Bu hikaye 1988 yılında başladı.
O dönem Belediye Başkanımız Sayın Hacı Ali ÖZAL gündeme almıştı.
1992 yılında Antep Belediye Başkanı Celal DOĞAN'IN da gündemindeydi.
Antep- Maraş Havaalanı için teknik inceleme ve çalışmaları yaptırdı.
Teknik Uzmanlar Narlı'yı uygun gördü.
Celal DOĞAN bizim idarecilere ortak yapalım teklifi getirdi ama bizimkiler anlayamadığım nedenlerle kabul etmedi.
Bu durumu bizzat Sayın Celal DOĞAN'A sorup öğrenebilirsiniz.
Sayın DOĞAN uzun süre bekledikten sonra 1995 yılında mevcut havaalanlarına yatırımı hızlandırdı.
Oğuzeli sınırında bulunan bu alan konum itibariyle ve hava şartları nedeniyle Anteplilere halen sorun yaşatıyor.
***
Narlı'da sisin daha az olması, rüzgarların uygunluğu ve yüksek tepelerin olmaması, yeni havaalanı için gerekli olan teknik şartları sağlıyordu.
Üstelik Aksu Çayı'nın kenarında DSİ seddelerine paralel ve rüzgar yönüne uygun , 4000m.uzunluğa kadar pist yapılabilecek yer ve yerler de bulunuyor.
Bir de istimlak sorununun kolay olmasını eklerseniz, yer uygunluğu tartışılmaz oluyordu.
Bütün bu teknik çalışmalar yapılmışken, her şey hazırken, 1100m. rakımlı, kış aylarında sık sık don riski olan Karabıyıklı platosu ortaya çıktı.
Bu arada şunu da belirtmek istiyorum; Antepliler burada yapılacak bir havaalanı ile ilgilenmiyor ve "Olsa olsa bize yedek alan olur." diyorlar.
Bu nedenle biz başımızın çaresine bakmalıyız.
***
Boşa geçen bir kaç yıldan sonra şimdi tekrar döndük Narlı Ovası'na...
Ben, yapılan teknik çalışmaları yakından bilen bir mühendis olarak bu konuda birkaç defa yazdım ve görüşümü bildirdim ama pek dinleyen çıkmadı.
Şimdi Kahramanmaraş için çok şanslı bir döneme girdik.
Havaalanı sorunumuz bu dönemde kesinlikle çözülür İnşallah.
Sayın Bakanımız Mahir ÜNAL bizim için son fırsattır.
Kesin çözüm için, bu işi bilen ortak akıl sahipleri olarak, Sayın ÜNAL'I doğru yönlendirmeliyiz.
***
Sonuç olarak Narlı'ya yeni havaalanı bir zarurettir.
Ancak, yeni havaalanı yapılıncaya kadar da mevcut havaalanımızın riskleri azaltılmalıdır.
Örneğin alanımız teknik olarak ILS sistemine uygun değildir ama Uyduya Dayalı Yaklaşma Sistemi(rnp apch) ve Lokalizer/DME sistemi şu ana kadar kurulmadıysa mutlaka acilen tahsis edilmelidir.
Bir tek bir Kahramanmaraşlı vatandaşımızın canı 2-3 milyon dolar etmez mi?
Ayrıca , Kış ve Bahar aylarında sabahtan öyle saatlerine kadar alanımız üzerinde yoğun sis oluşmaktadır.
Bu nedenle sabah İstanbul'dan kalkan uçak sık sık tehir yapmakta ya da iptal olmaktadır.
Bu sorunu çözmek için kış tarifesinde sabah erken uçuşları yerine öyle saatlerine uçuş konmalıdır.
Bir mühendis olarak yıllardır havaalanı konusunun içindeyim.
Şimdilik bildiklerimi özetleyerek görevimi yapmış oldum.
Hayırlı günler.