapılmıştır. Bu tür binalar eskiden Demirperde ülkelerinde işçi evleri olarak inşaa edilirdi. Görüntü olarak bu şehre yakışmıyor.
Belediyeler yeni arsa üretmelidir. Vatandaş ile müteahhitlerin buluşması sağlanmalı. Belediye öncülüğünde kentsel dönüşüm projeleri hayata geçirilmelidir.
Bu sağlandığında Kahramanmaraş şimdiki haliyle 5 milyon insanı yaşatacak kadar konut yeri vardır. Yeter ki planlı projeli kentsel dönüşüm hayata geçirilsin.
**
Kahramanmaraş yeşil alan ve temizlik açısından Türkiye dâhilinde en iyi ilk 5 kent arasına girer diye düşünüyorum.
Gezip gördüğüm incelediğim şehirlerarasında açık ara bu şehir bu iki özelliği ile dikkat çekmektedir.
Bizlerde bu şehirde yaşayan bireyler olarak çöpümüzü sağa sola rastgele atma alışkanlıklarımızdan da kurtulmalıyız. Çocuklarımızı bu konuda eğitmeli ve uyarmalıyız.
**
Son söz olarak öncelikle Kahramanmaraş kent merkezinde iki anakent ve büyükşehir Belediyesi yetkilileri sık sık bir araya gelmeli ve nelerin yapılacağı noktasında ortak görüş ve öneriler üzerinde çalışma yaparak lüzumsuz ve polemik oluşturan konulardan uzak durmalıdırlar.