Yurt dışında yaşayan Burak Telli adındaki hemşerimiz, face üzerinden bana yazdığı mesaj, sanırım bütün gurbetçilerimizin hislerine tercüman olacak nitelikte.
İşte mesajı: "sayın Mehmet bey Kahramanmaraş hava alanı pist uzatma işi ve yeni terminal binası ne zaman yapılacak ulaştırma bakanı bununla ilgili bilgi verildi mi biz gurbettekilerin çilesi ne zaman bitecek THY neden aksam sefer koymuyor Pegasus neden başlamıyor?
DHM'ye attığım mesaj bu, söyleyecek başka bir söz haksız çıkarıldık hava alanımız dört dörtlükmüş devlet hava meydanı bana bu şekil cevap verdi
Sayın BURAK TELLİ
İlgi: 23/10/2012 tarih ve 69620 sayılı, başvurunuz incelenmiştir.
1996 yılında hizmete giren ve şehir merkezine 5 km. mesafede ve sivil statüde hizmet veren Kahramanmaraş Havalimanında; 1.540 m2? lik ve 400.000 yolcu/yıl kapasiteli terminal binası, 2300x45 m. ebadında beton/asfalt kaplı bir pist, 2 uçak park yeri olan beton/asfalt kaplama apren ile taksir ut bulunmaktadır.
Havalimanında seyrüsefer hizmetleri: 1 adet VOR, 1 adet DME ve 1 adet NDB ile verilmektedir.
Kahramanmaraş Havalimanı ile ilgili eleştirilerinize gelinecek olursa; mevcut pistin tahditleşmesine sebep olan benzin istasyonunun kaldırılmasına yönelik çalışmalarımız, Belediye, Valilik ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı nezdinde yoğun bir şekilde takip edilmekte olup; çalışmalar son aşamaya getirilmiştir.
Anılan havalimanının fiziki standartlarına yönelik eleştirileriniz hususunda ise; Kahramanmaraş Havalimanı PAT Sahaları Genişletilmesi işi 31.11.2010 tarihinde tamamlanmış ve bu iş kapsamında, 2300x30 m. ebadındaki pist genişletilerek, 2300x45 m.?ye çıkarılmıştır. 45 m. ebadındaki apren ise genişletilerek 60 m.?ye çıkarılarak, 1 uçaklık park kapasitesi 2 uçağa yükseltilmiştir. Böylece, anılan havalimanı mevcut kapasitesi ile ülkemizdeki havayolu kuruluşlarınca kullanılan hava araçlarının büyük bir kısmının iniş kalkışına tüm alt ve üst yapı tesisleriyle birlikte uygun hale getirilmiştir.
Ayrıca; Kahramanmaraş Havalimanına Terminal Binası ve Mütemmimleri Yapımı işi de 2014 yılı yatırım programı teklifine dahil edilmiştir.
Dolayısıyla, Kahramanmaraş Havalimanına yönelik eleştirilerinizin haklı olmadığı değerlendirilmektedir.
Bilgilerinize rica ederim.
Sivas, Erzincan, Kars Urfa, Adıyaman, Zafer, Elazıg, Hatay ve diğer limanların hepsi yeni terminal binaları ve tüm alt yapısı yenilenmişken Maraş neden bu durumda? iyi çalışmalar iyi günler!..."
**
Sevgili gurbetçi hemşerimiz Burak Telli'ye DHM'nin cevabı da yukarıda kamuoyunun bilgisine sunuldu.
Sorun nerede diye kendi kendime sorduğumda; cevap olarak: bizde diyebiliyorum.
Bıkıp usanmadan siyasilerden istemeliyiz.
Taleplerimizi yerine getirtebilmek için güçlü lobi olmalıyız. Bölük pörçük görüntü vererek bir şeyi başarmamız mümkün değil.
Önce birlik ve beraberlik içinde "biz" olabilirsek, bu sorunları çözecek gücüde elde ederiz.
Şimdi görüntümüzle daha çok bu konuları gündeme getirir, yazar çizeriz.
Yazar çizerine sahip çıkmayan, onu desteklemeyen, güçlü kamuoyu oluşturamayan bütün şehirler bu yaşadığımız sıkıntıyı yaşıyorlar...
**
Biz birbirimizle didişmeye, kavga etmeye, eleştirmeye devam ettiğimiz sürece de, bizden bir şey olmaz!...
Kuru gürültülerle ve hayali şeylerle ve mazi ile övünüp, kendimizi avuturuz....