Kahramanmaraş çok değil on yıl öncesine kadar “çıkmaz sokak” olarak tarif edilirken, Gaziantep, Adana, kayseri, Malatya arasına sıkış bir şehir ifadesi ile kendini bulurdu.
Bu gün bu deyim anlamını yitirmiş durumdadır.
“Karadeniz- Akdeniz yolu”
“Kahramanmaraş- Kayseri yolu”
“Hava limanı”
“Mersin- Adana- Kahramanmaraş- Malatya- Elazığ- Erzincan- Tiflis- Bakü demiryolu projesi”
“İstanbul, Ankara, Kayseri, Adana, Gaziantep hızlı tren”
Şimdilik ilk aklıma gelen bunlar.
KAHRAMANMARAŞ TARIM- SANAYİ ŞEHRİDİR
1981 yılında Kahramanmaraş kent merkezinde 1000 civarında Kahvehane, Çayhane gibi milletin boş boş oturduğu mekânlar vardı. Bu gün 2017 yılında kent merkezinde Kahvehane, Çayhane, lokanta, Pastane, Restaurant gibi yerlerin tamamını sayacak olsak 1000 rakamına ulaşır mı?
Kahramanmaraş’ta Sanayinin gelişmesiyle işsizlik kalmamış, şehirde toplumsal refah artmıştır.
Çok değil 2010 yılından sonra Kahramanmaraş’ta ki inşaat sektörüne göz attığımızda, 7 yıl içinde şehrin gelişimine baktığımızda ne demek istediğimi daha çok iyi anlama imkânını da buluruz.
Yaklaşık 200 bin SGK’lı çalışanı ve binlerce Sanayi Kuruluşu ile Türkiye’nin en büyük 17. Sanayi şehri olan Kahramanmaraş, Elbistan, Türkoğlu, Pazarcık ve Kahramanmaraş merkeze ikinci Organize Sanayi Bölgesi yatırımı ile göz doldurmaktadır.
Türkoğlu ilçesine kurulan Lojistik Merkez adeta Kahramanmaraş’a sanayi üssü haline getirecektir. Lojistik merkez içinde birkaç yıla kadar Serbest Bölge’de kurulacaktır. Yatırımlar ona göre yapıldı.
KAHRAMANMARAŞ BÜYÜKŞEHİR OLALI ÜÇ YIL OLDU
Kahramanmaraş sanayideki büyümesine paralel olarak Büyükşehir olarak da büyümesini sürdürmektedir.
Nurhak ilçesi Kahramanmaraş’a yaklaşık 210 km mesafededir. 15 bin km2’lik bir yüz ölçüme sahip olan bu şehir birkaç yıl içinde ulaşım, eğitim, sağlık gibi bir çok alanda da sorunlarını çözmüş mega bir şehir hüviyetine bürünecektir.
Kent merkezinde Dulkadiroğlu Belediyesi Doğukent bölgesine kurulurken Onikişubat Belediyesi de şehrin batı tarafına binalarını yapmaktadırlar.
Her iki Belediyenin yapıldığı bu alanlar yeni birer cazibe merkezi haline gelecektir.
Kahramanmaraş’ın 11 ilçesinde ki Belediye Başkanları bütçeleri nispetinde bulundukları alanlara hizmet çabası içinde olurken, Büyükşehir Belediyesi de bu 15 bin km2’lik zor coğrafyanın tamamına hizmet götürme gayreti içindedir.
Belediye hizmetleri iyidir ya da yetersizdir. Ama bir uğraş ve çabayı görmekteyiz.
Bugün itibari ile Kahramanmaraş’ın neresine gidersek gidelim, oralarda devletin yâda belediyelerin yatırımlarını görebiliriz. Günün koşullarına göre şehre yapılan hizmetleri komşu şehirlerle karşılaştırırsak bize en uygun yer Malatya’dır. Çünkü Malatya’da bizim gibi üç yıl önce Büyükşehir statüsüne girmiştir.
Her iki ilde yapılan yatırımlar ile Belediye Bütçeleri doğru orantılıdır. Ve bizim Malatya’dan fazlamız var, eksiğimiz yoktur.
Benim naçizane önerim ise;
Kahramanmaraş’ın dört bir yanı şantiye halindedir. Bir şeyler yapma gayreti içinde Belediyeler ve diğer kurumlar çalışıyor. Geçmişten günümüze gelen sorunlar fazla olunca bizler sihirli el arayışı içine giriyoruz.
Oysa biraz sabır gösterdiğimizde birkaç yıl içinde Kahramanmaraş her alanda bir değişimi tamamlamış şehirlerarasında yerini alacaktır.
Diyorum ki; Kahramanmaraş’ı şöyle bir geziniz. Ne var ne yok bir bakınız. Kahramanmaraş sadece Trabzon caddesinden ibaret değildir…