Haberin, bilginin veya en genel anlamıyla, kültürün topluluklara dağıtımı olgusudur.
Bir araştırma, kişilerin iletişim araçlarıyla ilgilenmeleri için 35 neden olduğunu saptamıştır.
Ki; tüm bu nedenler, daha sonra, beş ana başlıkta toplanmıştır.
*Bilme ve anlama gibi Zihinsel Gereksinimler
*Haz ve estetik gibi Duygusal Gereksinimler
*İstikrar, güven ve statü arayışı gibi Kişisel Bütünleşme Gereksinimleri
*Çevre ilişkileri gibi Toplumsal Bütünleşme Gereksinimleri
*Kaçış, kurtuluş, oyalanma ve eğlenme gibi Gerginlikten Kurtulma Gereksinimleri
Yazılı kaynakların taranması yöntemiyle gerçekleştirilen bir başka araştırmada, iletişim kelimesinin 4 bin 560 değişik kullanımının derlendiği ve bu sayının, süreç içinde, 2 bin 612’ye indirildiği saptanmıştır.
Sonuç itibariyle, kavramsal içerikleri yönünde, 15 “terimleştirme” yapıldığı gözlemlenmiştir.
*Düşüncenin sözel olarak (konuşmayla) karşılıklı değiş tokuşu
*İki kişinin birbirini anlaması, kişinin karşısındakine kendisini anlatabilmesi
*Organizma düzeyinde bile olsa, ortak davranışa imkân sağlayan etkileşim
*Bireyde, benliğe ilişkin belirsizliğin azaltılması
*Duyguların, düşüncelerin, bilgi ve becerilerin aktarılma süreci
*Bir kişi veya bir şeyin başka bir kişiye veya bir şeye içinden aktarımla, değiş tokuşla dönüşme ve değişme süreci
*Yaşayan bir evrenin parçalarının ilintileşmesi ve bağlantılarının kurulması süreci
*Bir kişinin önceliğinde olanın başkalarıyla paylaştırılması, başkalarına da aktarılması süreci
*Askeri dilde, iletinin (komutun) gönderilmesiyle ilgili araç, yöntem ve teknikler
*İletiyi alanın belleğinin, iletiyi gönderenin beklentisine uygun yanıt verecek biçimde uyarılması
*Organizmanın ortamdaki uyarıya verdiği fark edilir yanıt, ortamdaki değişime uyarlanma yanıtı ve bu yanıtla, ötekini etkileme
*Kaynaktan çıktıktan sonra, iletiyi alan için bir uyaran olan davranış
*Belli bir konumdan ve yapıdan bir başkasına geçiş süreci
*Güç (iktidar) kaynağı olarak kullanılan mekanizma