30 Mart 2014 tarihinde Kahramanmaraşlı seçmen ilk defa BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI için sandık başına gidecek. Seçimleri şu partinin yada bu partinin kazanması birey olarak beni çok da etkilemez.
Beni etkileyecek olan konu ise; seçim sonrasında el ele verebilmek ve bu şehir için proje üretmektir.
Bunu yapacak, bu hoşgörü ve toplumsal barışı gösterecek hangi aday ise onun seçimi kazanmasını ve Büyükşehir Belediye Başkanı seçilmesini isterim.
**
MHP Büyükşehir adayı Sayın Tahir Akgemci, genel olarak vatandaşlar tarafından hoş karşılandı, kabul gördü gibi. Konuştuğum insanlar genel manada Sayın Akgemci’ye hoşgörüyle bakıyorlar. Bu seçimleri zorlayacak kadar oy getirebilir mi? Şimdilik bu sorunun cevabını arayacağız.
Şu ana kadar MHP adayı bir seçim kampanyasına başlayamadı. Geziler yapmak ve bunun fotoğraflarını sosyal medyada yayınlamakla seçim kampanyası olmaz…
Seçimleri mevcut şekil ve yöntemlerle sürdürmek isterlerse, hayal kırıklığı kaçınılmaz olur.
Bir gazeteci olarak; “her gün Tahir hoca’nın nereyi hangi saatte ziyaret edeceğini bilmem gerekir” Gerekir ki gidip takip edeyim. Yani basın ve kamuoyundan kopuk bir seçim stratejisi uygulanıyor. Medyada reklam ve tanıtım bombardımanına tutmalılar ki aradaki oy farkı azalsın..
Bizler MHP ile ilgili elimize geçen görsellerle yaptığımız haberler ile bu iş yürümez. İyi bir basın danışmanı ve her ziyaretin haber haline getirilip medya organlarına gönderilmesi ve bu yapılırken de basın yayın medya kuruluşlarına da ilan desteği vermeleri gerekiyor. Bu sağlanmaz ise kimse MHP adaylarının haberini girmez. Bu da onların en doğal hakkıdır.
**
Geçtiğimiz günlerde yurtdışında yaşayan bir okurumuz e.mail atarak sitede sadece Ak Partili adayların ilanlarına yer verildiğinden yakınıp neden diğer partilerin ilanlarını yayınlamıyorsunuz diye bize soru soruyor. Bizde cevaben dedik ki: “diğer partiler ilan vermiyorlar, verenlerinde ilanlarını yayınlıyoruz” dedik.
Tabii o okurumuz bize verdiği ikinci cevabında: “ben bunları bilmiyordum diyerek bize başarılar diledi”
**
Basın yayın ve diğer reklam mecralarını kullanan siyasi partiler seçimlerde varlık gösterebiliyorlar. Bunu yapamayan siyasi partiler ve adaylarda başarılı olamıyor.
Bu söylediklerimiz aynı zamanda diğer partiler içinde geçerlidir. İyi bir seçim kampanyası yapan bunu da sosyal medya ve diğer mecralarda ki yayınladıkları reklam ve tanıtım görselleri ile taçlandırdıklarında başarılı olma şansları daha fazla oluyor.
**
2009 Belediye Başkanlığı seçimlerini ilçe ilçe siyasi partilerin aldıkları oyları incelediğimizde ilginç ortalamalar karşımıza çıkıyor. Meseleye sadece merkez ilçe noktasında bakarsak MHP’nin hiç şansı yok gibi. Ama ilçelerle birlikte bir analiz yaptığınızda da Ak Parti açısından seçimin öyle çantada keklik olmadığı da net olarak ortaya çıkıyor.
MHP iyi bir seçim kampanyası ile Kahramanmaraş’ta Büyükşehir Belediyesini zorlar diye düşünüyorum. Ama şimdiki haliyle de kusura bakmayınız… hayal kırıklığı yaşarsınız!...
**
Mesela hani bazıları diyor ya; Pazarcık da CHP alır diye. Ben ona katılmıyorum. Pazarcık’da 2009 seçim sonuçlarına baktığımızda;
CHP: % 34.6 oyu ise: 4.539
MHP: % 32.0 oyu ise: 4.194
Ak Parti: % 32.0 oyu ise: 4.193
Şimdi bu durumda hangi parti Pazarcık ilçemizde daha şanslı? Bu soruya verilecek en aklı başında cevabın bana göre MHP olduğunu düşünüyorum.
Çünkü Ak Parti’nin aday adayları çok. Orada mutlaka bir kırılganlık yaşanacaktır.
Hatırlayınız Ak Parti açısından 2009 en güçlü olduğu bir dönem. Şimdi kamuoyunda yapılan Türkiye anketlerini Kahramanmaraş ölçeğine indirgeyerek baktığımda hiç de tutarlı görmüyorum.
Ancak bu iyi bir strateji ile başarı getirir. Sağa sola serseri mayın gibi gezerek, dolaşarak seçim kampanyası olmaz. MHP’nin Kahramanmaraş’ta varlık göstermesi ve başarılı olması için iyi bir strateji ile yapacağı kampanyaya bağlıdır.
**
Sonuçlara bilimsel yaklaşmadan, merkezin ezici üstünlüğü ile bu işi Ak Parti götürür demek bana göre safdillilik olur. Çünkü;
Ak Parti : % 50.3
MHP: % 19.4
CHP: % 10.0
BBP: % 7.8
Yani Merkez ilçe (Kahramanmaraş kent merkezi) ile İl Geneli sonuçları farklı farklıdır. Merkez ilçede;
Ak Parti: % 65.3
MHP: % 22.0
BBP: % 4.2
**
Siyasi analiz yaparken bir önceki seçim sonuçlarına bakmalı ve bu sonuçları da günün yeni koşulları göz önüne alınarak bir tahmin yürütmesi yapılmalıdır diye düşünüyorum.
SON SÖZ olarak, MHP için kamyon kasalarının ardında yazılan “çalış seninde olur!” sözünü hatırlatıyor, çalışılması halinde de seçimin kazanılmasının mümkün olduğunu ifade etmeye çalıştım..
Sahi siz ne dersiniz sevgili okurlar?
Sizce MHP seçimi kazanabilir mi? (Yorumlarınızı bekliyorum)